Volledige versie bekijken : nieuwe proccesor !!!!!!!!



joren1991
17 September 2008, 21:57
hey,
ikheb net een medion laptop gekocht en hij is heel goed maar ik heb een vraag. kan ik de proccesor laten vervangen door een intel dual core extreme proccesor zodat ik toch games kan spelen want dit lukt namenlijk niet.
dit zijn de specificaties van mijn laptop
> Processor:
Intel® Core™2 Duo-processor T5550 (http://syndication.intel.com/DistributeModule.aspx?ppc_cid=IIP_10782070701&cc=BE)
(1.83 GHz, 2MB L2 Cache, FSB 667 MHz) <hr>
> Besturingssysteem: Authentieke Windows Vista® Home Premium (OEM versie) <hr>
> Scherm: 15,4" LCD WXGA-display met 16:10 breedbeeldformaat voor optimaal dvd-beeld en bedieningsgemak. <hr>
> Werkgeheugen: 3 GB DDR2 SDRAM* <hr>
> Harde schijf: Supersnelle 320 GB S-ATA harde schijf, 8 MB Cache <hr>
> Grafische kaart: NVidia® GeForce® 9300M G gebaseerd op
PCI Express-technologie met 128MB GDDR3 geheugen
<hr>
> Geïntegreerde Bluetooth® 2.0 Het draadloos verzenden van gegevens over korte afstanden. Sluit eenvoudig en snel uw mobiele telefoon, headset, PDA, digitale camera of ander apparaat met Bluetooth-techniek aan op uw MD 96640, zodat u nooit meer last hebt van vervelende kabelkluwens.
<hr>
> Geïntegreerde VGA webcam met microfoon <hr>
> Biometrische vingerafdruk voor gegevensbeveiliging <hr>
> Sensortoetsen met achtergrondverlichting
voor multimediabesturing <hr>
> 2 ingebouwde luidsprekers <hr>
> Super Multi-Standaard brander**: Beschrijft dubbellaags dvd's (8,54 GB) en enkellaags dvd's (4,7 GB).
Alle belangrijke indelingen zoals:
DVD-RAM
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R DL
DVD-R DL
CD-R
CD-RW <hr>
> Optimaal geluid: 6-kanaals audio-uitgang (analoog + S/P-DIF) voor de digitale thuisbioscoopervaring met optimaal geluid*** <hr>
> Multimediaplezier op hoogstaand niveau: HDMI uitgang voor een ongeëvenaarde multimedia ervaring <hr>
> eSATA-aansluiting: de high-performanceoplossing voor betrouwbare gegevensoverdracht met een optimale overdrachtssnelheid <hr>
> Toetsenbord met geïntegreerd numeriek gedeelte <hr>
> Accu met lange gebruiksduur <hr>
> Surf draadloos op internet: Wireless LAN IEEE 802.11 n-Draft tot 300Mbit/s.
802.11 b/g **** <hr>
> 4-in-1 multikaartlezer: Multikaartlezer voor SD-, MMC-, MS- en MS Pro-geheugenkaart***** <hr>
> Gereed voor internet/DSL: Fast Ethernet on Board 10/100 MBit/s.
V.90 Modem incl. modem kabel :bow:alvast bedankt:bow: joren

<hr>

dannyma
17 September 2008, 23:54
heb je de boek er niet van want daar staat meestal in wat kan en niet maar als ik het goed voor heb .

g_man
18 September 2008, 06:36
Dat je géén spelletjes kan spelen, ligt niet zo zeer aan de CPU dan wél aan de GPU...

Kokki
18 September 2008, 18:23
En die kan je zeker niet vervangen. :)
Trouwens de cpu kan je alleen vervangen door een Merom met een fsb van 667 MHz. Dit zijn al een tijdje niet meer de laatste nieuwe.

ajaxloverr
19 September 2008, 19:28
de:
Intel® Core™2 Duo-processor T5550 (http://syndication.intel.com/DistributeModule.aspx?ppc_cid=IIP_10782070701&cc=BE)
lijkt mij niet echt het probleem, ik denk eerder dat 128MB videogeheugen te weinig is..
enne een: intel dual core extreme proccesor bestaat niet, wel een Core 2 Extreme Processor ;)

joren1991
22 September 2008, 21:30
de:
Intel® Core™2 Duo-processor T5550 (http://syndication.intel.com/DistributeModule.aspx?ppc_cid=IIP_10782070701&cc=BE)
lijkt mij niet echt het probleem, ik denk eerder dat 128MB videogeheugen te weinig is..
enne een: intel dual core extreme proccesor bestaat niet, wel een Core 2 Extreme Processor ;)
merci ma wa maakt de naam uit.kan ik de intel core 2 duo processor T5550 vervangen door een Core 2 Extreme processor en zou ik eventueel er een betere videokaart kunnen insteken??
merci op voorhand
joren
<DIR>
</DIR>

Kokki
22 September 2008, 21:39
videokaart: neen

joren1991
23 September 2008, 07:53
videokaart: neen
maar wel een andere processor ??????????

ajaxloverr
23 September 2008, 08:35
videokaart: neen
dat hoeft niet persé hoor ;) bij sommige High-end laptops kun je de grafische chip eruithalen en vervangen :)

Kokki
23 September 2008, 17:31
@ajax: ja, daar heb je gelijk in, maar ik denk niet dat die van Joren daar onder valt.

