Volledige versie bekijken : IP adres router verkeerd?



ddc
29 September 2008, 21:28
Ik heb reeds meer dan een maand een heel slechte draadloze internetverbinding. Via www.netstumbler.com (http://www.netstumbler.com) heb ik gezien dat mijn nieuwe gebuur ook op kanaal 6 zit met zijn draadloos netwerk.
Via dit forum heb ik gevonden hoe ik mijn netwerk op een ander kanaal kan zetten maar dat werkt dus niet bij mij. Als ik het IP adres van mijn router intyp krijg ik de mededeling dat het adres ongeldig is.
Wie kan me hierbij helpen?

Dit zijn mijn gegevens;

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-35-D9-03-69
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-E4-A5-B4-E0
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
D-Link AirPlus G+ DWL-G650+ Wireless Cardbus Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-95-6D-DE-95
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 78.20.195.185
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 78.20.192.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 195.130.132.106
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.130.130.1
195.130.131.1
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 29 september 2008 20:45:42
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 29 september 2008 22:44:17
C:\Documents and Settings\dirk de coninck>

jellabi
29 September 2008, 22:05
je moet naar uwen standaard gateway gaan volgens mij ; dat is 78.20.192.1 bij jou. Vertel maar of dit gewerkt heeft uiteindelijk ;)

ddc
29 September 2008, 22:17
geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik kom gewoon op google terecht.

jellabi
29 September 2008, 22:34
en probeer de dhcp server is?

195.130.132.106

jellabi
29 September 2008, 22:41
Ik heb reeds meer dan een maand een heel slechte draadloze internetverbinding. Via www.netstumbler.com (http://www.netstumbler.com) heb ik gezien dat mijn nieuwe gebuur ook op kanaal 6 zit met zijn draadloos netwerk.
Via dit forum heb ik gevonden hoe ik mijn netwerk op een ander kanaal kan zetten maar dat werkt dus niet bij mij. Als ik het IP adres van mijn router intyp krijg ik de mededeling dat het adres ongeldig is.
Wie kan me hierbij helpen?

Dit zijn mijn gegevens;

Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0E-35-D9-03-69
Ethernet-adapter LAN-verbinding:
Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Broadcom 440x 10/100 Integrated Controller
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0A-E4-A5-B4-E0
Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding 2:
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: telenet.be
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
D-Link AirPlus G+ DWL-G650+ Wireless Cardbus Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-11-95-6D-DE-95
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 78.20.195.185
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.240.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 78.20.192.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 195.130.132.106
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 195.130.130.1
195.130.131.1
NetBIOS over TCPIP. . . . . . . . : uitgeschakeld
Lease verkregen . . . . . . . . . : maandag 29 september 2008 20:45:42
Lease verlopen . . . . . . . . . : maandag 29 september 2008 22:44:17
C:\Documents and Settings\dirk de coninck>

en als u 78.20.195.185 bedoelt als ip adres van uw router, dan heeft u het verkeerd want dat is het ip adres van uw pc ;)

PeterN
30 September 2008, 00:19
Het klopt idd niet. Een (de uwe of een andere) router zit op ip adres 195.130.132.106 en uw pc krijgt een ip volledig buiren range nl 78.20.195.185

Verbind uw pc met kabel aan uw router. Surf naar het standaard ip adres van uw router (kijk in de handleiding hiervoor) of naar het ip dat je zelf hebt ingesteld voor de router. Weet je het niet meer kan je altijd resetten naar fabrieksinstelingen. Hierdoor gaan wel alle settings verloren.

Eens aangelogged in uw router ga je naar wireless en daar bij channel zet je uw channel op minimum 3 verder of terug. In uw geval dus bv op 9 of zelfs verder 11

Als je herstart zou je een adres moeten hebben in range van je router.
Bv:
- uw router is 192.168.2.1
- subnetmask is 255.255.255.0
- dan moet je pc een ip krijgen tss 192.168.2 en 192.168.254

ddc
30 September 2008, 07:58
dhcp heb ik ook al geprobeerd en zonder resultaat.
Ik ga de raad van PeterN eens proberen. Dat zal wel voor dit weekend zijn.
Als ik het goed heb is mijn router met een kabel verbonden met mijn modem.
Als ik mijn pc wil verbinden met mijn router moet ik de kabel dan uit mijn modem nemen en deze inpluggen in mijn pc?
Eigenlijk ben ik daar een volledige leek in en weet dus ook niet wat de gevolgen zijn indien ik mijn router moet resetten en alle settings verloren zijn. Zijn er nadien bepaalde parameters of weet ik veel dat ik moet nakijken en eventueel veranderen?

