Volledige versie bekijken : FunAccess IP-probleempje



Ignace93
26 September 2008, 10:50
Hallo,
Ik heb recent Vista geïnstalleerd, en alles werkt, behalve mijn Wifi stick.
Ik heb deze aangekocht om met m'n laptop draadloos te kunnen spelen een lange tijd terug, deze deed altijd zijn werk op XP, maar op Vista wilt ie niet werken.
De software start, de laptop vindt hem, ik klik op verbinden, maar dan zegt ie dat ie maar een beperkt is,dan klik ik op herstellen en zegt ie dat ie het IP-adres niet kan vernieuwen. Soms gaat die verbinding ook ineens weg, alsof die er niet meer is.:wtf:
Ik heb alle RF-kanalen geprobeerd, en in elk kanaal vind ie em, maar nooit krijg ik internet op m'n laptop. Hij staat ook bij verbonden apparaten, hij heeft dus een verbinding, maar hij zend geen internet door, beide firewalls staan uit.:eek: En soms als ik de lijst vernieuw vind ie het punt niet meer.:damn:
Kan iemand me verder helpen ?
Alvast bedankt

PeterN
26 September 2008, 11:04
Een verbinding is niet hetzelfde als toegang. Blijkbaar heb je verbinding met je draadloze router en zien ze elkaar. Maar ze willen nog niet met elkaar spreken ;)

Je krijgt geen ip adres van je router daar ze niet willen spreken met elkaar.

Veel kans dat het gewoon de beveiliging is. Kijk als je mac adres ook juist in je router staat als je mac adres beveiliging op hebt staan. Heb je wep of wpa beveiliging in je router, dan moet je deze ook juist instellen in je vista.
Best kan je eens even de beveiliging in je router afzetten en kijken als het dan gaat. Dan weet je dat je daar het probleem moet zoeken.

l

Ignace93
26 September 2008, 12:24
De code's komen exact overeen. Die stick die ik bedoelde is eigenlijk een draadloze router in usb-vorm, die steekt in een usb-poort van m'n PC die aangesloten is met een modem die verbonden is met het internet.

PeterN
26 September 2008, 13:29
Het zou toch nog steeds die beveiliging kunnen zijn, ik heb het ook al voorgehad dat de code hetzelfde was maar dat er een foutje was in het programma. Daardoor moest ik de code op een andere manier inzetten. Dus best gewoon even afzetten en proberen zodat je zeker bent. Vergeet het wel niet terug op te zetten daarna ;)

Andere zaken:
- hetgene je zelf aanhaalt, de firewall. Zet ook eens in vista bitdefender uit die standaard erin zit en aan staat. Geen idee als het daariets mee te maken heeft?
- hardware driver ok: haal eventueel de laatste driver af van de site, van het mer, van de stick. Let daarbij op dat het de vista driver is en dat je de juiste neemt, 32 of 64 bit, naargelang je versie vista.
- Controleer als alles behoorlijk werkt bij uw hardware list (geen vraagtekens, uitroeptekens)
- Controleer de settings van je netwerk (netwerkcentrum) als je vista op dhcp staat en ip automatisch verkrijgen.

Ignace93
26 September 2008, 15:14
Zelfde probleem zonder WEP 128-beveiliging. Hoe krijg ik die Windows Defender uitgeschakeld ? Ik zie nergens een knop uitschakelen. Heb al de nieuwste driver voor Vista, alles is goed geïnstalleerd en waar je kan kijken op je ip automatisch te verkrijgen is weet ik ook ff niet staan.

slicky
26 September 2008, 15:45
welke antivirus/firewall software heb je zitten?
op de pc en op de laptop hé

Ignace93
26 September 2008, 16:00
Wel, op beide PC's geen, vandaar dat er niet veel uit te zetten meer is, die Windows Defender in Vista heb ik ondertussen uitgekregen. Nog altijd: beperkte verbindingsmogelijkheden'. :(

Ignace93
26 September 2008, 16:06
Netwerkverbindingen is helemaal correct ingesteld geloof ik: Alles bij het tabblad 'Delen' is aangevinkt & de eigenschappen van Internet Protocol versie 6 en 4 staan alletwee op automatisch een IP toewijzen. Maar nog steeds niets.

slicky
26 September 2008, 16:08
dus nu heb je op beide "vista" staan,zonder antivirus
maar er zit wel een firewall in beide en die is uitgeschakeld zeg je

mmm das raar

Ignace93
26 September 2008, 16:16
Nee, op m'n laptop staat XP, de ontvanger, en op de PC Vista, de host. Ik kan er niet bij, op XP werkte die stick altijd perfect, en ik voer het programma uit in XP SP2 modus en als Administrator. Wat kan het nog zijn ?

slicky
26 September 2008, 16:22
heb je al eens beide gereboot?

kijk anders een op de host naar uw newerkverbindingen en zie eens of die daartussen staat en zo ja rechtsklik dan eens en doe eens "probleem vaststellen".

