Volledige versie bekijken : draadloos internet / kabel internet



dekline
15 October 2008, 14:16
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb sinds kort een laptop gekocht (met vista erop) en heb daarbij ook draadloos internet gekocht (N-type rooter van D-Link). En sinds ik die rooter bij geplaatst heb valt regelmatig het internet weg op mijn vaste pc, met de melding dat "een van de netwerkkabels niet is aangesloten" terwijl het draadloos internet geen problemen heeft. Ik heb alles al een paar keer uitgetrokken en terug ingestoken zelfs al een paar kabels vervangen maar het blijft voorkomen. Kan iemand me helpen hiermee?

Mvg,

Bram

AMD
15 October 2008, 17:42
Welke internetprovider heb je?
Heb je nog andere apparaten aangesloten buiten die router?
Wat is je opstelling?
Welk besturingsysteem heb je op je PC?
Heb je al eens een andere poort geprobeert op de router (normaal zijn er 4 LANpoorten)?
Het kan zijn dat er een kapot is en dan krijg je ook die melding. Dan moet je de router laten omruilen.
Probeer je laptop eens aan te sluiten op een poort ipv draadloos.
Heeft die ook hetzelfde probleem dan kan je zeker zijn dat er iets met de router of je bekabeling scheelt.
Zoniet, dan scheelt er iets met je PC of de netwerkkaart in de PC

dekline
16 October 2008, 12:07
Ik heb Telenet als internetprovider.
Ik heb buiten de laptop en de gewone pc boven nog een andere pc beneden aangesloten, op beide pc's staat xp, dus alleen op de laptop staat vista.
Mijn opstelling is de volgende:
- de kabel van het internet die binnenkomt gaat naar de modem
- van die modem gaat een kabel naar de switch
- en van de switch gaat er 1 kabel naar de draadloze rooter (er is maar 1 kabel aangesloten op die rooter)
- van de switch gaat ook 1 kabel naar de pc beneden
- de kabel die naar de computer boven gaat komt ook van de switch en gaat via een adapter langs het stopcontact naar boven (zodat het internet over de stroomkabels gaat)

Ik heb nu de kabels van de draadloze rooter eens gewisselt met die van de stroomadapter om te testen of de poort van de switch niet stuk is.
Nu ben ik aan het afwachten of het helpt :)

Mvg,

Bram