Volledige versie bekijken : computers verwijderen uit netwerk



kilroy
8 October 2008, 19:48
Hoi,

heb zojuist een netwerk tussen 3 computers proberen te maken via de wizard van windows xp heb ze alle drie verbonden maar zit met het probleem dat er 2 pc te veel op staan, hoe moet ik deze verwijderen ?
even de configuratie meedelen , het gaat om twee desktops die via een kabel in de router steken, op de eerste waarmee ik het netwerk ben beginnen instellen staat xp home, op de tweede staat xp professional en op de derde een laptop die draadloos via dezelfde router is aangesloten staat vista home premium nu kan ik via de eerste pc op de tweede pc en omgekeerd maar als ik via de eerste naar de laptop wil de laptop vraagt hij een paswoord ( krijg een kadertje van " msn " om aan te melden ) via de laptop kan ik wel toegang krijgen naar de 2 andere pc's.
op het thuisnetwerk staan de eerste pc 1 maal en de 2° en laptop telkens 2 x
hoe krijg ik deze pc in het netwerk weg, want een optie om te verwijderen is er niet ?

grts Kilroy

PeterN
8 October 2008, 23:19
Best kan je eens alle pc's afsluiten en daarna ze één voor één booten.

Voor de vista laptop moet je eens naar het 'newerkcentrum' gaan.
- Zorg dat netwerkdetectie aan staat.
- Bij 'bestanden delen', 'openbare mappen delen', 'printers delen' kies je wat je wil delen.
- Bij 'met wachtwoord beveiligd delen' zorg je dat het is uitgevinkt.

Onderaan links in het netwerkcentrum kan je naar de firewall gaan. Ook hier nagaan als delen niet wordt geblokkeerd. Als je nog een andere software firewall hebt zoals zonealarm, of in je antivirus suite, deze ook nakijken.

kilroy
9 October 2008, 11:04
Bedankt PeterN

heb de beveiliging uitgeschakeld en geraak nu ook op de pc met vista, blijkbaar omdat dit een draadloze verbinding met beveiliging is zal er automatisch een beveiliging opstaan, of terwijl is het eigen aan vista, op xp blijkbaar niet.
de "2" extra pc die erop stonden zijn nu ook blijkbaar verdwenen na alles eens gereboot te hebben

zo en nu kunnen we eindelijk eens van ons netwerk genieten ( gedaan met bestanden op een usb stick te plaatsen om over te zetten en/of te printen )

Greetzz Kilroy