Ignace93
26 September 2008, 16:25
Dan zegt ie dat er geen problemen gevonden zijn, dan krijg ik de keuze tussen 'contacteer Microsoft' en 'opnieuw instellen', maakt neit uit welke je kiest, probleem blijft. Probleem oplossing in XP op de laptop haalt ook niet uit, geeft altijd dezelfde fout'kan ip niet vernieuwen'.

slicky
26 September 2008, 16:34
hmm dan weet ik het niet meer zulle:rolleyes:
sorry dat ik je niet verder kon helpen:shy:

Ignace93
26 September 2008, 17:59
Geen probleem:good:, dan hoop ik nog op de reacties van andere, komt daar niks meer van zal ik een dualboot maken met Vista en XP, en zodanig ik wil laptoppe, draai ik XP. Ben nu ff bezig met een ouwe router die ik nog vond, nu nog hopen dat die adapter-pinnetjes vast blijven hangen met die Velpon.:lol: Nog mensen die me kunnen voorthelpen ?:)

Ignace93
26 September 2008, 20:50
Iemand ?

Dopey
26 September 2008, 21:43
Je kunt als je provider het ondersteunt wel je IP vernieuwen (moet je wel even kijken of je een statisch adres hebt of een dynamisch), dan kun je in DOS ipconfig /release intypen gevolgd door ipconfig /renew.

Ignace93
26 September 2008, 22:02
Ok, heb het uitgeprobeerd: Still no luck. Hij probeert het opnieuw en opnieuw, maar het heeft geen zin.

Juisterr
26 September 2008, 22:47
open je broser en voer dit adres in http://192.168.1.1

als het goed is kan je nu in je router komen.

Ignace93
26 September 2008, 22:55
De webpagina kan niet worden weergegeven.

PeterN
26 September 2008, 23:06
Je kabel komt binnen van telenet. dan gaat hij naar een modem. dan vertrekt een kabel uit de modem naar een draadloze router, juist? Welk type is deze draadloze router?

Ignace93
26 September 2008, 23:10
Nee, de kabel van Telenet komt binnen, gaat naar de modem, en die vanuit die modem trekt de internetkabel naar deze PC, op deze PC is die Thrustmaster FunAccess-stick aangesloten, en die zou internet moeten doorzenden naar m'n laptop. Dit is geen ontvangersstick, een zendertje. ;) Dit heeft altijd gewerkt op XP, en op Vista, niks. Ik voer het programma uit in de XP SP2 doen en als Administrator. Zijn er nog mogelijke oplossingen of moet ik XP gaan installeren speciaal voor dit dingetje ?

PeterN
27 September 2008, 01:24
Ohh, ik had het helemaal ander voor ;)

Desktop met xp is rechtstreeks verbonden met telenet. Op deze desktop heb je een zender usb stick naar een laptop waar vista op draaid. Zo is het :D
Uw desktop met xp werkt goed en daar kan je op internet, maar de laptop met vista en een draadloze ontvanger werkt niet.

- Heb je enige instellingen verandert in je xp pc daar het vroeger wel werkte naar je laptop?
- Ben je zeker dat je het juiste draadloos netwerk probeerd te verbinden en niet dat van je buurman? Dit kan je zien als de ssid diegene is dat je hebt ingesteld op de desktop stick software.

Op deze manier heb ik het nog nooit gedaan. Hoe dan ook moet je vista niet deïnstalleren. Dan kan je beter een draadloos routertje zetten tss je desktop en laptop. Je kan dan draadloos zonder dat de desktop moet opstaan en je zit nog beveilijgd achter de firewall van de router. Duur zijn die toestelletjes niet meer.

Edit: was net nog eens aan het rond kijken. Op http://www.thrustmaster.com/product.aspx?ProductID=77&PlatformID=12 vind je het stickje maar onderaan staat 'enkel voor XP'?

Ignace93
27 September 2008, 10:45
Nee, zo is het ook niet, het is een desktop waar Vista op staat, de zender. De laptop heeft XP en is ontvanger. De stick die jij in de link geeft is de opvolger van de mijne, mijne is oorspronkelijk bedoeld voor de PSP. :) PSP is allang de deur uit dus dat kan ik niet meer proberen. Ik heb niks veranderd teegnover vroeger, juist een ander besturingssysteem, meer niet. Aangezien er niets anders opzit, zal ik maar een dualboot moeten maken. Of bestaat er zo'n Virtuele XP die je in Vista kan runnen zodat die stick in XP draait maar niet in Vista ? Altijd overschakelen van XP naar Vista en andersom lijkt me .. tijdrovend.

