Volledige versie bekijken : Dual Boot - Program Files



Emile.H
28 September 2008, 02:10
Helloo!!!

Ik heb me zojuist Windows Vista Ultimate geïnstalleerd!
Ziet er allemaal vree mooi uit ;)

Maar nu: Ik heb een C:Windows met XP erop en een F:Vista met vista. (F:/ is ook een vaste schijf, er zijn gewoon ook nog D, E, ...)
Maar mijn huidige program files, die ik bij XP heb, heb ik niet op Vista.

Sommige programma's werken nog wel, ik maak er een snelkoppeling van naar het bureaublad, en ze draaien dus op vista vanuit de C: schijf. Maar dat geeft ook wel soms problemen, waarom weet ik niet.
vb: iTunes werkt volledig niet, bij firefox ben ik mijn favorieten kwijt en bij ventrilo zijn mijns servers weg, ....

Moet ik dan bijvoorbeeld een aparte schijf maken met Program files? Zodat mijn XP en Vista beide gebruik maken van die schijf voor hun progs?

Hoe lossen jullie dit op? Ik moet toch niet alles dubbel installeren ofwel?


Alvast bedankt,
Mvg, Emile!!!!!

g_man
28 September 2008, 15:08
Dubbel installeren is toch wel de bedoeling... dll 's worden aan het register van het betrokken OS toegevoegd :)

Emile.H
28 September 2008, 15:23
Ahja, ik snap het.
Maar dan weet ik niet hoe ik het best werk met mijn OS'n. Wat raden jullie aan?

Gebruik:
-Spelletjes (CS:S, crysis en COD4)
-Video bewerking (Sony Vegas en de hele adobe handel)
-Internet, chatten, multimedia,...

Vista 32 bit of Vista 64 bit?

Ofwel toch Dual boot met dan alle dagdaaglijkse programma's op 32 bit, waaronder ook de spelletjes en het internetten. En dan alles met video bewerking onder 64 bit? Want ik zou toch het volle geheugen willen benutten bij de video bewerking.

Alvast bedankt,
Emile! ;)

Emile.H
28 September 2008, 18:01
Ik heb nog eens G_Man zijn topic over de 32bit vs 64 bit gelezen. Ik denk dat het inderdaad beter is om het bij 32 bit te houden. Het zal mij een hoop miserie besparen, en die 1 gb geheugen zal ik wel vergeten he ;)

Meningen en advies zijn toch nog welkom he ;)