Volledige versie bekijken : Doorstuurmails: hoe waar zijn ze?



alBildjiekiyya
17 September 2008, 00:32
Hoi,

Heeft iemand een weerlegging betreft doorstuurmails waarin staat: 'red mijn moeder (of eender wie) door deze mail door te sturen en elke mail dat je doorstuurt dan krijg ik 0.05 cent', want ik geloof hier niets van?

Bij wijze van spreken stort ik dan liever 50 euro dan zo'n mail door te sturen.

Iemand info?


Grtz,

Jule
17 September 2008, 04:23
Ik stuur ze in ieder geval nooit door. Zelfs al wordt de betrokkene met naam, toenaam en adres vermeld. Weet u meteen welk geloof ik er aan hecht.

sykke
17 September 2008, 06:07
Dat is een vorm van spyware -->gewoon in de vuilbak kippen

alBildjiekiyya
17 September 2008, 06:50
Zelfs al wordt de betrokkene met naam, toenaam en adres vermeld.

haha,... ok...

Maar hoeveel is er waarheid aan de bewering '0.05 cent per e-mail'? Van waar komt dat geld, toch niet van onze Gates?


Groet,

sykke
17 September 2008, 07:15
Van onze betalingen voor internet,deze gaan naar de providers (verdelers) enzomeer
Den dag van vandaag is zowat niets meer gratis (uitgezonderd Minatica :good:)

carl
17 September 2008, 09:36
Normaal gezien, de wetgeving ivm privacy respecterend, mag men zelfs niet waarnemen hoe vaak, en naar wie die mail is doorgestuurd. Ik had er dan ook serieus mijn vragen bij toen zo een brief opdook op smartschool (een soort leerplatform waar lln berichten kunnen sturen, waar agendas op kunnen en taken geupload enz).

alBildjiekiyya
17 September 2008, 15:47
Normaal gezien, de wetgeving ivm privacy respecterend, mag men zelfs niet waarnemen hoe vaak, en naar wie die mail is doorgestuurd.

Interessante bewering, kun je dit ook onderbouwen vanuit de wet toe?

carl
17 September 2008, 17:33
Ik vind het nogal wazig, maar hier staat:
http://books.google.be/books?id=StZRE9pr_RsC&pg=PA155&lpg=PA155&dq=bescherming+privacy+mails&source=web&ots=3P9xRqWK7a&sig=PN82woi66126pMepXs5NEkml4K8&hl=nl&sa=X&oi=book_result&resnum=5&ct=result
dat ze vallen onder bescherming persoonsgegevens, normaal gezien is er dus een bevelschrift nodig om deze te mogen lezen. (nogmaals, ik ben er niet zo thuis in, dus ik kan fout zijn, maar is dit niet gewoon briefgeheim ?)

Obsessed
17 September 2008, 19:36
Zulke mails zijn, bij mijn weten bijna nooit "echt".
Meestal zijn ze er gewoon om het web extra te belasten.
Eigenlijk een soort "hoax" dus.
Lees HIER (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax) meer onder "Hoax in de computerwereld".

alBildjiekiyya
17 September 2008, 21:35
Zulke mails zijn, bij mijn weten bijna nooit "echt".
Meestal zijn ze er gewoon om het web extra te belasten.
Eigenlijk een soort "hoax" dus.
Lees HIER (http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoax) meer onder "Hoax in de computerwereld".

Informatief!


Ik vind het nogal wazig, maar hier staat:
http://books.google.be/books?id=StZRE9pr_RsC&pg=PA155&lpg=PA155&dq=bescherming+privacy+mails&source=web&ots=3P9xRqWK7a&sig=PN82woi66126pMepXs5NEkml4K8&hl=nl&sa=X&oi=book_result&resnum=5&ct=result
dat ze vallen onder bescherming persoonsgegevens, normaal gezien is er dus een bevelschrift nodig om deze te mogen lezen. (nogmaals, ik ben er niet zo thuis in, dus ik kan fout zijn, maar is dit niet gewoon briefgeheim ?)