PeterN
30 September 2008, 08:13
Als je kabel aansluiting hebt is het enkel een router dat je hebt. Als je adsl hebt moet je nagaan als het een modem/router is of enkel router. Bij een modem/router zal je uw account gegevens ook moeten invullen in de router om connectie met je provider te krijgen.
Mocht je resetten moet je een kabel aansluiting maken tss pc en router. Je surft met internet explorer naar het standaard ip adres en vult dan het login venster in. De login van je router vind je ook in de handleiding en verschilt van router tot router (Admin, soms blanco, ...)
Je komt nu terecht in de settingspagina van je router.

Meestal staat draadloos (wireless) af (disabled) en moet je deze dus aan zetten (enabled). De rest staat meestal standaard ok. Je kan uw draadloos kanaal nu ook direct op bv 11 zetten. Zorg dat je ook terug een paswoord op de login van je router zet zodat niet andere dit doen ;)
Bij een adsl verbinding moet je nu dus ook uw verbindings gegevens invullen.

Denk dat je onbeveiligd bezig bent op dat ogenblik. Probeer als alles werkt. Als alles inorde is moet je zeker beveiligen. Vraag het Mac adress (fysiek adres) van je pc's op die connectie mogen maken en zet Mac adress filtering op in je router. In het lijstje daar zet je dan al deze mac adressen. Test even en daarna zet je WPA of WEP beveiliging op waarbij je aan beide kanten, pc en router, dezelfde sleutel gebruikt.

Succes ;)

ddc
30 September 2008, 08:25
Ik heb draadloos internet en heb een modem en een router van D-Link.
Op het eerste zicht begrijp ik er niet veel van maar ik ga het dit weekend eens op mijn gemak bekijken en zien hoever ik raak. Als ik er ondanks uw uitleg niet wijs uit geraak zal ik professionele hulp moeten inroepen.
Alvast bedankt voor de vlugge reacties en ik laat iets weten hoe het me afgegaan is.

jellabi
30 September 2008, 08:50
Je moet een utp (gewoon de standaard kabel voor internet) kabel van je modem naar je router, en dan een utp kabel van je router naar je pc, 2 kabels leg je dus als het ware (de kabel van de modem naar de router die zit er al ;) ) even ter verduidelijking van jouw vraag ;)

ddc
30 September 2008, 09:11
Ok.
Weet niet of ik zo een kabel thuis liggen heb.:rolleyes:
Zal eens moeten zoeken.
Bedankt Jellabi.

boneless
30 September 2008, 11:26
Ik heb een linksys router. Wanneer ik problemen heb verbinding te maken, krijg ik ook een IP adres in die range.

Zoals Peter zegt, proberen om een directe verbinding te maken. Je kan tijdelijk even de kabel gebruiken die vanaf je modem naar de router gaat. Als dit twee verschillende componenten zijn tenminste ;).

Kokki
30 September 2008, 18:20
Ja, je kan idd tijdelijk de kabel die van je modem komt gebruiken, maar die moet je dan in een ander slot steken dan hij nu steekt. Nu steekt hij wellicht in een slot waarbij WAN staat, je moet hem steken in een waarbij LAN staat.

jellabi
30 September 2008, 21:59
Ja, je kan idd tijdelijk de kabel die van je modem komt gebruiken, maar die moet je dan in een ander slot steken dan hij nu steekt. Nu steekt hij wellicht in een slot waarbij WAN staat, je moet hem steken in een waarbij LAN staat.


oftewel één van de uitgaande poorten. Dus waarvan het signaal uit de router gaat (dit zijn er meerdere )in plaats van erin (dat is maar één poort ;))