Volledige versie bekijken : Ubuntu wireless



Jaaanskeh
2 October 2008, 16:58
Sinds een weekje heb ik ubuntu geinstalleerd op men laptopje (8.04). Als ik mijn pc boot onder ubuntu dan vind ik geen netwerken wanneer ik thuis ben, ga ik naar school dan vind hij minstens 3 draadloze AP's. Thuis heb ik 3 acces points staan en geen enkele wordt gevonden. Als ik de livecd van ubuntu 7 draai dan vind hij deze 3 acces points thuis wel.

Mijn AP's broadcasten wel degelijk en staan dus niet op hidden en ze hebben allemaal unieke SIDs en staan op verschillende kanalen. Werkt perfect met windows...

info:
> Intel corporation pro/wireless 3945ABG
AP's > Sweex, Netgear en d-link

Snakey
2 October 2008, 20:43
Heb je de roaming geactiveerd? Je kan ook eens proberen om de network connection te verwijderen en opnieuw laten initialiseren door het besturingssysteem. Zodat eventuele foute instellingen verwijderd zijn.

Jaaanskeh
9 October 2008, 00:02
Sorry voor de late respons maar heb eerst contact gezocht met iemand met net dezelfde laptop.

Deze persoon heeft net hetzelfde probleem. Roaming mode is enabled, en connectie al meermaals toegevoegd zonder resultaat, zelfs zonder security vindt hij niets en wil hij ook niet manueel connecten.

Toch bedankt Snakey

Isaak
17 December 2008, 10:55
Dit had ik ook in het begin voor met OpenSUSE, soms werkte het en soms niet. Ik heb dit kunnen oplossen door de WPA en WEP beveiliging uit te zetten en eenvoudige MAC filtering te gebruiken. Tja, dit is misschien niet de beste oplossing voor jou en hangt af of er geeks in je buurt wonen die weten hoe je dit moet omzeilen. Je houdt best dagelijks een oogje op je router log indien je deze instellingen gaat veranderen.

Wat je ook kunt proberen is je draadloos stuurprogramma te updates of de Windows NDIS versie (indien compatibel) te gebruiken. Voor meer info, Google naar Ndiswrapper