Volledige versie bekijken : legale windows xp licentie maar



Peter.B
26 September 2008, 06:40
hoi ,
een kennis heeft problemen met zijn windows xp home en zou die willen formatteren,maar heeft geen installatie cd.
wel een legale licentie code en een verborgen partitie met windows erop.
kan hij die verborgen windows partitie op cd zetten,om zo een windows installatie cd te verkrijgen? zoja,hoe moet hij dit doen?hoe moet hij de cd branden,als data?
en is die windows map dan nog in dezelfde toestand als toen hij de pc kocht?
groetjes

peenif
26 September 2008, 07:31
Indien het een HP computer is, staat onder 'alle programma's' - 'PC help en tools' een 'HP aanmaakprogramma voor herstel CD'.
Let op, deze kunt U maar één keer maken - er nadien goed zorg voor dragen dus.

compuchrisje
26 September 2008, 08:36
Even toevoegen bij de laatste opmerking van peenif: zodra er een herstelset is aangemaakt, wordt deze recovery partitie opgeruimd. De ruimte is er nog, maar er zal niets bruikbaars meer in staan. Ook is dat deeltje niet meer te benaderen... door de gewone gebruiker.

dannyma
26 September 2008, 13:00
vergeet niet de sleutel , kan je vinden met keyfinder .
en als je kan wegschrijven als iso bestand is zeer omstreden maar kan je dan zoveel copie's van maken als je wil maar blijft alleen maar werken op de pc met de licentie ;).
of wegschrijven als data maar zorg er wel voor dat hij bootable is .
( iso is altijd bootable )

compuchrisje
26 September 2008, 18:39
Dat zou niet nodig zijn hoor dannyma, de sticker staat dan meestal op de zijkant van de computerkast.

dannyma
26 September 2008, 18:58
Dat zou niet nodig zijn hoor dannyma, de sticker staat dan meestal op de zijkant van de computerkast. als hij nog leesbaar is ;).

Peter.B
26 September 2008, 19:56
heel erg bedankt voor jullie hulp :good::good::good:
zal deze topic open laten.als het hem gelukt is,laat ik jullie iets weten :).
zoniet,laat ik jullie ook iets weten ;).

Peter.B
4 October 2008, 09:17
Dat zou niet nodig zijn hoor dannyma, de sticker staat dan meestal op de zijkant van de computerkast.
inderdaad en is nog leesbaar.

graag had hij ook geweten of die windows of partitie nog in dezelfde toestand is als 6 jaar geleden,maw niet besmet met malware of virussen.
zodat hij een "propere" windows heeft.

Pilote
4 October 2008, 10:18
Normaal is dit de partitie die aangemaakt geweest is bij de instal van de pc in de winkel.

peenif
4 October 2008, 13:42
Wees maar gerust - maak maar die herstel CD.

Peter.B
5 October 2008, 15:42
aan al de leden die gereageerd hebben,héél erg bedankt :good:
als het mijn maatje gelukt is om die herstel cd's te maken,laat ik jullie iets weten.
hier mag van mij momenteel een slotje op.

Baloeke
5 October 2008, 22:31
...hier mag van mij momenteel een slotje op.
Als het terug op moet gelieve een PM te sturen