Volledige versie bekijken : inlichting over SP3



Gentil
19 September 2008, 11:23
Na downloaden van SP3 waren er altijd kleine problemen .Na systeemherstel terug naar SP2.Nu werkt alles terug normaal( uitstekend).Nu gaan kijken naar Windows update en SP3 staat vermeld als geïnstalleerde update. Mag de download van SP3 daar blijven staan of kan ik die verwijderen ?(als dit kan)heeft toch geen nut aangezien ik gebruik maak van de 2.

peenif
19 September 2008, 13:58
Microsoft Update houdt een lijst bij van uw updategeschiedenis dit zijn geen updatebestanden en kunt U ook niet verwijderen.

De bestanden zelf kunt U vinden in de map C:/Windows
Dit zijn die mappen beginnend met $NtUninstall en deze mogen normaal gezien naar de prullenbak.
Ziet U deze mappen niet staan dan eerst onder Extra > Mapopties > Tabblad weergave een vinkje plaatsen voor Verborgen bestanden en mappen weergeven.

Groetjes

Gentil
19 September 2008, 17:45
peenif

dank voor het antwoord :good:

gentil

compuchrisje
19 September 2008, 18:23
SP3 kan normaal gezien niet gedeïnstalleerd worden, je kan wel terug naar een vorige situatie met SP2 actief. Ik dacht zelfs dat geen enkel SP gewoon kan gedeïnstalleerd worden, wel de losse updates of fixes. Dat zijn die bestandjes die Peenif hier aanhaalt. De SP's worden als uitvoerbaar bestand opgehaald.
Als je regelmatig je updates na SP2 hebt laten uitvoeren, zou het derde pack nog maar een dikke 60 Mb moeten zijn.
Mogelijke oorzaken van je problemen kunnen zijn: je hebt een HP-computer, of je hebt de gewraakte AMD-processor die het pack niet lust. Dan laat je het pack achterwege of je gaat bij HP om de nodige fixen om het pack toch te kunnen installeren.

Quazie
19 September 2008, 18:40
Dit zijn die mappen beginnend met $NtUninstall en deze mogen normaal gezien naar de prullenbak.
@ peenif,


Wat betekent "$Nt" dat voor "Uninstall" staat.
En wanneer is iets niet normaal zodat je deze normaal niet naar de prullenbak mag sturen.

Ik heb ook nog 2 van die blauwgekleurde "Uninstall" mappen die met $MSI beginnen en 3 die met $NtServicepack... beginnen. Kunnen die ook naar de prullenbak.

compuchrisje
19 September 2008, 18:57
Ben even gaan aankloppen bij Menno (http://www.schoonepc.nl):

Verwijderen van de updatebestanden

Zijn alle updates met goed gevolg geïnstalleerd, of zijn er problemen met de Windows Update-website? Verwijder dan de bestanden in de volgende mappen:
C:\Windows\System32\Catroot2
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download

Gezien het grote aantal updates kunnen deze mappen in de loop van de tijd behoorlijk omvangrijk worden. Door de geïnstalleerde updatebestanden periodiek te verwijderen, kan er ruimte worden vrijgemaakt voor andere doeleinden.

Omdat de geïnstalleerde Windows-updates zelden worden teruggedraaid, kunnen de daarvoor benodigde undo-bestanden net zo goed worden verwijderd: dit kan veel ruimte vrijmaken! Het gaat om alle verborgen mappen beginnend met het "$"-teken in de map C:\WINDOWS, met uitzondering van de (omvangrijke) map $hf_mig$. Microsoft adviseert deze map te laten staan, alhoewel het verwijderen ervan nauwelijks tot geen problemen veroorzaakt.

TIP: Deze bestanden zijn verborgen in de Windows Verkenner! Maak ze zichtbaar via Extra, Mapopties, tabblad Weergave, haal het vinkje weg bij Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen), plaats een vinkje bij De inhoud van systeemmappen weergeven en selecteer Verborgen bestanden en mappen weergeven.

eplerra
25 September 2008, 09:56
@compuchrisje: wat is er specifiek aan een HP computer dat die hiermee problemen zou kunnen hebben? Ik heb nl een Pavilion.


