Volledige versie bekijken : Muis en toetsenbord doen het niet meer



simpele
7 October 2008, 21:43
De muis en het toetsenbord van mijn pc doen het niet meer, dat wil zeggen ze doen het wel als ik de computer opstart en ze doen het ook nog 1 tot 2 seconden in het windows xp aanmeld scherm en dan kan ik ze niet meer gebruiken. Ik kan dus niet aanmelden dus ik kan niks doen.

Ik heb verschillende muizen en toetsenborden aangesloten(steker ps2 en usb) deden het allemaal niet.
Ook computer opstarten met vorige goed werkende instellingen werkte niet.
(De muis en toetsenbord zijn allebei plug en play)

filehostserver
7 October 2008, 22:02
Probeer eens een windows herstel of start eens op in veilige modus en probeer een systeem herstel.

simpele
7 October 2008, 22:19
opstarten in veilige modus heeft geen nut want ik kan niks doen:"Ik kan dus niet aanmelden dus ik kan niks doen." ;) en systeemherstel heb ik al gedaan :"Ook computer opstarten met vorige goed werkende instellingen werkte niet."

compuchrisje
7 October 2008, 22:21
Omgekeerd ook al getest? Of de apparaten het op een andere pc doen? Mogelijk ligt het aan de insteekcontactjes.

jellabi
7 October 2008, 22:23
Aangezien je windows xp hebt (toch?) , verander je bios zodat hij als eerste via de optische disk opstart, stop de xp cd erin, ga in het menu van deze disk en kies de optie 'R' (herstellen) doe is kijken of het nu werkt. Of kan je in de bios ook niks meer veranderen ivm toetsenbord uitval?

jellabi
7 October 2008, 22:24
Omgekeerd ook al getest? Of de apparaten het op een andere pc doen? Mogelijk ligt het aan de insteekcontactjes.


hij heeft al ps2 en usb geprobeerd, en het is opzich wel heel toevallig als het toetsenbord en muis op precies hetzelfde tijdstip kapotgaan, dus naar mijn mening kan het haast niet aan de insteekcontactjes liggen ;) Althans dat denk ik dan ;)

simpele
7 October 2008, 22:25
Op deze laptop doen muis en toetsenbord het wel gewoon, nja computer gaat morgen gewoon naar reparateur ;)

filehostserver
7 October 2008, 22:25
Tot het aanmeldscherm niet meer
En heb je het eigenlijk wel geprobeerd om in veilige modus op te starten? In veilige modus worden namelijk andere drivers gebruikt (standaard drivers) dan de bij het toetsenbord behorende drivers ivm de veiligheid. Ook worden andere applicaties meestal uit gelaten.

simpele
7 October 2008, 22:26
Aangezien je windows xp hebt (toch?) , verander je bios zodat hij als eerste via de optische disk opstart, stop de xp cd erin, ga in het menu van deze disk en kies de optie 'R' (herstellen) doe is kijken of het nu werkt. Of kan je in de bios ook niks meer veranderen ivm toetsenbord uitval?
kan idd nog wel gewoon in bios zal dat nog eens proberen :)


Tot het aanmeldscherm niet meer
En heb je het eigenlijk wel geprobeerd om in veilige modus op te starten? In veilige modus worden namelijk andere drivers gebruikt (standaard drivers) dan de bij het toetsenbord behorende drivers ivm de veiligheid. Ook worden andere applicaties meestal uit gelaten.
Jup ook geprobeerd

Kan het misschien aan moederbord liggen ofzo had laatst ook een klein probleempje met het geluid wat het tot 2x toe niet meer deed maar na opnieuw opstarten weer wel

jellabi
7 October 2008, 22:27
en heb je laatst iets van nieuwe software geinstalleerd of iets anders ingesteld of heeft je zusje of iemand anders dat gedaan? want misschien is daar een conflict opgetreden. Ik weet dat je hier niets aan hebt om te verhelpen maar je kunt misschien toch proberen te achterhalen wat de oorzaak was zodat je het de volgende keer niet weer hebt ;)

simpele
7 October 2008, 22:44
Nope niet dat ik weet ja mn zusje gaat natuurlijk niet toegeven nu als ze iets vernpest zou kunnen hebben:P.
Heb net dat herstellen geprobeerd maar kwam er niet echt uit ik kwam bij dat herstellen toen moest ik kiezen wat ik wilde herstellen. daar stond maar 1 optie en dat was windows xp, heb ik dus gekozen. En tone stond er iets van <c:/windows> maar dat weet ik niet meer zeker en daarachter moest ik iets typen.
Heb ik help gedaan kreeg ik verschillene commandos maar geen een die aangaf dat ik zou gaan herstellen.

maarja nu ga ik slapen bedankt voor de moeite iedereen morgen reparateur :P

jellabi
7 October 2008, 23:49
woops, vergeten te typen wat je daar moes doen XD

Umm, ik zou gekozen hebben voor een CHKDSK om te beginnen alvast, volgens mij gaat die wat fouten herstellen dan als ik het goed heb.

gr, jellabi

P.S.
veel plezier met je reparateur XD

jellabi
7 October 2008, 23:50
kan idd nog wel gewoon in bios zal dat nog eens proberen :)


Jup ook geprobeerd

Kan het misschien aan moederbord liggen ofzo had laatst ook een klein probleempje met het geluid wat het tot 2x toe niet meer deed maar na opnieuw opstarten weer wel

dat zou kunnen idd als je een on board geluidskaart hebt, en nou dit probleem. Verder nooit ergens problemen mee gehad?

simpele
8 October 2008, 08:34
nee niet echt, ik ga vanmiddag nog eens proberen te herstellen als hij nog niet weg is naar reparateur ;) Jammer smam had er haast bij denk ik is al naar reparateur zoiezo 59 euro en dan komen daar nog reparatie kosten bij -.- terwijl ik denk dat het waarschijnlijk met windows herstellen inderdaad wel goed was gekomen maarja bedankt voor de moeite iedereen:)

Hier kan een slotje op.