Volledige versie bekijken : crea verkleinen?



baronvonkneukel
15 October 2008, 15:59
Mijn vraag betreft, hoe sla (save) je een crea op.
Wat heb ik gedaan: >file> save as> psd>enter :cool:
De crea is bijna 5mb groot :damn: Hoe moet ik dit veranderen?


Heb het gevonden.
Flatten image 1.88 mb.

Mooi programma maar geen paintshop.

Iedere andere tip is welkom, thnx.

Joga
15 October 2008, 16:08
Als je een creatie opslaat als .PSD sla je dit op als een photoshop bestand. Hij onthoud dus al je layers, etc. Als je dit de volgende keer opent kan je weer verder werken waar je laatst zat. Als je op het pijltje klikt bij het opslaan kan je ook kiezen voor .jpg of iets anders. Dan slaat hij het op als een gewone afbeelding. ;)

baronvonkneukel
15 October 2008, 16:13
extra vraag
http://i77.photobucket.com/albums/j79/1to3en4/graffiti.jpg

Eerste probeersel :cool: extentie veranderd naar jpg.:)

@Joga,
Als je de crea opslaat na lagen samenvoegen (flatten image) als PSD, kan je daarna alsnog bewerkingen aanpassen.
Bij paintshop kan dat niet.

Pjj
15 October 2008, 18:15
Da's héél mooi als eerste baron ;)

Keystroke
15 October 2008, 19:19
Je kan samengevoegde lagen niet meer terug uiteen halen bij mijn weten. Lagen samenvoegen heeft alleen nut in bepaalde gevallen, normaal kan je ze beter gewoon laten staan.

Ik vind het ook wel mooi gemaakt alleen kan je die tonnen wel wat beter binnen de lijntjes kleuren. :p ;)

baronvonkneukel
15 October 2008, 20:27
Je kan samengevoegde lagen niet meer terug uiteen halen bij mijn weten. Lagen samenvoegen heeft alleen nut in bepaalde gevallen, normaal kan je ze beter gewoon laten staan.

Ik vind het ook wel mooi gemaakt alleen kan je die tonnen wel wat beter binnen de lijntjes kleuren. :p ;)

@keystroke, nu mag het nog hé lekker kliederen:D

Als ik de lagen niet samenvoeg, hoe verlaag je dan de mb?

Dexter
15 October 2008, 20:27
Mooi project maar zoals Keystroke zegt de vuilbakken wat beter inkleuren. :)

5Mb als .psd is nog niet zo groot soms zit ik aan 50Mb als .psd bestand (zo van die lange tutorials... met keigrote foto's (3000x2000 ofso).

Pjj
15 October 2008, 20:35
Mooi project maar zoals Keystroke zegt de vuilbakken wat beter inkleuren. :)

5Mb als .psd is nog niet zo groot soms zit ik aan 50Mb als .psd bestand (zo van die lange tutorials... met keigrote foto's (3000x2000 ofso).
211 voor een poster van A3-formaat heb ik nu :p

Joga
15 October 2008, 21:40
Wel Baron, als je je afbeelding opslaat als .jpg komt er een venster op je scherm. Daar kan je de kwaliteit kiezen, van 1 tot 12. Dus hoe kleiner je kwaliteit hoe kleiner de Mb's. :)

Keystroke
16 October 2008, 12:24
Zoals Joga zegt moet je de afbeelding ook opslaan als jpg, dan is het veel kleiner. Die jpg kan je dan posten op fora en dergelijke. De PSD mag groot zijn aangezien die enkel voor jezelf is. ;)

baronvonkneukel
16 October 2008, 13:27
Wel Baron, als je je afbeelding opslaat als .jpg komt er een venster op je scherm. Daar kan je de kwaliteit kiezen, van 1 tot 12. Dus hoe kleiner je kwaliteit hoe kleiner de Mb's. :)


Heb ik gedaan Yoga, resultaat 1.88 mb.
Het grote werk moet maar wachten eerst leren inkleuren.:p

peenif
16 October 2008, 17:30
Mooi programma maar geen paintshop.


Ik vind dan weer Paintshop een mooi programma maar geen Photoshop :p

Breskuz
16 October 2008, 20:55
je kan natuurlijk ook je afbeelding een beetje verkleinen en dan is er ook minder geheugen in het spel

baronvonkneukel
17 October 2008, 15:41
Ik vind dan weer Paintshop een mooi programma maar geen Photoshop :p

@Peenif,
Ach ieder wat hé. In paintshop is diepte verkrijgen niet echt makkelijk. Er is vreemd gekeken naar mijn crea's waarin ik experimenteerde met diepte.

Beide programma's bekoren mij :cool:.

filip
18 October 2008, 20:53
Baron , bijna niet te geloven dat dit je eerste proefstuk is.
Als ik ook enkele tips mag geven, het begin dus de "B" zou nog 50% groter mogen zijn dan is je perspectief perfect en zal iedereen zweren dat het daar werkelijk op de muur geschilderd is...........
Tel eens de rijen stenen om de juiste grootte te bepalen, op een vlakke muur zou het niet opvallen maar dit met stenen is natuurlijk een mooiere creatie maar iets moeilijker juist te krijgen en ja met die vuilbakken ben je wat gehaast geweest he.