Volledige versie bekijken : router D-link DI-624 Wireles 108G



juleken
20 September 2008, 18:52
hallo mensen ik heb telenet en heb zelf daar een router tussengezet en werkt perfect.maar ik heb dat gekocht voor mijn dochter zodat zij met haar laptop draadloos zou kunnen surfen .maar om mijn lijn te beveiligen heb ik problemen als ik dat doe gaat mijn pc niet meer (allez ik heb geen internet meer )mijn vraag is moet ik hem configureren op de vaste pc of aleen op de laptop of op beide ,en moeten de wachtwoorden dan hetzelfde zijn .op de site van telenet staat uitgelegd zoals in het boekje van de router maar vind niet terug op welke pc .kan iemand mij helpen die ook zo werkt

Kokki
20 September 2008, 19:07
Werkt die pc ook draadloos?
instellen doe je best via een kabel, of dat nu een vaste pc is of niet, dat maakt niet uit.
Als je een wep of wpa-key invoert, dan moet je die op alle pc's instellen die draadloos verbinding maken.
Als je MAc-adres beveiliging instelt, dan moet je ook alle MAC-adressen van je pc's-laptops ingeven.

juleken
21 September 2008, 14:30
neen die pc is vast en 1laptop die draadloos is .

PeterN
22 September 2008, 00:50
Ik weet niet in hoeverre je vertrouwd bent met de instellingen in de router.
- WEP en WPA beveiliging slaan enkel op draadloos.
- Mac adres beveiliging slaat meestal op draadloos en kabel. Vraag dus op iedere pc die je aansluit het mac adres op (via een dos venster en daar 'ipconfig/all' intuypen. Kies de juiste verbinding in het lijstje en kijk bij 'fysiek adres')
- Kijk na als je de pc's op 'automatisch ip verkrijgen' hebt staan. In de router moet je 'dhcp' aan hebben staan en moet je zorgen dat de 'pool van ip adressen' minimaal zo groot staat als het aantal pc's die je er op aanhangt. Ik heb een vermoeden dat je die pool ooit eens op 1 hebt gezet. Daardoor kan je maar 1 pc aansluiten;)