Volledige versie bekijken : Antec Sonata 3 Fan



georgirini
12 October 2008, 11:34
Hallo,

Ik heb onlangs een pc in elkaar gestopt met de Antec Sonata 3 als kast (en dus bijkomende tricool fan). Alles werkt perfect. Maar na anderhalve week begon de fan ineens meer geluid te produceren (echt luid), zelfs op de laagste stand (heeft 3 standen). Hoe komt dit? Erg irritant, want het is toch wel redelijk hoorbaar. Ik kan de draaisnelheid ook nergens aflezen (P5Q Pro moederbord), is dit normaal voor deze fans? Alvast bedankt.

g_man
12 October 2008, 12:58
Zit er geen stof op de fan, waardoor die zwaarder wordt, uit balans geraakt...kijk eens na, maak zuiver. :)

Fakke_Berto
12 October 2008, 13:38
Kijk even of de ventilator niets raakt. Zoniet zit er waarschijnlijk speling op het asje. Als er nog garantie op is kan je hem terugbrengen naar de winkel, anders eens proberen om een druppeltje fijne olie op het asje te doen (onder het stickertje) maar dat is misschien maar een tijdelijke oplossing.

georgirini
14 October 2008, 23:15
Nee, geen vuil of aanraking met iets. Het is pas 2 weken oud. Het lijkt ofdat het ineens sneller is gaan draaien dan eerst, fan krijgt ook stroom direct van voeding, dus enige regeling is niet te doen (behalve die 3 standen dan). Ik ga er eens mee naar de winkel moeten. Toch bedankt voor de berichten.

christleven
15 October 2008, 08:08
Dit is een gekende fout bij Antec. Bij de nieuwe kasten zit zelfs een andere ventilator bij ter vervanging van deze dit in de kast gemonteerd is.

Dus terugdragen en een andere vragen bij je PC boer.