Volledige versie bekijken : Ideeën GIP



lozo
22 September 2008, 20:31
Beste Minatica'ers

Ik zit momenteel in mijn laatse jaar Informatica Beheer en nu moet ik een eindwerk (GIP) maken. Bij ons is het zo dat de leerling zelf moet kiezen wat idee maar dat is het probleem , ik heb helemaal geen idee wat te doen. Dus daarom mijn vraag aan jullie of jullie niet weten wat ik zou kunnen doen .
Deze dingen mogen niet (meer):

Multi-seat pc
Website met database
Game makenDaarbij komt nog eens het probleem dat is zeer slecht ben in programmeren en hier dus niks kan van nemen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Mvg

Lorenzo

berger
23 September 2008, 11:14
Ik ben wat ongerust : in het laatste jaar Informatica Beheer, geen ideeën, slecht in programmeren, ....

Hieronder een aantal mogelijke onderwerpen die niet noodzakelijk programmatie vragen, analyseren (denken dus) volstaat:
- De technieken van Located Basis Services (bvb een reklamekantoor zendt iemand een reklame-sms voor een restaurant wanneer een persoon rond de middag voorbij dat restaurant gaat of rijdt.
- Hoe GPS gebruiken met een cm-nauwkeurigheid (probleem van de landmeters)
- iemand lokaliseren dmv zijn GPS (bvb iemand meldt met een GSM een zwaar ongeval op de autosnelweg, maar waar gebeurde dat ongeval juist).
- het beheren van een belangrijk wagenpark (taxibedrijf, vervoerfirma, ...) dmv GPS
- ideale lokatie van een verdeelcentrum van waaruit bepaalde klanten worden bevoorraad.

.......

Sukses!