Volledige versie bekijken : Help ! externe harde schijf



carl
17 September 2008, 11:42
Hey,
Ik denk dat m'n extern hdd tje het net heeft begeven. Het betreft een 2.5' USB drive (fujitsu siemens) met Western Digital hdd in. Ik plugde hem in, en telkens ik iets probeerde te lezen ging de harde schijf uit, paar keer proberen, en de harde schijf begon niet meer te draaien. Nog een paar keer en ik hoor een vreemd geluid: precies een soort biep: lang-lang-kort met het nodige getik erbij. Nu is mijn vrees dus dat dit de schrijfkop is (death click). Is er iets aan te doen ? (hij is nog maar van januari 08, dus normaal nog garantie). Maar als ik hem binnendoe voor garantie, hoe zit het dan met de data erop ? Er staat behoorlijk wat vertrouwelijke info op, documenten enzo, en fotos, ... Die ik enerzijds wil behouden en niet wil dat zij kunnen bekijken .....

Ten einde raad :'(

depol99
17 September 2008, 20:29
Kan het niet zijn dat je 2 usb kabeltjes moet insteken om genoeg voeding te geven aan de harde schijf.

Bvb bij mijn iomega 2.5" piept de schijf als hij te weinig voeding krijgt, of valt dan soms uit tijdens het lezen. Hierdoor steek ik altijd de 2 kabeltjes in verschillende usb poorten.

carl
18 September 2008, 08:40
Ik maak gebruik van een stroomadapter hiervoor, en het probleem iser ook wanneer ik hem op de laptop gebruik waar het vroeger wel lukte zonder stroom...