Volledige versie bekijken : msn hack of niet?



ghost
29 September 2008, 21:20
Terwijl mijn dochter aan het chatten was op msn , met haar neef krijg zij (rare uitleg nu) een bestand om te downloaden , het was maar 2kb groot , zij klikt daar op , avast maakt van zijn oren dat er een trojan aan het binnen sluipen was . Natuurlijk verwijderen we dat , maar het rare is dat haar neef dat niet heeft doorgstuurd , hij wist van niets af en zag dat bestand bij hem ook niet , op het scherm . Hoe kan dat eigenlijk , dat ze een bestand kunnen doorsturen onder zijnne naam , zonder dat hij er iets van af weet , en terwijl ze chatten he? Is zijn of hare msn gehackt , of is er een ander uitleg over?:eek:

jellabi
29 September 2008, 22:32
paar maten van mij hebben dit ook gehad.

Als hun hun msn aanzetten dan liep hij helemaal vast en zo en na een tijdje deed hij het pas waarna dus bleek dat hij allemaal dit soort berichten had verstuurd. Je merkt er dus als het ware niks van, alleen als anderen het tegen je zeggen. Nou is dit scenario beetje anders maar ff to the point:

Je neef heeft spyware op zijn pc staan hoogstwaarschijnlijk en na een keertje scannen en de nodige dingen deleten met spybot search & destroy of een ander programma zal het er wel af zijn ;)

Gr, jellabi

! ik ben geen expert op dit gebied maar dit heeft geholpen bij die maten van mij dus ik dacht ik zal het maar is ff melden he ;) :)

ultddave
29 September 2008, 22:34
Ik denk dat het probleem bij haar neef ligt :). Een hacker gaat volgens mij PC 'x' niet hacken en daarna vanaf PC 'y' een trojan sturen aangezien PC 'x' al gehacked is. Ik denk dat er gewoon een soort virus/worm/trojan (hoe het ook wordt genoemd :) ) op de PC van haar neef zit, dat zonder dat hij het wil, het virus wil verspreiden via msn. Maar ik heb geen ervaring anyway :P dus ik kan volledig verkeerd zitten :( :P

EDIT: Zo te zien postte jellabi op hetzelfde moment met ongeveer dezelfde uitleg ivm met virus/spyware :P

-dave-

compuchrisje
29 September 2008, 22:39
Is al langer gekend, het account van de chatmaat wordt misbruikt om zulke berichten rond te sturen naar degenen die in de lijst staan van chatmaat. Maar best een bezoekje brengen bij onze spyware slayers, Ghost.

Rosty
30 September 2008, 12:18
Hoi Ghost,

als je dochter deze link doorgestuurd krijgt is haar chatmaat besmet met het MSN-virus!!! Nu zeg jezelf dat ze op deze link geklikt heeft, gevolg : ---> ook besmet!! Het is MSN zelf die besmet is, dus rest van de PC is normaal in orde hoor. Best eens een HJT log posten.

ajaxloverr
30 September 2008, 14:58
Best eens een HJT log posten.
Indeed ;)

ghost
30 September 2008, 19:25
Hoi Ghost,

als je dochter deze link doorgestuurd krijgt is haar chatmaat besmet met het MSN-virus!!! Nu zeg jezelf dat ze op deze link geklikt heeft, gevolg : ---> ook besmet!! Het is MSN zelf die besmet is, dus rest van de PC is normaal in orde hoor. Best eens een HJT log posten.

Zal ik ik bij deze doen zal eens kijken als mijn schoonbroer er ook zin in heeft , om een hijackthislogje te plaatsen. Maar dat van mijn dochter krijg je straks nog :good: