Volledige versie bekijken : Canon MP140 slechte foto kwaliteit



jkk000
24 September 2008, 17:02
Wanneer ik een foto afdruk via de standaard fotogallerij van vista zijn de kleuren nogal flets, het lijkt eerder een pastel versie van de foto op het scherm.
Wanneer ik een foto in bvb. ms word plak en dan print is de kwaliteit wel ok..

Iemand een idee?

Alvast bedankt..

peenif
25 September 2008, 15:13
Mogelijks klopt het kleurprofiel tussen monitor en printer niet.

http://support.microsoft.com/kb/942632/nl

Windows Vista

1.Klik op Starthttp://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/Public/EN-US/VistaStartButton.jpgen typ Kleurbeheer in het vak Zoekopdracht starten. 2.Klik onder Programma's op Kleurbeheer. 3.Klik in het dialoogvenster Kleurbeheerop het tabblad Apparaten en klik vervolgens op het beeldscherm waarop het probleem zich voordoet. Klik bijvoorbeeld op Beeldscherm: Algemeen PnP-beeldscherm. 4.Het selectievakje Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken moet zijn ingeschakeld. 5.Verwijder in de lijst Profielen die aan dit apparaat zijn gekoppeld alle profielen die worden weergegeven in het vak. Als u een profiel wilt verwijderen, selecteert u het profiel en klikt u op Verwijderen. Wanneer dit proces is voltooid, is het vak leeg en zijn alle onjuiste kleurprofielen verwijderd. 6.Klik op Sluiten.

Opmerking De standaard beeldschermprofielkoppeling is nu verwijderd. De Windows Live Fotogalerij-viewer maakt nu niet langer gebruik van het onjuiste kleurprofiel en bij het weergeven van foto's wordt uitgegaan van een sRGB-beeldschermprofiel.

Dit sRGB kleurprofiel zal hoogst waarschijnlijk beter kleuren opleveren bij uw printer.

Groetjes


Best toch even noteren wat U allemaal wijzigt zodat U kunt teruggaan zo nodig.

eplerra
25 September 2008, 20:04
In het september/octobernummer van ZOOM een tijdschrift voor digitale fortografie en video (ik koop het af en toe eens in de Standaard Boekhandel) staat vanaf p 38 een interessant artikel in verband met de instelling van het kleurenbeheer van de printer in functie van het gebruikte fotopapier.