Volledige versie bekijken : [VISTA] irritante pop-ups bij openen programma



jellabi
26 September 2008, 16:23
Ey,

Zoals de titel al zegt krijg ik de hele tijd als ik iets open in vista zo'n waarschuwing of ik het toch wel echt wel openen, waarbij ik dan op doorgaan of annuleren kan klikken. Hoe kan ik dit wegkrijgen? (ik weet dat er hier ergens al een topic over staat maar die kon ik niet terugkrijgen :(

bvd, jellabi

Gertjeeuuhh
26 September 2008, 16:32
Je kan dat wegdoen, maar word aangeraden dit niet te doen.

jxjxw
26 September 2008, 17:25
ga gewoon naar het configuratiecentrum daar klik je op accountbeheer
daar klik je op account beheer in of uitschakelen
je kunt het zonder probleem uitschakelen

jellabi
27 September 2008, 16:21
Je kan dat wegdoen, maar word aangeraden dit niet te doen.


hoezo wordt aangeraden dit niet te doen?

Jule
28 September 2008, 23:31
hoezo wordt aangeraden dit niet te doen? Zie deze post?? (http://www.minatica.be/showthread.php?t=56736) Voor mensen die linke dingen uithalen is deze extra bescherming echt wel nodig?? :rolleyes: Ze moet helpen om virusbesmettingen te voorkomen. :shy: :p

jellabi
29 September 2008, 22:11
ja kun je ff bij die post erbij zetten waarom dat dan link is en waarom het bij xp niet link was?

compuchrisje
29 September 2008, 22:20
Er is idd niks link aan het niet willen gebruiken van het UAC, dat een beveiliging is van Vista. Dit is ingevoerd omdat er velen maar zowat aanklungelen met het al of niet toestaan van toepassingen om te installeren. Als de pc bv ook door meerderen wordt gebruikt, is dit een ingebouwde beveiliging tegen het abusievelijk verwijderen of toevoegen van bestanden. Ook kijkt het UAC naar eventuele installaties door derden, dit kan bv ook van Adobe zijn, of Microsoft zelf, of eender wat. Daarvan word je dan op de hoogte gebracht en je reageert met de optie die je wenst. Een programma kan bv een bug bevatten die nog gauw een extra toepassing erbij ploft, iemand die maar aan klikt op OK OK en OK en verder niet toeziet wat er gebeurt, komt zo in de problemen terecht. Daarvoor dient die UAC beveiliging met de nou ja, best wel lastige pop-ups.
Als je het gaat uitschakelen, kan ik maar één ding zeggen: let op op wat je bevestigt, let op wat je laat installeren. Bepaalde installaties passen je register aan, sleutels worden veranderd, etc. Ik snap best dat je baas wilt blijven over je systeem, maar weet dan dat je dubbel zo voorzichtig moet zijn.

jellabi
29 September 2008, 22:26
niks voor mij dus, ik zal deze aan laten staan, maar waarom is het dan zo link om iets bij program files erbij te zetten zoals jule zegt?

graag hier reageren http://www.minatica.be/showthread.php?t=56736 :D

en dan kan hier slotje op ;)

bvd, jellabi

compuchrisje
29 September 2008, 23:40
Jule heeft het niet bedoeld als zaken toevoegen in je lijst met programma's, wél op dingen die je download, zonder enige bescherming van die UAC. Jij.. of iemand anders die je pc gebruikt. Zie andere post, komt overeen uit.