Volledige versie bekijken : 1000 jaar ???



Obsessed
3 October 2008, 23:31
Aubrey De Grey, biomedisch gerontoloog en bio-informaticus aan het departement Genetica van de Britse universiteit van Cambridge, gaf deze week voordrachten aan de universiteiten in Gent en Brussel.
Dit over de behandeling van ouderdomsverschijnselen door middel van het vervangen van zieke cellen door gezonde stamcellen.

Sinds twee jaar bestaat er een techniek om deze stamcellen te winnen uit gewone cellen, in plaats van uit embryo's, waardoor de eerdere ethische bezwaren wegvallen.

Ik citeer professor De Grey: "Ik beweer niet dat ik duizend jaar zal worden. Maar over vijfentwintig jaar is het misschien zover. Dan kunnen we kanker en Alzheimer genezen en sterft niemand meer aan ouderdomsziekten."
Tevens verklaarde hij dat een vrouw van bvb. 900 jaar in principe zelfs nog kinderen zou kunnen krijgen :wtf:.

Onlangs schreef het Massachusetts Institute of Technology een wedstrijd uit waarbij diegene die kon bewijzen dat de theorie van De Grey geen steek houdt 20.000 $ zou winnen.
Dat lukte echter niemand :eek:.

Bron: Het Nieuwsblad

Blijkbaar gaat het binnenkort heel erg druk worden op onze planeet.

compuchrisje
3 October 2008, 23:43
Dat over dat kinderen krijgen is altijd te betwisten. Met stamcellen ga je geen hormonen activeren, er worden enkel minderwaardige cellen vervangen. Een vrouwelijk mensenkind krijgt bij de geboorte een beperkt aantal eicelletjes mee (rond de 400), bij elke eisprong zonder bevruchting gaat dat gewoon verloren. Naargelang de hormonale pieken afzwakken is die eisprong ook onregelmatiger, zijn sommige eitjes zelfs niet meer levensvatbaar of al 'gehandicapt'. Vandaar ook de frekwentere afwijkingen bij kinderen van oudere mama's.
Natuurlijk kunnen ze peuteren met àlles wat met het menselijk lichaam te maken heeft, maar vraag is wel: wie wil er wel zo oud worden en wàt moeten ze ervoor ondergaan. En het kostenplaatje?
Met het huidige kankeronderzoek komen ze maar met mondjesmaat vooruit, de cancerogene stoffen in ons milieu groeien sneller dan de evolutie van de bestrijding tegen de ziekte.
En algemeen: onze wereld zou gewoon bezwijken onder nog méér mensen. Hierbij nog de vervuiling, hongersnood, etc...

Obsessed
4 October 2008, 00:14
Dat over dat kinderen krijgen is altijd te betwisten. Met stamcellen ga je geen hormonen activeren, er worden enkel minderwaardige cellen vervangen. Een vrouwelijk mensenkind krijgt bij de geboorte een beperkt aantal eicelletjes mee (rond de 400), bij elke eisprong zonder bevruchting gaat dat gewoon verloren. Naargelang de hormonale pieken afzwakken is die eisprong ook onregelmatiger, zijn sommige eitjes zelfs niet meer levensvatbaar of al 'gehandicapt'. Vandaar ook de frekwentere afwijkingen bij kinderen van oudere mama's.

Hiertegen ga ik alvast niet in discussie gaan Chrisje.
Jij bent zelf een vrouw, dus zit je aan de bron, en degene die die verklaring stelde is professor.
Waar zou ik dan andere mosterd moeten halen?? :lol:

ghost
4 October 2008, 08:39
Jawadde ik zie mij al op een vrouw van 900 jaar kruipen voor kindjes temaken:shocked:

Obsessed
4 October 2008, 17:01
Jawadde ik zie mij al op een vrouw van 900 jaar kruipen voor kindjes temaken:shocked:
Als je zelf misschien 1000 bent dan is dat een jong mieke hé Ghost :lol:

compuchrisje
4 October 2008, 18:06
En hoeveel jaar daarvan zouden we dan actief moeten zijn? in de file staan? boodschappen doen? eten maken (van wat?)? jonges da's een milieuramp!!!