PeterN
27 September 2008, 13:22
Je ziet, er zijn zoveel mogelijkheden ;)
Ondanks dat er staat dat het enkel voor xp is kan je het wel proberen. Aangezien alles blijkt te werken en er geen foutmelding wordt gegeven kan het zijn dat het toch gaat lukken.

Het gaat allesinds dan met een instelling in uw vista te maken hebben.
Ga naar netwerkcentrum op je vista. Kies links 'netwerkverbinding beheren'. Daar selecteer je uw lan verbinding, die van telenet. Klik rechts en klik eigenschappen.
Je bent nu in de eigenschappen van je Lan verbinding. Op het tabblad 'delen', moet het vinkje bij 'internetverbinding delen' aan staan.

Ignace93
27 September 2008, 15:05
Die stond al aan. :) Hoe moet dat dan, zo'n Virtuele XP op Vista, lukt dat met Virtual Machine ?

kasparh
27 September 2008, 15:27
Met VMWare (Workstation 6 bijvoorbeeld) lukt dat perfect. Maar dat is wel een betalende toepassing, ik schat dat het toch zo'n goede 200 Euro kost, maar dan draai je wel zoveel OS'en als je wilt op één machine (enkel je hardware is een beperking). Dus: Linux naast Win98 naast Vista naast XP enz.

Ignace93
27 September 2008, 16:44
Ik installeer XP nu ff in Virtual PC 2007, die is gratis, en goed genoeg voor die stick. :) Ik post hier wel wat als het lukt, en als het niet lukt ook. ;)

Ignace93
27 September 2008, 19:09
Ok, het installeren van XP in Virtual PC is gelukt, nu moet ik nog ervoor zorgen dat ie de stick vindt. Als ik de stick inplug, zegt Vista dat ie hem vindt, ipv XP, XP merkt er niets van dat die stick erin steekt. Hoe kan ik dit nu weer oplossen ?

PeterN
28 September 2008, 02:26
Eerst uw xp updaten met minimum sp2. Dan de drivers installeren van de stick en dan pas stick connecteren.

Ignace93
28 September 2008, 10:36
Heb net geupdate naar SP2 & 3 en er is geen verschil. XP merkt er nog steeds niets van Enkel Vista...

PeterN
28 September 2008, 12:57
Deze stick is speciaal voor zo'n doel. Toch vertrouw ik zulke zaken nooit erg. Op zich zou het eigenlijk goed moeten werken, zeker daar het vroeger goed werkte op xp.

Zelf ben ik meer voorstander voor een 'normale' oplossing waarbij je geen problemen kan ondervinden ivm bestuurssysteem (windows, linux, ...) en waar er nog meer voordelen zijn: een draadloze router.
Deze apparatjes zijn niet zo heel duur meer. Een draadloze router van een bekend merk als linksys, dlink, belkin, SME etc gaat je hetzelfde bieden, maar met meer confort. Deze apparaten werken op zich, dus je desktop moet niet aanstaan wil je draadloos werken. Je kan verder uitbreiden met meerdere pc's. Een netwerkje maken waarbij je veilig achter de firewall van de router zit, en zo wie zo ben je veiligere door die firewall in de router.

Maar hoedanook die stick zou ook moeten werken, maar is zo specifiek, dat ik u er niet direct mee kan helpen. Ik kan u enkel de standaard dingen, waar op te letten, aan geven :( Mss dat iemand zo'n stick heeft en u verder kan helpen?

Ignace93
28 September 2008, 16:44
Ik heb XP geïnstalleerd, maar perongeluk (komt door de stress :P) op diezelfde partite als Vista. Alle bestanden zijn er nog, maar ik kan alleen kiezen bij XP Pro bij het opstarten(ook bij instellingen bij opstartinstellingen kan ik alleen maar XP kiezen), dus de Vista is niet meer zichtbaar, of wat dan ook. Kan ik dit nog omkeren ? Bij msconfig staat ook alleen maar XP, ik hoop dus dat ik niets verkeerd heb gewis ofzo.

PeterN
29 September 2008, 01:44
Best eerst, maar dat had je best op voorhand gedaan;), al uw data ergens backuppen en veilig zetten. Daarna zal je terug uw vista moeten her installeren vrees ik.

Ignace93
29 September 2008, 17:20
Dan hou ik het wel bij XP. in ieder geval: De stick werkt ! xD dus er mag een slotje op. :P