Volledige versie bekijken : SpeedFan



God
16 October 2008, 14:06
Hoi,

Heb net Speedfan gedownload om het geluid dat van mijn fan komt wat te doen verminderen.

krijg dit (http://img263.imageshack.us/my.php?image=speedfanwl1.jpg) als uitdraai

hoe ga ik hiermee aan de slag?
er zit toch meer dan één fan in mijn pc, wrm geeft hij er maar 1 weer
en hoe maak ik uit welke temp voor wat staat?

edit: heb al gevonden (mbv Everest) dat Temp1 mijn CPU is en Temp2 mijn MB en Fan1 is mijn CPU fan

maar hoe controlleer ik mijn 60mm fan in mijn kast? die vind ik nergens terug, en dat is degene die meeste lawaai maakt...

dannyma
18 October 2008, 19:05
ik zou er niet teveel met expermenteren en voor en nieuwe gaan zoveel kosten die dingens ook niet want als het fout gaat en je processor is naar de knoppen ben je duurder uit .

Fakke_Berto
18 October 2008, 20:32
Vraag eens bij de pc-boer of er geen grotere fans zijn die op je cpu passen. Zo kan je het toerental laten zakken zonder je luchtdebiet te laten zakken en bijgevolg ga je een pak minder lawaai hebben. Een goeie Papst misschien?

God
18 October 2008, 23:40
maar de fan op cpu maakt niet zo superveel lawaai, het is da fan in de case die meeste lawaai maakt. maar daar krijg ik geen meting van.

weten jullie een manier om het toerental van zo'n fan softwarematig te regelen?
is het mogelijk om een nieuwe wel te controleren? (denk het eig niet, tenzij het mss een dure is)

welsey1983
19 October 2008, 10:37
Vervang die 1 of die 2 vents,kost enkele €'s en je bent save.

God
19 October 2008, 12:23
vervangen door wat? kan ik een nieuwe wel sturen met speedfan?
zo liggen er bv in winkel fans met verschillende snelheden, maar hoe wordt er een snelheid bepaald als die nergens gemeten en bijgehouden wordt.
my point: er moet toch een manier zijn om de snelheid van een chassis-fan al dan niet softwarematig te regelen?