ghost
4 October 2008, 22:30
Als je zelf misschien 1000 bent dan is dat een jong mieke hé Ghost :lol:

:lol: dat is just zo heb ik het nog nie bekeken se:D

Obsessed
4 October 2008, 22:37
De gemiddelde levensduur van de mensen ligt momenteel ook al veel hoger dan pakweg 50 of 100 jaar geleden.
Dus waarom zou het niet kunnen dat men dat nóg zal kunnen verhogen.

Het is al lang bewezen dat men met stamcellen ziek weefsel kan herstellen (vernieuwen).
Of men alle ziekten en kwaaltjes ooit zal kunnen genezen blijft toch nog een groot vraagteken hoor, zelfs met deze technieken.

Voor hoeveel ziekten heeft men ondertussen al wel geen remedie?
Maar toch komen er steeds nieuwe die opnieuw slachtoffers maken.

Mogelijk zal er wel één of andere ziekte ontstaan die bvb die gemanipuleerde stamcellen afstoot ofzo.

Dopey
5 October 2008, 15:45
1000 jaar worden? Voor geen geld van de wereld hoor. Ik denk dat je het tegen die tijd allemaal zo beu bent dat je hoog gebouw zoekt om er af te springen.:lol: Laat de dood maar voor wat ze is....je welverdiende rust na een gejaagd leven :D

Fakke_Berto
5 October 2008, 20:05
Als we allemaal 1000 jaar kunnen worden wil dat zeggen dat we ook kunnen gaan werken tot ons 800 jaar. Ik ben niet werkschuw hoor, maar mij niet gezien.

Pjj
5 October 2008, 21:19
Zoals Dopey zegt, liever niet. :)
Waarom willen mensen dit eigenlijk bereiken?
Trouwens, als iemand echt 900 jaar wordt, hoe gaat die er dan uit zien en hoe gaat het staan met zijn levenskwaliteit?

Jule
5 October 2008, 21:42
Trouwens, als iemand echt 900 jaar wordt, hoe gaat die er dan uit zien en hoe gaat het staan met zijn levenskwaliteit?Wat mij meer bezighoudt: hoe zal het zijn met zijn verstandelijk vermogen??? :D :eek: 't Verstand komt toch niet voor de jaren? :cool:

Phil O'Sophe
5 October 2008, 21:46
't Verstand komt toch niet voor de jaren? :cool:

Zit je er nog op te wachten Jule ? :lol:

Jule
5 October 2008, 22:08
Zit je er nog op te wachten Jule ? :lol:Die hoop is al jaren geleden verloren gegaan ... :cry: :shy: :p :D

Obsessed
6 October 2008, 12:17
Wat mij meer bezighoudt: hoe zal het zijn met zijn verstandelijk vermogen??? :D :eek: 't Verstand komt toch niet voor de jaren? :cool:
Tja, nog zoiets. :eek:
Zouden ze met die stamcellen de hersenen ook kunnen "vernieuwen"?

Fakke_Berto
6 October 2008, 20:33
Bij mij zijn dat hersenen :D.

Obsessed
6 October 2008, 21:00
Bij mij zijn dat hersenen :D.
Heb het aangepast met een paar nieuwe stamcellen :lol:

Fakke_Berto
6 October 2008, 21:01
:good:
Gezien met mijn glazen oog :D.

Phil O'Sophe
6 October 2008, 21:30
Heb het aangepast met een paar nieuwe stamcellen :lol:

Werken die zo vlug? :lol:
Daar zit zeker toekomst in !!!

Jule
6 October 2008, 22:31
:good:
Gezien met mijn glazen oog :D.


Werken die zo vlug? :lol:
Daar zit zeker toekomst in !!!Da glazen oog is toch nog straffer .... ;) :p :D