Volledige versie bekijken : Vragen over Vista



HDMI
12 October 2008, 12:34
1. Als UAC aan staat dan vraagt die van die meldingen van of je bijvoorbeeld die software wilt installeren? Vraagt die ook als je IE wilt starten of je dat ook echt wilt starten enz, zeg maar vraagt die overal om toestemming?

2. Sommige prorgamma's kan je alleen starten door op de rechtemuisknop te drukken op een programma en dan op Als Adminstrator uitvoeren te drukken, moet dat bij elke programma? Want sommige programma's kan je ook gewoon starten toch?

3. Bij SP1 is de zoekbalk die naast uitschakelen/afmelden staat weg, als je geen SP1 hebt op Vista staat die er wel, vind je het goed of slecht dat die zoekbalk weg is bij SP1? En zou iemand een screenshot kunnen posten van het Menu start in Vista met zokebalk en zonder zoekbalk (SP1)?

Niels
12 October 2008, 12:55
1. Zodra je dingen installeerd/beveiligde "gebieden" opent. UAC kun je gewoon uitzetten.

2. Bij programma's die dingen installeren/aanpassen moet je het wel openen als administrator. Dit is opgelost als je UAC uitzet.


3. Ik heb Vista up-to-date (dus ook SP1) en die zoekbalk is er gewoon hoor.

g_man
12 October 2008, 12:55
Omdat je UAC (User Account Control) hebt opstaan, krijg je het gevolg dat sommige programma's niet gestart kunnen worden zonder toelating van de administrator. Programma's dienen ook geïnstalleerd te worden als administrator.

Edit: Niels ietsipietsie sneller :)

HDMI
12 October 2008, 12:59
3. Ik heb Vista up-to-date (dus ook SP1) en die zoekbalk is er gewoon hoor.
Ik dacht dat die weggehaald is, want dat stond op een paar sites volgens mij

AMD
13 October 2008, 11:37
Ik dacht dat die weggehaald is, want dat stond op een paar sites volgens mij

Is inderdaad ook weggehaald. Op de website van Microsoft staat ergens een feature list van de SP1 wat die precies allemaal doet en daar staat officieel gemeld dat de zoekfunctie uit de startbalk is gehaald.

LET OP: het gaat hier om originele RETAIL versies.
Geen illegale versies, geen zelfgemaakte unattended versies etc...
Ook geen aangepaste OEM versies van fabrikanten zoals HP, DELL, ...
Verder is het blijkbaar ook versie afhankelijk. (Basic, Home Premium, Ultimate, ...) Zou blijkbaar ook een verschil in zitten. Waarom? Bug waarschijnlijk weer zoals de zoveelste keer bij Microsoft

HDMI
19 October 2008, 12:14
Een vraag over SP1

Als je SP1 hebt op je PC, en je bent er zeker van dat je hem wilt houden, dan kan je de bestanden verwijderen waarmee je SP1 kan verwijderen, maar dan kan je hem niet meer verwijderen, maar wat als je het dan daarna wel wilt? Moet je het dan herstellen met de herstel cd-rom? Want verwijderen via die bestanden die je verwijderd hebt kan niet meer

Jule
19 October 2008, 14:49
Waarom SP1 verwijderen??? Het is slecht voor uw beveiliging en ik vind SP1 toch een serieuze verbetereing?

HDMI
19 October 2008, 17:53
Ik vraag het alleen maar, wil het gewoon weten. Maar het is dus dan toch met de herstel cd-rom herstellen

Jule
19 October 2008, 22:11
Indien er op uw cd-rom Vista SP1 staat, heeft u geen andere keuze dan Vista SP1 te installeren? Ik weet niet of de originele versie van Vista zonder SP1 nog ter beschikking zijn. Ik kan uw redenering trouwens helemaal niet volgen. Bij XP zitten we al aan SP3, wie klaagt daar over? Service packs zijn toch verbeteringen? Waarom dan zitten knoeien om daarna te klagen dat Vista onstabiel geworden is? Mijn excuses dat ik uw vraag met vragen beantwoord, maar ik snap de vraag of het probleem omtrend die SP1 helemaal niet. Je kan trouwens slechts een zeer beperkt aantal maal Vista installeren met dezelfde licentie, als ik me niet vergis? Knoeien is bijgevolg niet aangeraden?

HDMI
20 October 2008, 16:09
Ik vroeg het omdat ik het gewoon wou weten, dit gaat helemaal niet over knoeien en klagen over servicepacks. Ik wou gewoon weten als je die bestanden verwijderd waarmee je SP1 kan verwijderen, of je dan met de herstel cd-rom de pc moet gaan herstellen als je SP1 wilt verwijderen, maar dus wel volgens mij.