Volledige versie bekijken : Vista: Probs met Muziekbestanden



HappyTrigger
19 September 2008, 23:28
Beste

Ik hou van muziek... En daarom heb ik een volledige collectie per artiest. Meestal open ik zo'n map en kies dan voor play all... Maar wat gebeurt er dan:
Hij opent alle liedjes in Notepad

http://img229c.imageshack.us/img229/1701/01at7.jpg

Ook doet hij dit als ik alles liedjes selecteer en op enter duw. Als ik 1 liedje apart dubbelklik vraagt hij eerst met welk programma te openen...
Ik keek dus bij de instellingen, maar daar staat het dus juist ingesteld:
http://img134.imageshack.us/img134/1181/02he0.jpg


Wat kan ik hieraan doen?

Pieter-Jan

dannyma
19 September 2008, 23:37
ik dacht zo klik rechts op en liedje en ga naar openen met en ga naar programma kiezen en vink aan de speler in uw geval windows player en vink aan met dit type bestand altijd openen en klik ok .

HappyTrigger
20 September 2008, 00:00
Nee
Dat is het niet...

Hier nog een voorbeeld: Bovenaan komt er te staan: Open with notepad, waar normaal Media Player moet staan...

http://img372.imageshack.us/img372/2364/03kx0.jpg

greg
20 September 2008, 00:16
kan je de mediaplayer zelf nog openen en via daar je muziek afspelen?

HappyTrigger
20 September 2008, 00:36
kan je de mediaplayer zelf nog openen en via daar je muziek afspelen?
Ja, dat dan weer wel

dannyma
20 September 2008, 13:58
kan je op open met notepad daar ook niet rechts op klikken ?
anders kijk is in je configuratiescherm , het probleem is dat ik en tijdje geleden nog met pc werkte met vista en kon dan perfect volgen en nu terug met xp werk daarom is het moelijk om te volgen .
wat gebeurd is bij u is dat je openen met verkeerd staat en dus opent met notepad wat dus niet de bedoeling is .maar ik ga ff googelen.

viruskiller
20 September 2008, 14:25
ik heb ooit eens voren gehad dat alle .exe in txt documenten opende.
dacht dat het toen een virus was.....
maar zou het niet weten want ik heb mijn OS gwn geherinstaleert.

Pjj
20 September 2008, 16:32
Ga naar Start > Configuratiescherm en zet deze op Klassieke weergave (links)
Klik op 'Standaardprogramma's'. Daarna op 'uw standaardprogramma's instellen'. Selecteer Windows Media Player in de lijst links en klik op Dit programma als standaard instellen.

Werkt dit?

HappyTrigger
20 September 2008, 16:58
@dannyma: Ik snap je zinnen niet zo goed... :s

@viruskiller: Daar heb ik even geen zin in (pc is 3 dagen oud :p)

@naamgenoot: Werkt niet... nog altijd notepad... :(

dannyma
20 September 2008, 17:51
@dannyma: Ik snap je zinnen niet zo goed... :s

@viruskiller: Daar heb ik even geen zin in (pc is 3 dagen oud :p)

@naamgenoot: Werkt niet... nog altijd notepad... :( ik soms ook niet ;) ik bedoel kan je niet helpen omdat ik met xp werk en vista anders werkt maar probeer dat van PJJ zal hopelijk zeker werken .

HappyTrigger
20 September 2008, 17:54
ik soms ook niet ;) ik bedoel kan je niet helpen omdat ik met xp werk en vista anders werkt maar probeer dat van PJJ zal hopelijk zeker werken .
Het helpt niet...

dannyma
20 September 2008, 17:56
ik denk dat het tijd wordt voor en logje want blijkbaar vertikt vista nog iets aan te nemen wat je wil veranderen . zet logje op de juiste plaats in het forum zo kunnen de profesionals hier hun werk doen .

Pjj
21 September 2008, 10:57
Ga naar Start > Configuratiescherm en zet deze op Klassieke weergave (links)
Klik op 'Standaardprogramma's'.
Hierna klik je op 'Een bestandstype of protocal aan een specifiek programma koppelen'.
In de lijst zoek je .mp3 (ze staan alfabetisch) en dubbelklik erop. In de popup selecteer je Windows Media Player.
Als dit werkt voor mp3's kan je dit ook doen voor ander veel voorkomende extensies bv. wav :)

HappyTrigger
21 September 2008, 16:18
Ook al allemaal gedaan... :p
Komme der slecht van é :p
Maandag kr naar de helpdesk op school ^^