Volledige versie bekijken : Album



jacq
3 October 2008, 16:19
Dag
ik zou graag een album maken met photoshop , maar de (goede ) ideeën ontbreken , kan er iemand mij een zetje geven aub .:cry:

mvg
jacques

Joga
3 October 2008, 17:40
Misschien als je iets meer uitleg geeft kunnen we je helpen. :)

jacq
3 October 2008, 18:24
thx Joga

het gaat over het rangschikken van foto's van kinderen en kleinkinderen
in een album , zijn er ergens geen voorbeelden van zulke albums ?

mvg
jacq

Joga
4 October 2008, 11:24
Wat ik nu nog niet goed begrijp is wat je precies wilt doen. Wil je een album ontwerpen in Photoshop of wil je je foto's schikken op een blad om dan in een echt album te kleven. :)

Breskuz
4 October 2008, 12:19
volgens het tweede :p
foto's naast mekaar zetten en rangschikken op één blad !
is dat wat je bedoeld ?

jacq
4 October 2008, 15:10
Thx voor de ractie Joga & Breske

Wat mijn idee is , verschillende foto's ( grote en kleine ) op een zodanige wijze , op een a4 te rangschikken en te te bewerken met fotoshop , om ze nadien in een album te kunnen plaatsen , zoals een trouwalbum , met de nodige fantazietjes , en achtergonden , zijn er zo geen voorbeelden beschikbaar ?

mvg
jacq

Dexter
4 October 2008, 15:12
Dus je wilt A4 bladen maken met de foto's al op en dit blad dan plakken in een album?

Breskuz
4 October 2008, 15:17
voor voorbeeldjes zal je even moeten googelen :)
maar je moet dus een a4 papier openen in photoshop ! en dan daar foto's in plakken ( ctrl + c om te kopieren en ctrl + v om te plakken ) en dan moet je ze goed trekken met de move tool ( t )


heb ik het goed gezegd Joga ?

jacq
4 October 2008, 15:20
thx @dr en alle andere

zoiets is het .

Dexter
4 October 2008, 15:22
Ik ben mss Joga niet maar om de foto's schuin te zetten doe je EDIT -> Free Transform en duw dan de shift-key in om te draaien.

Voor de rest zou ik eens het plakband effect uittesten, kijk hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=56752)
Je kan wat andere foto's of patterns erin verwerken om het geheel af te maken.

Adri

Breskuz
4 October 2008, 15:25
het kan ook zijn dat je foto's kleiner moet maken : image -> image size

Dexter
4 October 2008, 15:31
of beter (en sneller) CTRL + T voor transform op te roepen en dan SHIFT om proporties te behouden. :) (Gewoon naar binnen slepen)

Breskuz
4 October 2008, 15:46
voaila hopelijk kan je nu verder met wat je wou maken

peenif
4 October 2008, 18:10
Nog een extra tipje : Weergave > Tonen > Raster (View > Show > Grid) en U kunt de foto's perfect rangschikken.

Joga
4 October 2008, 18:45
Meer kan ik niet toevoegen denk ik. Normaal kun je nu wel je plan trekken en als je nog vragen mocht hebben mag je dat gerust doen. :)

Breskuz
4 October 2008, 22:40
Meer kan ik niet toevoegen denk ik. Normaal kun je nu wel je plan trekken en als je nog vragen mocht hebben mag je dat gerust doen. :)
oei mense ... we hebbe hier ene werkloos gemaakt in zijn forumdeel :p

Joga
5 October 2008, 11:17
Haha :rofl:

Breskuz
6 October 2008, 10:05
even terug on-topic : ik ga dat efect ook eens proberen op een a4 blad :)
maar ik ga mijn foto's wat laten overlappen

jacq
11 October 2008, 11:09
Beste mensen

aan allen bedankt , mijn album komt in orde ,
nog een zonnig weekend :cool:

mvg
jacq