Volledige versie bekijken : Welk Os raden jullie mij aan?



RobinW300i
17 September 2008, 12:48
Nu werk ik in een vrij snelle PC (bekijk plz ff m'n topic bij andere OS's)
Maar ik heb hier ook nog een oud laptopje (Win98SE, orgineeld gewone Win98):
IK zou graag daarop linux draaien om wat snelheid te winnen, ik zou alleen niet weten welke distributie voor zo'n laptopje het beste is... :p
Hier de System Spec's:
-> Pentium 2
-> 233MhZ
-> 90MB RAM (denk ik)
-> Origineel 3GB shijfruimte, nu nog maar 2GB (Heb een deel van die schijf laten crashen toen ik 4 jaar was xD)
En het OS moet natuurlijk aan een paar voorwaarden voldoen...
-> Snel
-> Liefst wat effectjes (zoals in Ubuntu :p)
-> Compatibel met mijn draadloos-netwerk-stickje (LinkSys WUSB54GC)

Dat is het zowat denk ik
Alvast bedankt! :good:

Grtz Robin

PS: Geen DSL, die kan je niet installeren op je HD :)

carl
17 September 2008, 13:01
Puppylinux ? Maar indien je nieuw bent in de linux wereld zal je met eender welke distributie moeite hebben. Volgens mij is de betere distro voor wat jij opnoemt toch wel ubuntu met fluxbox (gnome of kde zijn denk ik veeeel te zwaar). Over de wifi stick kan ik niets zeggen, dat weet ik niet.

norbert51
17 September 2008, 20:03
Puppy linux is voor jouw pc het beste normaal is de iso zo"n 95 mb en daar zit alles in wat je normaal gebruikt.Ik heb het een en ander veranderd en min iso is nu 172 mb heb de gimp + skype met webcam + frostwire voor de muziek of video + java enz.Ben er zeer tevreden mee Norbert

Dopey
17 September 2008, 20:45
Met zo weinig ram vrees ik ook voor ubuntu ofzo (aanbevolen wordt 512Mb).

carl
18 September 2008, 08:50
xubuntu of ubuntu met fluxbox is volgens mij mogelijk.

Dopey
18 September 2008, 15:18
http://www.analogx.com/contents/download/network/nsl.htm

Heb zelf xubuntu op oudere pc staan, je kan eens proberen, zorg dan wel dat je in de veilige modus installeerd :good:

RobinW300i
18 September 2008, 16:19
Heb zelf xubuntu op oudere pc staan, je kan eens proberen, zorg dan wel dat je in de veilige modus installeerd :good:


xubuntu of ubuntu met fluxbox is volgens mij mogelijk.


Met zo weinig ram vrees ik ook voor ubuntu ofzo (aanbevolen wordt 512Mb).


Puppy linux is voor jouw pc het beste normaal is de iso zo"n 95 mb en daar zit alles in wat je normaal gebruikt.Ik heb het een en ander veranderd en min iso is nu 172 mb heb de gimp + skype met webcam + frostwire voor de muziek of video + java enz.Ben er zeer tevreden mee Norbert


Puppylinux ? Maar indien je nieuw bent in de linux wereld zal je met eender welke distributie moeite hebben. Volgens mij is de betere distro voor wat jij opnoemt toch wel ubuntu met fluxbox (gnome of kde zijn denk ik veeeel te zwaar). Over de wifi stick kan ik niets zeggen, dat weet ik niet.

Weet iemand of die netwerk-stick zal werken op PuupyLinux?

Isaak
17 December 2008, 10:57
Met die hardware zul je helemaal geen effectjes hebben, tenzij dat je wilt dat je PC 24/7 blijft hangen :P. Ik kan je misschien Damn Small Linux (DSL) aanraden.