Volledige versie bekijken : Kan een update van NIS2009 niet installeren.



De Hulk
11 October 2008, 22:32
Kan een update van NIS2009 niet installeren. Norton 2009 Web Protection Definitions, Updates Antiphishing to verify authentic Web sites, fout 8920, 200. Status: niet voltooid. Update kritikaliteit: Kritiek. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft een oplossing.
Opnieuw installeren van het programma en LiveUpdate helpen niet. Het handmatig updaten (lijst op datum) helpt ook niet.

berger
12 October 2008, 12:28
Blijkbaar werkt Norton (http://www.symantec.com/nl/nl/about/news/release/article.jsp?prid=20080717_01) daar nog aan, maar ik vermoed dat je dat al wist.

De Hulk
12 October 2008, 12:50
Berger, bedankt voor je antwoord. Volgens mij is dit zeker geen Bètaversie. Jouw bericht (link) is van 17 juli. Meestal brengt Norton een nieuwe versie uit zo half september. Dit pakket is normaal in de winkel te koop en te downloaden. Ik heb inmiddels een Engelstalig Nortonforum (Norton Community) gevonden. Eens kijken of ik daar verder kom. Groet.

berger
12 October 2008, 12:55
Daar zijn er die blijkbaar geholpen zijn door te rebooten en Live Update manueel uit te voeren.

De Hulk
12 October 2008, 13:20
Helaas, al vijf keer uitgevoerd en het helpt allemaal niets.

De Hulk
16 October 2008, 22:23
Het probleem is opgelost door een Hotfix van Symantec. :good:

berger
17 October 2008, 11:43
Als ik het goed begrijp verkocht Symantec officiële versies van NIS2009 waarbij er nog een probleem van LiveUpdate moest opgelost worden. Dit vind ik niet echt correct van Symantec en eerder gevaarlijk voor uw computer.
Langs de andere kant zou ik in 2008 ook nooit een versie 2009 kopen, eigenlijk weet je dan op voorhand dat er nog problemen zullen opduiken.

De Hulk
17 October 2008, 13:09
Als ik het goed begrijp verkocht Symantec officiële versies van NIS2009 waarbij er nog een probleem van LiveUpdate moest opgelost worden. Dit vind ik niet echt correct van Symantec en eerder gevaarlijk voor uw computer.
Langs de andere kant zou ik in 2008 ook nooit een versie 2009 kopen, eigenlijk weet je dan op voorhand dat er nog problemen zullen opduiken.

Of dat probleem van de updates al langere tijd speelde weet ik niet en is mij onbekend. Toen ik NIS2009 installeerde waren er geen problemen met de updates. Maar toen ik vorige week constateerde dat een update niet te installeren was, verwacht ik dat Symantec dit snel oplost want anders ben je niet geloofwaardig door te blijven zeggen dat je systeem veilig is. Ook had Symantec dit eerder moeten communiceren en volledig openheid moeten geven in dezen.

Ik heb NIS2009 niet gekocht. Je mag altijd een oude versie gratis upgraden naar een nieuwe versie. Ook moet ik nu toegeven dat er twee grote problemen speelden waarvan ik het ene niet wist. Dit was het smerigste programma wat ik ooit heb meegemaakt dat voor dagen lang 100% CPU gebruikte en alles verziekte, IE, OE en alles bleef vastlopen door cidaemon.exe. Programma reageert, Programma reageert, Programma reageert, Programma reageert, Programma reageert, Programma reageert, Beëindigen, Beëindigen, Beëindigen, Beëindigen, Beëindigen, Foutenrapport verzenden, Foutenrapport verzenden, Foutenrapport verzenden, Foutenrapport verzenden, Foutenrapport verzenden, en dat ging maar door en ik wist niet wat de oorzaak was. De oorzaak is dus cidaemon.exe dat zorgt voor indexering van Windows Search. Gelukkig heb ik dit allemaal kunnen uitschakelen, vraag niet hoe!

Het CPU-gebruik en geheugengebruik van NIS2009 is uiterst laag en het programma werkt nu perfect.

CPU-Gebruik (geel) over 90 minuten
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/101-20081015-24aad0.jpg

Geheugengebruik (geel) over 90 minuten
http://forumimages.seniorennet.be/Okido/102-20081015-57d8c0.jpg

Paps
24 November 2008, 19:51
Ik hoop dat u me kan helpen,ik heb NIS 2009 geinstalleerd op 3pc
en na 3 dagen beweert Norton dat hij verouderd is,ik ben dan verplicht om bij Symantec de download van de dag te ophalen,installeren en ben weer gerust voor een dag of drie.
Kan je me het adres geven van die hotfix aub?

