Volledige versie bekijken : Tekst? plakken in excel



Pjotr
2 October 2008, 21:11
Ik heb een formulier gemaakt om de uitslagen uit te hangen in de sportclub.
Gaat allemaal prima behalve de uitslag zelf.
Ik knip uit de website bepaalde tekst.
maar als ik de uitslag (b.v. 1-3) plak in excel blad zet hij deze om naar een datum (b.v. 1 maart).
met celeigenschappen op tekst of breuk zetten lukt wel maar als ik plak dan wijzigt hij automatisch terug.
Van een html enkel waarden plakken lukt ook niet ofwel.
Van html enkel tekst plakken zet hij alles in 1 cel.
De vraag is eigenlijk kan ik de cellen vast zetten op eigenschap tekst.

Mischien allemaal wat onduidelijk de bijlage maakt het wel duidelijk.
ps. ik gebruik excel 2007

PAUL
2 October 2008, 21:35
En mag "plakken" in je formulebalk bovenaan met een ' ervoor ook?

Mvg,
Paul Siemons

Jule
2 October 2008, 21:46
Euh ... Komen die uitslagen van één en dezelfde wubsite? Op deze in explorer, rechtermuisklik en onderaan staat daar zoiets als uitvoeren naar excel. Op deze manier kan u uw excelletje automatisch "updaten" en moet u niet telkens de celeigenschappen aanpassen?

Pjotr
2 October 2008, 21:49
En mag "plakken" in je formulebalk bovenaan met een ' ervoor ook?

Mvg,
Paul Siemons

Het is wel de bedoeling dat ik veschillende regels in één keer kan plakken met ' ervoor gaat dat enkel indien je een cel selecteert en dan gaat alles weer in 1 cel zitten


Euh ... Komen die uitslagen van één en dezelfde wubsite? Op deze in explorer, rechtermuisklik en onderaan staat daar zoiets als uitvoeren naar excel. Op deze manier kan u uw excelletje automatisch "updaten" en moet u niet telkens de celeigenschappen aanpassen?

Het komt allemaal wel uit 1 website maar ik moet verschillende gegevens uit verschillende pagina's hebben.
En het is de bedoeling om deze gegevens te plakken in een tabblad en selecties hieruit weer te geven op een uitgewerkt blad dat ik dan kan afprinten.
Het is enkel voor de gemakelijkheid dat ik wekelijks de gegevens kan overnemen ipv alles te typen .
Heb wel eens even geprobeerd op deze werkwijze om van hieruit verder te werken maar geeft al fout vanaf het begin.

Jule
2 October 2008, 22:25
Verschillende gegevens uit verschillende pagina's zijn geen probleem. Welke fout krijgt u?
Als u nu de uitslag rechts ven de oorspronkelijke cel plakt, en een verwijzing aanmaakt in de cel waar u de uitslag wil, dan veranderen de celeigenschappen van de cel met de verwijzing toch niet?

Pjotr
2 October 2008, 22:55
Verschillende gegevens uit verschillende pagina's zijn geen probleem. Welke fout krijgt u?
Als u nu de uitslag rechts ven de oorspronkelijke cel plakt, en een verwijzing aanmaakt in de cel waar u de uitslag wil, dan veranderen de celeigenschappen van de cel met de verwijzing toch niet?

Als ik de celeigenschap in de verwijzing dan zet in een breuk ??/?? dan krijg ik bijvoorbeeld voor 2-2 in de geplakte cel 2/feb en in de verwijzing 39480 dat dus eigenlijk het aantal dagen is gerekend van 0/0/1900.

Baloeke
2 October 2008, 23:03
En als je nu eens probeert met de functie plakken special

Pjotr
2 October 2008, 23:10
En als je nu eens probeert met de functie plakken special

plakken speciaal en dan enkel waarden kiezen gaat niet als je knipt uit een html pagina ik kan ekel kiezen uit tekst of unicode.

Jule
2 October 2008, 23:12
Nee, de cel met de verwijzing geeft u als celeigenscap "aangepast" D-M. Het mag een datum zijn, zolang de datum wordt correct weergegeven? Ik vraag me af wat er gebeurd indien er een nul in de uitslag staat. Maar dit zal u me wel weten te vertellen?

Pjotr
3 October 2008, 15:36
Nee, de cel met de verwijzing geeft u als celeigenscap "aangepast" D-M. Het mag een datum zijn, zolang de datum wordt correct weergegeven? Ik vraag me af wat er gebeurd indien er een nul in de uitslag staat. Maar dit zal u me wel weten te vertellen?

Dit werkt prima (y).
Zo simpel kan het zijn :wall:.
De nul geeft geen probleem want bij het plakken gaat hij een nul ook niet zien als een datum.
Iedereen bedankt om mee te denken.
Mag dicht

Jule
3 October 2008, 18:30
Te gemakkelijk?? Astublieft!! :D :p (http://nl.swoopshare.com/file/c4164f09080866952cc358deac003f73/Pjotr?tags=Pjotr&lang=nl) Uw score plakken in cel B1 op blad1 en cel A1 geeft u een correcte score weergave, dit volledig op basis van functies. Zo ziet u dat het moeilijk ook gaat ... :p :D :lol: