Volledige versie bekijken : Geluid?!



RobinW300i
24 September 2008, 20:04
OS: Ubuntu 8 - Hardy Heron

Hi folks :good:

Ik heb dus een probleempje...
Van internet (flash-objecten, ...) krijg ik geluid, en systeemgeluiden en dei van Pidgin-messenger krijg ik meestal te horen.
Maar... Van spelletjes en andere progs weer niet!
Heb een hele lijst met Ubuntu-games geinstalleerd maar ik zou dus graag wat geluid hebben.
Heb al (systeem->beheer->) hardware testen gedaan, en daar werkt alles zonder problemen...
Iemand een oplossing plz?

Alvast bedankt:good:


Grtz

Snakey
24 September 2008, 21:38
Kijk eens bij de systeemvereisten van de games, het kan zijn dat sommige games via een andere mixer werken. ESD/OSS/ALSA zijn de meest voorkomende. Je moet dan de juiste pakketten hiervoor installeren en indien nodig, de juiste mixer als standaard zetten.

RobinW300i
25 September 2008, 20:05
Kijk eens bij de systeemvereisten van de games, het kan zijn dat sommige games via een andere mixer werken. ESD/OSS/ALSA zijn de meest voorkomende. Je moet dan de juiste pakketten hiervoor installeren en indien nodig, de juiste mixer als standaard zetten.

1. PC is snel genoeg
2. Waarom werken andere dingen dan wel?! Zoals bijvoorbeeld geluiden bij de installer...

Zal ergens liggen bij drivers vrees ik... maar hoe moet ik dat oplossen?!

Snakey
25 September 2008, 21:01
Met systeemvereisten bedoel ik dan wel de software. Niet alle toepassingen gebruiken dezelfde engines. Voor geluid hebben de developers bij linux de keuze om de standaard mixer te gebruiken, of een specifieke mixer. Net zoals er bij windows sommige spellen op DirectX draaien en andere op OpenGL.