Dank,
paps

De Hulk
24 November 2008, 21:34
Die hotfix heeft al geruime tijd geleden plaatsgevonden en ik heb de laatste tijd geen problemen meer met de installatie van updates. Incidenteel kan er nog wel eens een rood kruis verschijnen maar dan sluit je update af met voltooien dan direct opnieuw update starten en dan krijg je vaak dat hij alle updates van die dag pakt en dan lukt het wel. Ik zal kijken of ik die link van die dagupdates kan vinden.
Je moet dan de bovenste link pakken voor NIS2009 / Windows XP etc. 20081124-003-v...|FTP
http://www.symantec.com/avcenter/download/pages/DU-N95.html

Merel
24 November 2008, 22:54
Als ik het goed begrijp verkocht Symantec officiële versies van NIS2009 waarbij er nog een probleem van LiveUpdate moest opgelost worden. Dit vind ik niet echt correct van Symantec .../...
Dat zelfde probleem bestaat nu bij ALLE software huizen.

Ik heb dat heel duidelijk aangekaart bij BitDefender op hun forum. Ze kregen het nu ook in hun gedacht om hun producten met jaartallen te versieren.

Dat wil dus zeggen dat ze nu allemaal gebonden zijn aan een vast deadline voor het nieuwe jaar (juist zoals de Beaujolais Nouveau) weze het product nu goed of niet goed. Vandaar dat je overhaast een product moet "releasen" vooraller de beta grondig is getest én bijgewerkt.

Nu staat NIS2009 bij mij in proefversie. Dat lijkt gesmeerd te draaien en heb tot nogtoe geen problemen.

Vraagje toch :
Lees ik hier in de topic dat men nu echt manueel updaten of wordt het programma automatisch bijgewerkt met fixes ? Ik veronderstelde dat updates slechts de antivirus virus database bijwerkte.
-------------------------------------------
Edit : Zouden gebruikers van Norton AUB willen (mee) aandringen bij Symantec om hun product support via gewone email adressen opnieuw in gebruik te nemen. De Support van Symantec is ellendig en de website vind ik een doolhof. Hoe meer verzoeken , hoe meer kans dat ze een échte Support op poten zetten.

De Hulk
25 November 2008, 01:59
Let op, ik heb geen versie NIS2009 aangekocht, maar als klant mag je de versie van 2008 gratis upgraden. Ik heb nergens kunnen lezen of vaststellen dat dit een bètaversie was. Is dit wel het geval dan is dit een grote fout van Symantec want ze moeten je daar op wijzen is mijn mening.

Nee, men hoeft niet handmatig te updaten. maar zoals ik al schreef, incidenteel kan een update mislukken, dan kies je voltooien en doe dan gelijk weer een update, dan lukt het meestal wel.

Bij de updates zitten alle updates voor het totale programma dus niet alleen de antivirusdefinities maar ook de websiteverificatie, whitelist, engine en upgrades (zelden) en verdere alle onderdelen die binnen het programma actief zijn.

Wat het laatste betreft ben ik het met je eens, maar Symantec wil geen e-mails omdat bij e-mail de aandacht maar kan uitgaan naar één klant en als je met chat werkt kan men tegelijkertijd meer klanten in behandeling nemen.

Er is een Engelstalig Nortonforum maar daar is de communicatie ook zeer slecht, want je moet alles vertalen naar het Engels en dan nog eens drie keer uitleggen, dat schiet ook niet erg op. Je moet een Nederlandstalig Nortonforum maken met de diverse Nortonprogramma's, dan kun je snel een hoop oplossen.

http://community.norton.com/norton/

Paps
25 November 2008, 12:30
Dank aan De Hulk,maar de link dat je geeft gebruik ik nu om de drie dagen om NIS up to date te houden.
Toch bedankt,
Paps

De Hulk
25 November 2008, 13:35
Dan is je programma waarschijnlijk niet helemaal goed. Ik kan je op dit moment niet verder helpen, maar ga dan naar het Nortonforum http://community.norton.com/norton/ en stel je vraag daar. Voor vertaling kun je Google Vertaling het beste gebruiken. http://translate.google.com/translate_t#nl|en|no

Merel
25 November 2008, 19:33
Terzijde: Ik moedig iedereen aan om intensief het Engels te leren. Het is niet alleen handig in het buitenland; het is bij uitstek dé computertaal. Automatisch vertalingen ? Dan krijg je de meest gekke teksten als in de "handleidingen" van goedkope gadgets.

Ben nu opgenomen in de "community" van Symantec, erg tegen mijn zin vanwege de ontbrekende support. Mocht ik iet tegenkomen over moeilijke updates, kom ik het hier melden. Op mijn PC gebeuren erg discrete automatische updates, zonder probleem.

De Hulk
25 November 2008, 23:01
De Engelse taal spreken en het doen van technische vertalingen zijn volgens mij toch twee verschillende dingen. De vertaling met Google vertaling valt mij reuze mee. Je moet het wel nalopen, het is te doen maar het kost (veel) tijd. Die 'community' stelt niet veel voor en kun je uitschakelen. Ik blijf van mening dat op de fora Norton en Skype zwaar onderbelicht worden en dat is erg jammer.