Volledige versie bekijken : Drivers Packard Bell in XP problemen



vuurvliegje
26 September 2008, 10:45
Mijn buren hebben de iExtreme. Hun zoon had er Norton 360 opgezet. Vorige week kwamen ze bij mij want hun pc was zo ontzettend traag en het geluid klonk niet. Dus ik gekeken en ik dacht dat het aan Norton lag. Dus gisteravond Norton eraf en het systeem werd wel sneller maar de geluidsproblemen bleven. Als je een mp3'tje afspeelt is het met een hoop gekraak en hetzelfde geldt voor internetradio en spellen. Bij spider solitaire is het zelfs zo dat door het geluid de kaarten heel langzaam bewegen.

Toen gekeken bij software en daar stond een update van windows update voor HD geluid en er stond een stuk lager de Realtek driver voor HD geluid. Ik denk van ik verwijder de windows update. Toen opnieuw opgestart toen was er geen geluid maar spider solitaire werkte zoals het moet werken.

Toen via de site van Packard Bell de Realtek HD driver gedownload en geinstalleerd. Na de installatie was het geluid perfect en alles werkte zoals het moet werken. Na een reboot was het probleem ineens weer terug.

Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met de drivers want zonder de drivers geinstalleerd werkt het perfect. Dit probleem is een tijd terug ontstaan maar men kan mij niet vertellen wanneer precies.


Wie weet raad want dit is geen werken.

dannyma
26 September 2008, 12:46
packard bell is intussen hp geworden en kan je de drivers vinden op de site van hp .
http://www.hp.com/country/be/nl/support.html

vuurvliegje
26 September 2008, 12:55
Bedankt voor het antwoord maar dat helpt niet veel. Ik vond namelijk op de site van packard bell gewoon de drivers via het zoeken naar het systeem. Want ik weet alleen dat het een iExtreme is maar daarin zitten ook weer verschillen. http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=platform_honeymoon_ixtreme&g=2000

Via HP iextreme ingetoetst maar daar was niks te vinden

dannyma
26 September 2008, 13:10
het probleem met realtec is dat er zo veel zijn dat je de zon door het bos niet meer zie .
je kan ook is kijken op de site van realtec spijtig genoeg verschrikkelijke trage server en duurt lange tijd voor de download binnen is .
ik zal is kijken of ik hem hier heb liggen en zal hem op swoopshare zetten kan je hem daar donwloaden .
http://www.realtek.com.tw/

vuurvliegje
27 September 2008, 18:04
Ok een update:
Na de oude drivers verwijderd te hebben heb ik de drivers van de site van realtek gebruikt. Na installatie deed ie t goed en ook na een reboot. Inmiddels van hetnet pc veilig erop gezet maar toen ik toen rebootte was het windows opstartgeluid weer bagger. Vervolgens is het geluid van mp3 en wma en internet radio behoorlijk helder alleen de mensen vinden dat spider nog wat traag gaat. Ik heb zoiets van ja wat moet je ermee?

dannyma
27 September 2008, 18:29
spider is een spelletje zeker en als dat traag gaat heeft dat al niets met geluid te maken maar met het grafische gedeelte en je hun duidelijk moet maken dat ze betere kaart moeten laten insteken door u .
pc prestatie's worden alleen maar beter met verhogen van het ram geheugen en grafische geheugen .

vuurvliegje
27 September 2008, 18:33
Dat is mij ook allemaal bekend. Maar in dit geval staat het wel in combinatie met het geluid. Want als de geluidskaart niet geinstalleerd is doet ie het echt perfect. Van de week toen het even opgelost leek deed ie t ook perfect. Maar toen het probleem terugkwam dus bagger geluid werd het spel ook ineens traag. Hij maakt namelijk geluid bij het verplaatsen van de kaarten en zodra dat het geluid in werking wordt gesteld vertraagt het spel. Noem het raar maar het is zo.

dannyma
27 September 2008, 18:40
kan je me is vertellen wat voor grafische gedeelte van je pc is b.v. ati of nvidia ?

vuurvliegje
27 September 2008, 18:43
Het is niet mijn pc maar van de buren he. Als ik het gisteravond goed gezien heb is het Ati.

dannyma
27 September 2008, 18:46
dan kan je mischien de driver is update'n omdat de meeste mensen het niet zo nou nemen met hun pc update te houden ;) . spreek uit ervaring ;).