Volledige versie bekijken : afsluiten tijdens update



W1nD0wS 3x P33
19 September 2008, 06:36
een vriend van mij heeft tijdens een installatie van een update zijn pc uitgezet manueel . Na deze terug te willen starten , krijgt hij één of ander foutmelding , en kan hij de schijf nie meer lezen . tervergeefs een recovery cd geprobeert , maar daarop heeft ie een wachtwoord gezet die hij niet meer kan herinneren .
Mijn vraag is nu , kan ik een laptop harde schij in mijn desktop steken om deze dan te kunnen lezen ,zodanig dat ik toch een paar foto's kan recuperen , en een paar belangrijke brieven . ( Foto's dienen gebruikt te worden voor uitnodigingen voor zijn huwelijk , brieven zijn voor aankoop van zijn huis e.d )

Mvg ,

Donny

peenif
19 September 2008, 06:59
Kan hij ook niet opstarten in Safe Modus - en dan via systeemherstel terugzetten voor die bewuste update ?

PeterN
19 September 2008, 09:05
Ik zou ook eerst safe mode proberen en de schijf alsnog proberen aan de gang te krijgen.

Een laptop harde schijf kan je aansluiten aan een desktop, maar daar heb je een speciaal kabeltje voor nodig. De hd's in laptops zijn van die kleintjes en de aansluiting van de bandkabel is ook verkleind. Daardoor past een standaard bandkabel van een desktop hd er niet op.
Bijkomend zijn er 4 pinnetjes meer op zo'n laptop hd. Deze zijn voor de voeding van de hd daar ze geen apparte connector hebben voor de voeding.

Deze kabeltjes kan je vinden in de winkel: aan de ene zeide een connector voor op de desktop, de andere zeide een connector voor een kleine hd met aan deze connector een apparte draad naar een standaard voedingsconnector van een desktop.

Een eenvoudigerer oplossing en mss zelfs goedkoper is een externe behuizing te kopen voor kleine hd's. Dan steek je daar de hd in en kan je hem gewoon via usb aan je pc (desktop) aansluiten.
voorbeeldjes:
- http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index.php?expand=100&showcategorie=108&catname=&menu=11&artid=7922593&list=ben
- http://www.computer-cash-carry.de/ccc/index.php?expand=100&showcategorie=108&catname=&menu=11&artid=7802232&list=ben
In iedere winkel vind je ze in alle smaken en kleuren, ... en prijzen;)