Volledige versie bekijken : discusie in het school



Breskuz
3 October 2008, 22:40
gisteren hadden wij tijdendd pav ( project algemene vakken ) een duscisie : moet een tractor een oranje licht hebben , zoja moet het ook aan in de dag :D

compuchrisje
3 October 2008, 23:52
Oranje?
Wit voorlicht en rood achterlicht/stoplicht dacht ik en ja, die lichten moeten overdag ook aan. Is trouwens al wat jaartjes verplicht.
Toch kwam ik vanavond één brommertje tegen zonder verlichting en een hele groep fietsers waarvan maar ééntje de lichten aan had. Slechts een paar hadden reflecterende banden over hun kleding. Pittig detail: het was al donker en het regende en 'k heb er geen één kunnen raken!

ghost
4 October 2008, 08:32
Oranje?
Wit voorlicht en rood achterlicht/stoplicht dacht ik en ja, die lichten moeten overdag ook aan. Is trouwens al wat jaartjes verplicht.
Toch kwam ik vanavond één brommertje tegen zonder verlichting en een hele groep fietsers waarvan maar ééntje de lichten aan had. Slechts een paar hadden reflecterende banden over hun kleding. Pittig detail: het was al donker en het regende en 'k heb er geen één kunnen raken!


@ breske: http://verkeerweb.be/tc_MotoBrom/ART14.html
Is wel spijtig ja:frown: Weet je hoe ik dat doe , voor de zekerheid open ik mijn deuren , anders kunnen ze nog ontwijken :evil: moet je zeker eens doen:p Ahja en ook de ruitenwissers aanzetten anders blijven ze tegen uw vooruit plakken;) Ik zit zo aan een gemiddelde van 10 per dag die geen lichten en dergelijke aan hebben. Begin het al wat te kennen. En dan zeggen dat we onvoorzichtige chauffeurs zijn:rolleyes:

Breskuz
4 October 2008, 10:04
Oranje?
Wit voorlicht en rood achterlicht/stoplicht
de meeste tractoren hebben een oranje licht vanboven ;) en daar gaat het om

Quazie
4 October 2008, 10:16
Dus uwe brommer is een traktor?
krachtige motor en max 30km/u snel.

ghost
4 October 2008, 10:21
Dus uwe brommer is een traktor?
krachtige motor en max 30km/u snel.

Met zo een oranje zwaailicht op zijn helm , zal mooi zicht zijn :lol:

Breskuz
4 October 2008, 10:36
oei ik had verkeerd getypt:cry::shy:

ghost
4 October 2008, 10:38
oei ik had verkeerd getypt:cry::shy:

Je kunt op uw eerste topic nog altijd op bewerk klikken en het aanpassen ;)

Breskuz
4 October 2008, 10:45
Je kunt op uw eerste topic nog altijd op bewerk klikken en het aanpassen ;)
voila dat is nu gebeurd :evil:

berger
4 October 2008, 12:10
Eens in het verkeersreglement (http://www.wegcode.be/wet.php?wet=90&node=GL) kijken mbt lichten.

Breskuz
4 October 2008, 12:17
Eens in het verkeersreglement (http://www.wegcode.be/wet.php?wet=90&node=GL) kijken mbt lichten.
bedankt ik ga eens zien op die site :) :bow:

Jule
5 October 2008, 22:13
gisteren hadden wij tijdendd pav ( project algemene vakken ) een duscisie : moet een tractor een oranje licht hebben , zoja moet het ook aan in de dag :DNope. Voor zover ik weet, is het geen verplichting tenzij bij verminderd zicht. Je kan gerust één afneembaar zwaaiicht hebben en dit iedere keer verwisselen van tractor?

Breskuz
6 October 2008, 10:54
ok :)
ik ga het morgen uitleggen aan mijn leerkracht pav :)