Volledige versie bekijken : Foutherstel



jerre1987
13 October 2008, 21:03
Ik zit met het volgende probleem:

Mijn pc start op in Windows foutherstel ( recente wijziging in hardware ... ).
Standaard staat hij op Windows normaal starten. Maar ik kan geen andere optie selecteren (heb gemerkt dat toetsenbord en muis uit zijn aangezien lichtjes niet meer werken.)
Na 30sec begint hij Vista te laden (loader balkje) en dan geeft hij een halve seconde blue screen en reboot hij. Dit scenario blijft zich herhalen.

Ik geraak wel nog in BIOS (dus toetsenbord en muis werken dan wel nog).
Heb geprobeerd om te booten met Vista DVD. Dit lukt niet.

Ik kan dus niets meer doen. Tips?

Dopey
13 October 2008, 21:23
Het lijkt erop dat je master bootrecord beschadigt is dunkt me. Je kan via de dvd niet opstarten? Ook niet als je in je bios de boot order verzet naar eerst dvd?

jerre1987
13 October 2008, 21:28
Hij staat zowieso in de BIOS als eerste optie. Hij vraagt dan: Druk op een toets om op te starten vanaf de CD/DVD maar aangezien vanaf dat moment mijn toetsenbord niet meer werkt kan ik dus niets doen.

Dopey
13 October 2008, 21:53
Heb je die foutherstel al laten doen? Recent nog hardware toegevoegd. Krijg je tijens de POST geen foutmelding over je keyboard? Iets in de trend van "Keyboard error, press F1 to continue"?

jerre1987
13 October 2008, 22:08
Mijn pc is nu een klein maandje oud, dus alles is nieuw. Werkte van begin af aan normaal. Nooit problemen mee gehad. Dus de laatste tijd geen hardware toegevoegd.
Geen foutmeldingen. Het toetsenbord werkt perfect op een andere pc.

Bij die foutherstel: het is dat scherm met keuzes veilige modus, normaal starten etc dat ik bedoel.. maar aangezien ik geen andere optie kan kiezen ben ik hier niet veel mee.

jerre1987
13 October 2008, 22:38
Ok update:

domme fout. Ik heb in mijn bios gezocht en usb keyboard stond disabled. Vandaar dat tijdens het bootproces het toetsenbord niet werkte. Ik kan nu dus veilige modus kiezen, deze geeft helaas het zelfde resultaat. De pc blijft rebooten.

Ik kan nu ook opstarten vanop de cd. Nu ben ik een memory diagnostic tool aant het runnen, maar ik verwacht geen fouten.

Dopey
13 October 2008, 23:39
Kan je opstarten in de command prompt? Dan kan je het commando fixmbr ingeven. Dit commando zorgt er voor dat het Master Boot Record wordt verwijderd en er een nieuw wordt weggeschreven.