@Joren: ja, de cpu kan je vervangen, het is alleen de vraag of dat zijn geld waard is. En wellicht ben je dan ook je garantie kwijt. De cpu vervangen zou ik dus niet doen.

g_man
23 September 2008, 17:52
En die CPU gaat 'm niet helpen met gamen hoor...

carl
1 October 2008, 07:59
Inderdaad. Als je de oude CPU vervangt moet je een label 'breaken': "if label is damaged or removed, void warranty". Overigens zou een nieuwe cpu in games ab-so-luut NIETS uitmaken zoals hierboven werd gezegd, omdat de GPU=grafische chip= 9300M GS veel te zwak is. Ik weet niet wat je verwacht, maar als je aan crysis enz dacht mag je het vergeten. Wat oudere games en recentere games op low zou perfect moeten lukken.

joren1991
2 October 2008, 21:36
Inderdaad. Als je de oude CPU vervangt moet je een label 'braken': "if label is damaged or removed, void warranty". Overigens zou een nieuwe cpu in games ab-so-luut NIETS uitmaken zoals hierboven werd gezegd, omdat de GPU=grafische chip= 9300M GS veel te zwak is. Ik weet niet wat je verwacht, maar als je aan crysis enz dacht mag je het vergeten. Wat oudere games en recentere games op low zou perfect moeten lukken.
hey,
ik dacht inderdaad aan crysis en MOHA of COD:WAW en aan far cry 2. Weet je zeker dat ik de GPU niet kan veranderen??????? want anders kan ik hem beter verkopen hé.

g_man
2 October 2008, 21:59
No offence...maar had je daar niet beter aan gedacht vóór je hem kocht :)

joren1991
3 October 2008, 19:41
No offence...maar had je daar niet beter aan gedacht vóór je hem kocht :)
weet ik maar dit was mijn eerste zelfstandige aankoop en ik vond die laptop er goed uitzien qua prestaties en daarbij had ik nog geen nieuwe games gekocht dus wist niet welke prestaties er nodig voor zijn.

Niels
4 October 2008, 10:11
Kun je niet ruilen/geld terugvragen? dan kun je daarna hier van te voren je laten informeren en daarna een aankoop doen ;)

Hasj
7 October 2008, 19:31
Het is een medion laptop en die zij meestal zeer moeilijk om iets bij te vervangen. Ik heb ook al zo gevaren. Ik wilde iets verzwaren en het kon niet.

joren1991
8 October 2008, 16:18
voor hoeveel geld zou ik hem kunnen verkopen.
heb er een koper voor 575 € gevonden.
kan ik er meer voor vragen??
de laptop is 2 maanden oud
groeten
joren

Niels
8 October 2008, 16:50
ligt eraan hoeveel de nieuwprijs was he ;)

- Niels

joren1991
8 October 2008, 19:30
ligt eraan hoeveel de nieuwprijs was he ;)

- Niels
de nieuwprijs was 699

Niels
8 October 2008, 19:52
Lijkt mij goede deal dan...

joren1991
8 October 2008, 21:41
oke,
merci voor de goedde raad allemaal weet er toevallig ook iemand een goedde site voor onderdelen te kopen voor een gewone pc?
greetz
joren

namaste
9 October 2008, 00:50
Sorry, wil niet moeilijk doen, maar het posten van links naar winkels mag hier niet (ik spreek uit ervaring :D)

Kan je beter eens opzoeken op google

Kokki
9 October 2008, 15:31
ah, sinds wanneer mag dat niet meer?

Milo
9 October 2008, 16:00
oke,
merci voor de goedde raad allemaal weet er toevallig ook iemand een goedde site voor onderdelen te kopen voor een gewone pc?
greetz
joren


Kijk hier (http://www.padeg.be) anders eens :-)

jellabi
9 October 2008, 16:08
oke,
merci voor de goedde raad allemaal weet er toevallig ook iemand een goedde site voor onderdelen te kopen voor een gewone pc?
greetz
joren


Misschien kun je deze keer dan beter eerst een topicje posten in volledige systemen en upgrades, zodat wij kunnen kijken wat er eventueel beter kan/moet, zodat jij WEL je games kan spelen ;) en ik weet wel goede winkel maar mag niet zeggen hier :(

Niels
12 October 2008, 12:57
Maak idd maar een topic daar aan, dan kan ik je wel helpen met samenstellen :)

themouse219
19 November 2008, 20:44
over die spelletjes van crysis en zo ik heb dezelfde laptop ik hab crysis en het draait perfect zelfs bijna alles op medium en ik heb overlaats assasains creed gekocht en dat werkt zelf dankzij 128 mb DDR3 ram want DDR3 is een heel stuk beter dan DDR2 in assasans creed heeft hij eerst een melding dat het niet ondersteund wordt maar als je het negeert gaat het ps in assasins creed moet je wel de shadows op het minst zetten

kheb zelf crysis uitgespeeld ;)

jellabi
20 November 2008, 11:44
over die spelletjes van crysis en zo ik heb dezelfde laptop ik hab crysis en het draait perfect zelfs bijna alles op medium en ik heb overlaats assasains creed gekocht en dat werkt zelf dankzij 128 mb DDR3 ram want DDR3 is een heel stuk beter dan DDR2 in assasans creed heeft hij eerst een melding dat het niet ondersteund wordt maar als je het negeert gaat het ps in assasins creed moet je wel de shadows op het minst zetten

kheb zelf crysis uitgespeeld ;)


En er zijn altijd uitzonderingen op de regel ;)