Volledige versie bekijken : hoi



claudi
25 September 2008, 21:34
Hallo

ik ben claudi woon in mol
wil graag weten wat er gesurft word op mijn pc
wil kids van 16 cotroleren
heefd er iemand sugesties gratis
thanks:cool:

trube
25 September 2008, 22:27
je moet op interexplore naar het ster links boven in beeld daar klik je met muis rechts knop op geschiedenis je kan alle dag zien, minst het niet zo gesteld is???.

Dopey
26 September 2008, 08:56
http://www.webwatcherkids.nl/?gclid=CPDX-YXw-JUCFROA1QodoFLLEQ
Kijk hier maar eens :good:

Obsessed
26 September 2008, 13:45
Welkom bij Minatica Claudi. :good:

Ik verplaats dit Topic even naar het forumgedeelte Software/Internet.
Daar zal je meer reacties op je vraag krijgen ;)

dannyma
26 September 2008, 13:56
welcome claudi en ook hun msn het vinkje plaatsen om alles te laten onthouden wat er geschreven wordt .
heel belangrijk met je kinderen over praten regelmatig vragen stellen en hun geruststellen dat het niet voor hun te pesten is maar voor hun te kunnen beschremen tegen criminelen en pestterijen op het net zodat jij in actie kunt schieten heeft hier perfect gewerkt .
onze kinderen surfen nu al 6 jaar en nog geen ongelukje gehad .

Pjj
27 September 2008, 16:28
Valt er met kinderen van 16 niet te praten en af te spreken?

Adnilleke
27 September 2008, 17:36
http://img472.imageshack.us/img472/8606/copieis5.jpg

Breskuz
28 September 2008, 14:18
Valt er met kinderen van 16 niet te praten en af te spreken?
haha vroeg ik me ook af :p
maar ik raad u internet scanner " naomf " af ;) die werkt heel goed ......
maar maakt je pc wel trager enzo :wall:

nightraver
1 October 2008, 15:49
Ik weet niet goed hoe ik je kan helpen, maar ik wil hier wel even mijn mening over kwijt.
Ik vind het persoonlijk niet correct om je kinderen te controleren ik heb zelf ook twee kinderen (ene van 2,5 en ene van 6) nu surfen doen die uiteraard nog niet, maar die dag komt.
En ik denk dat je als ouder vooral veel met u kinderen over de gevaren moet praten en nog is praten, maar controleren lijkt mij slecht en zou het wel is in de ander richting kunnen duwen. Niemand word graag gecontroleerd ik niet, jij niet en ook onze kinderen niet, vertrouwen hebben in u kinderen lijkt mij veel beter manier, kinderen hebben toch ook recht op hun privacy.
Stel bijv dat u kind met een probleem zit waar hij over msn perfect met een vriend of vriendin kan over praten, maar het tegen u niet kwijt wil/kan maar jij gaat dan wel achter hun rug de gesprekken na lezen :s (stel je eens in hun plaats als u ouders zoiets zouden gedaan hebben in uwe tijd).
Nu goed ik wilde hier niet met stenen gooien enkel mijn mening duidelijk maken hierover.

Grtjs Nightraver.

dannyma
1 October 2008, 20:27
zoals je zegt nightraver ieder zijn eigen mening maar niet vergeten dat er veronderstelt wordt dat als er problemen zich voordoen je ook je verantwoordelijk wordt ter vraag gesteld en zeg ik altijd beter iets voorkomen dan later te genezen is mijn mening en de kinderen deden daar helemaal niet moeilijk over en is het ook niet de beloeling om overal je neus tussen te steken en verklaringen af te leggen maar je kan wel op de achtergrond je werk doen en je verantwoordelijk nemen als het fout loopt en spreek uit ervaring hier zijn ze 13 en 14 .

nightraver
2 October 2008, 07:11
Ben ik mee akkoord, maar er is nog altijd een verschil tussen onder controle houden of controleren vind ik persoonlijk.
Je mag/moet mss als ouder soms wel eens nieuwschierig zijn dat zal ik niet ontkennen, maar denk dat het gezonder is als je er met je kinderen over praat t.o.v ze gewoon achter hun rug om te controleren. En als je dus inderdaad met je kinderen gepraat hebt en hen duidelijk zegt van kijk die dingen wil ik graag toch wel regelmatig controleren om op te hoogte te blijven van u doen en laten en zij gaan daar ook mee akkoord dan is er idd geen enkel probleem, want dan is het in samenspraak.
Het enige wat ik hier boven wilde duidelijk maken is dat we onze kinderen hun privacy niet mogen ontnemen omdat wij ons zorgen maken over hun welzijn.

Dopey
2 October 2008, 09:11
Het is me wel duidelijk dat dit een zeer delicate evenwichtsoefening is in het opvoeden. Maar soms kan je gewoon niet anders doen dan controleren, en het is ook je plicht als ouder om dit te doen. Niet vergeten dat kinderen en pubers (en sommige volwassenen) erg naief zijn, en dat ze in vele gevallen tegen zichzelf beschermd moeten worden. Ik verkondig niet dat je met James Bond-gadgets je kind in de gaten moet houden hé, maar als je je kind kent, merk je wel wanneer er iets mis is, en dan moet je ingrijpen. Vrijheid voor een kind/puber is nodig voor de ontwikkeling, totale vrijheid leidt op de duur tot anarchie. Praten is goed, als het lukt. Hangt waarschijnlijk ook wel af van de relatie die je met je kind hebt. Maar je mag als opvoeder nooit vergeten dat je een belangerijke taak hebt en controle hoort daar nu eenmaal bij.