Volledige versie bekijken : TV-PS2-DVD-Digicorder



Mosquitos
20 October 2008, 20:34
Heb hier een plasmatv met 2 scart aansluitingen.
Hier is al digicorder en een dvdspeler op aangesloten.
De 2 scartaansluitingen zijn dus al bezet.
Nu zou ik mijn PS2 hier ook op willen aansluiten.
Hoe doe ik dit het best aub?

Heb al een aansluitschema gevonden maar telt deze ook voor een PS2

Baloeke
20 October 2008, 20:57
Als je een plasma tv hebt is de kans zeer groot dat er een HDMI aansluiting is. Je kan je deze met een speciale kabel (HDMI kabel), die in de handel verkrijgbaar is, je digicorder aan de tv aansluiten. Het beeld zal zuiverder zijn.
Ook bestaan er multi port scart aansluitingen (http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=270280343758&ssPageName=MERCOSI_VI_ROSI_PR4_PCN_BIX_Stores&refitem=280267145496&itemcount=4&refwidgetloc=closed_view_item&refwidgettype=osi_widget&_trksid=p284.m185&_trkparms=algo%3DSI%26its%3DI%26itu%3DUCI%26otn%3D 4%26ps%3D42). Deze kan je ook gebruiken

Pilote
20 October 2008, 20:58
Ja idd deze opstelling klopt.

@ Baloeke, om gebruik te maken van hdmi aansluiting heb je wel de HD digicorder of Hd digibox nodig.

Mosquitos
20 October 2008, 21:23
Ja idd deze opstelling klopt.

@ Baloeke, om gebruik te maken van hdmi aansluiting heb je wel de HD digicorder of Hd digibox nodig.
En waar zou ik de PS2 dan op aansluiten?
Ben wel van plan om over te stappen naar een shake en een hd digicorder maar dan heb ik al problemen gelezen over teletext als uw digibox/corder aangesloten is via hdmi...
Maar ja als ik voor de kwaliteit ga dan is het misschien wel beter om de digicorder dan aan te sluiten via hdmi.

Baloeke
20 October 2008, 21:45
Over digibox/corder weet ik vrij weinig. Ik heb toch eens gezien, dat er aan online tv programma bestaat. Hoe het zit met telekest, kan je toch denkelijk via de normale weg deze raadplegen. Dat je deze via je digibox/corder kan ontvangen heb ik heelaas geen weet van.

Als je de digicorder aansluit via de HDMI kabel, heb je toch een scart aansluiting vrij.

Pilote
20 October 2008, 22:00
Het is idd zo dat wanneer je enkel met Hdmi werkt je geen teletekst hebt.

Bij de opstelling heb je toch zowiezo maar 2 scart uitgangen op de tv nodig.

TV-> Digicorder-> Dvd-speler -> PS2-> terug naar TV

arthurke
20 October 2008, 22:22
je kan je ps2 aansluiten op je dvd normaal gezien, als dit niet lukt een scart ingan bijkopen (15,00 denk ik)