SP3 kan normaal gezien niet gedeïnstalleerd worden, je kan wel terug naar een vorige situatie met SP2 actief. Ik dacht zelfs dat geen enkel SP gewoon kan gedeïnstalleerd worden, wel de losse updates of fixes. Dat zijn die bestandjes die Peenif hier aanhaalt. De SP's worden als uitvoerbaar bestand opgehaald.
Als je regelmatig je updates na SP2 hebt laten uitvoeren, zou het derde pack nog maar een dikke 60 Mb moeten zijn.
Mogelijke oorzaken van je problemen kunnen zijn: je hebt een HP-computer, of je hebt de gewraakte AMD-processor die het pack niet lust. Dan laat je het pack achterwege of je gaat bij HP om de nodige fixen om het pack toch te kunnen installeren.

compuchrisje
25 September 2008, 20:06
Hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=53516&page=2) ergens moet er wat over staan. HP maakte gewillig gebruik van AMD-processoren in het verleden. Maar toen SP3 in de problemen kwam, heeft HP zelf een fix gemaakt ervoor. Vandaar de doorverwijzing. Trouwens ik heb ook een HP Pavillion.

eplerra
25 September 2008, 21:07
Bedankt voor de tip, Compuchrisje, ik heb een Pavilion W5180.be met Intel processor Dual core. verdere specificaties :
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00417650&lc=en&dlc=en&cc=us&lang=en&product=502127

Uit voorgaande posts blijkt dat de meeste problemen zich met AMD processoren voordoen of ben ik fout? IK zou mijn PC eens van voorafaan willen herinstalleren, maar dat krijg ik de configuratie als geleverd en moet ik alle SW opnieuw installeren. Misschien zou mijn WINDVD 98 of 9 dan wel werken, nu vertikt deze SW het halsstarrig. Blijkbaar zou ik SP2 moeten verwijderen, dan een paar SW-updates (drives denk ik) moeten doen en dan SP2 terug installeren. Ondertussen draait SP3 hierook al en weet ik niet of SP3 ook verwijderd moet worden. Ik wil vermijden dat de hele handel plots niet meer werkt. Heeft iemand een tip (behalve een nieuwe PC kopen)?

compuchrisje
25 September 2008, 22:25
Als je begintoestand XP SP2 was, zou die perfect moeten werken. SP3 zijn een verzameling van fixes en patches sinds SP2, dus niet vanaf een naakte XP! Is dat laatste het geval, moet je zowel SP1,2 als 3 downloaden, in die volgorde ook laten installeren. SP3 is niet direct dringend, het is het enige service pack dat je ook wordt aangeboden om apart op te slaan.

Eplerra, mijn HP-tje is ongeveer zo oud als die van jou. Er stond toen een XP Home SP2 op, dus best mogelijk dat het bij jou ook zo is. Ik heb hier een 5150be. Vorig jaar heb ik echter heel het zaakje opnieuw geïnstalleerd, met XP Pro erop, zodat ik mijn tamelijk grote harde schijf kon indelen, wat niet kon met de Home versie. De garantie was toen toch al verlopen, dus kon ik mijn gangetje gaan.
En ik heb wel een AMD, maar met SP 3 ben ik totaal geen problemen tegen gekomen, dus het moét niet noodzakelijk.

'k Heb in elk geval gezocht, maar met mijn PC als voorbeeld. HP geeft prima ondersteuning bij problemen, zoals je hier (http://h10061.www1.hp.com/ccsearch/search?pname=HP+Pavilion+w5150.be+Desktop+PC&opname=HP+Pavilion+w5150.be+Desktop+PC&qry=service+pack+3&submit.x=0&submit.y=0&method=prodFinder&enc=UTF-8&ctry=be&lang=nl&dlc=nl&sni=1113624&search=0)kan zien.

eplerra
26 September 2008, 12:22
Bedankt hoor!:good:

Als je begintoestand XP SP2 was, zou die perfect moeten werken. SP3 zijn een verzameling van fixes en patches sinds SP2, dus niet vanaf een naakte XP! Is dat laatste het geval, moet je zowel SP1,2 als 3 downloaden, in die volgorde ook laten installeren. SP3 is niet direct dringend, het is het enige service pack dat je ook wordt aangeboden om apart op te slaan.

Eplerra, mijn HP-tje is ongeveer zo oud als die van jou. Er stond toen een XP Home SP2 op, dus best mogelijk dat het bij jou ook zo is. Ik heb hier een 5150be. Vorig jaar heb ik echter heel het zaakje opnieuw geïnstalleerd, met XP Pro erop, zodat ik mijn tamelijk grote harde schijf kon indelen, wat niet kon met de Home versie. De garantie was toen toch al verlopen, dus kon ik mijn gangetje gaan.
En ik heb wel een AMD, maar met SP 3 ben ik totaal geen problemen tegen gekomen, dus het moét niet noodzakelijk.

'k Heb in elk geval gezocht, maar met mijn PC als voorbeeld. HP geeft prima ondersteuning bij problemen, zoals je hier (http://h10061.www1.hp.com/ccsearch/search?pname=HP+Pavilion+w5150.be+Desktop+PC&opname=HP+Pavilion+w5150.be+Desktop+PC&qry=service+pack+3&submit.x=0&submit.y=0&method=prodFinder&enc=UTF-8&ctry=be&lang=nl&dlc=nl&sni=1113624&search=0)kan zien.