Pff, ik word duizelig van die juridische praat :- )

toch bedankt!

dannyma
17 September 2008, 23:48
prullenbak in omdat dit een eikel is die het leuk vindt om het netwerk proberen te overbelasten (n).
vandaag iemand geprobeerd om mijn e-mail verkeer te proberen te blokkeren en zo outllook te laten crashen maar daar zullen venten voor moeten komen geen kamerplanten :p;).

Jule
18 September 2008, 23:52
haha,... ok...

Maar hoeveel is er waarheid aan de bewering '0.05 cent per e-mail'? Van waar komt dat geld, toch niet van onze Gates?


Groet,Met de "betrokkene" had ik het eigenlijk niet over de genoemde geldschieters. Soms gaat het over een kind dat "terminaal" ziek is en een dure behandeling nodig heeft. Er staat dan een foto bij van een kaal kinderhoofdje met het adres, telefoon- en gsm nummer, zelfs mailadres van de zogenaamde ouders. Ooit heb ik een artikel gelezen in de krant van mensen die slachtoffer waren van een soortgelijke kettingmail. Het was een "laat huwelijkscadeautje". Ze hadden nog geen kinderen ...
Welke geldschieters er worden vernoemd? Belgacom, Telenet, AOL, Microsoft, Yahoo!,...,zelfs Nike (sportschoenen gdvr), Virgin, Douwe Egberts, ... Het is te gek om op te noemen. Vrouwen zijn, naar mijn ervaring, duidelijk gevoeliger voor dit soort mails ... (4 op de 5 keer komt zo'n mail van een vriendin.:shy:)

Niels
19 September 2008, 21:59
Is gewoon een vorm van spam ;)

compuchrisje
19 September 2008, 22:17
gewoon een vorm van spam
Inderdaad! Zo kreeg een chatmaatje (een dierenvriend tot en met) een mail over een nest puppies dat zou 'geschonken' worden aan een testlaboratorium, omdat ze niet konden blijven waar ze waren. Er werd ook een mail-adres opgegeven en natuurlijk was chatmaatje er als de kippen bij om de beestjes te redden. Het adres bestond echt, maar de houders ervan hadden geen hond, wel een bomvolle mailbox en waren op den duur verplicht hun adres te veranderen.

Jule
20 September 2008, 23:56
Inderdaad! Zo kreeg een chatmaatje (een dierenvriend tot en met) een mail over een nest puppies dat zou 'geschonken' worden aan een testlaboratorium, omdat ze niet konden blijven waar ze waren. Er werd ook een mail-adres opgegeven en natuurlijk was chatmaatje er als de kippen bij om de beestjes te redden. Het adres bestond echt, maar de houders ervan hadden geen hond, wel een bomvolle mailbox en waren op den duur verplicht hun adres te veranderen.Ik meen mij deze mail te herinneren ... Mag ik nu eerlijk bekennen dat ik hem niet heb doorgestuurd? Ondanks de smeekbede ten voordele van de puppies in desbetreffende mail? :shy:

trube
21 September 2008, 07:27
alle mail die vragen,t,ja wat kan eigenlijk vragen via de mail, eigenlijk niks.De laatste mail was een bos bloemen en als die weer door stuurde krijgt de gene weer bos meer.
Ps het getekende bos bloemen.Dus gewoon flauwe grappen.Ik moet de eerst mail nog krijgen die zegt hier pak aan 0,05 euro cent.Iets krijgen doe je niet op internet.Maar koop kan alles zelf doos met stenen als denk dat een laptop koop en daar stenen in zit,T,ja hoe ver wil jij eigelijk gaan.,
Groetjes en mail fan naad.

WaarBenIk?
28 September 2008, 15:52
Is het niet makkelijker voor de spammer om gwn zijn rekeningnummer in de mail te zetten en te zeggen: "stort hier al uw donaties op" ipv te beweren dat hij 5 cent krijgt als je sus en zo doet.

Breskuz
28 September 2008, 21:33
ik geloof er ook al niet meer in

want :
ik zou al 7 keer dood geweest zijn
ik zou al 97598 euro gewonnen hebben
.... :p