Volledige versie bekijken : Taal toetsenbord veranderen



Trax
21 October 2008, 21:55
Hey, ik heb een laptop van het werk met een Engelstalige xp pro met sp3 erop, het keyboard is azerty, maar als ik iets intyp is het querty. Ik kan bij de landinstellingen niet belgisch punt aanduiden, het zit er blijkbaar gewoon niet in.

Kan ik deze taalbundel ergens downloaden bij microsoft ofzo? Ik heb al vanalles gezocht maar nog niks bruikbaar gevonden. Ook niet op de windows cd die erbij zat.

Kan ik dit oplossen?

Alvast erg bedankt!

compuchrisje
21 October 2008, 22:03
Met de installatie CD zal je weinig kunnen doen, vermits die een Engelstalig OS bevat. En omdat het een laptop is, vrees ik ervoor of je aanpassingen zal kunnen doen.
Als je ergens een NL CD zou kunnen vinden om eventueel de nodige bestanden te installeren, zit er een kans in. Anders zit er niks anders op dan een extern klavier aan te sluiten.

Trax
22 October 2008, 12:03
Het is een azerty toetsenbord, maar de instellingen willen niet mee. Krijg het gewoon niet op azerty, alleen maar op US en US international.

peenif
22 October 2008, 12:18
Kijk hier eens Trax

http://www.intermactivity.be/forum/archive/index.php/t-79126.html

Met de landinstelling op French (Belgium) heeft daar iemand dit probleem kunnen oplossen.

ultddave
22 October 2008, 12:40
Meestal gebruik ik gewoon alt + shift om tussen de taalinstellingen te springen. Maar ik denk dat je die dan wel geinstalleerd moet hebben toen je je OS erop gezet had :(. Heb zitten zoeken maar geen taalpaketten of dergelijke gevonden. :(
- Dave -

Merel
26 October 2008, 22:07
Probeer eens het volgende (voor Windows-XP is dat ongeveer hetzelfde menu) :

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/en-US/Help/15e2dc51-b1e9-4a64-becb-fefa3018981d1033.mspx

Merel
26 October 2008, 22:12
Hier werkt het zo op mijn PC zowel WinXP-Pro als met Unix
Ik zou de bestanden kunnnen toesturen als je er niet uit komt.
Maar weet nog niet welke dat zijn.

Merel
26 October 2008, 22:28
Met de installatie CD zal je weinig kunnen doen, vermits die een Engelstalig OS bevat. En omdat het een laptop is, vrees ik ervoor of je aanpassingen zal kunnen doen.
Als je ergens een NL CD zou kunnen vinden om eventueel de nodige bestanden te installeren, zit er een kans in. Anders zit er niks anders op dan een extern klavier aan te sluiten.

Ik ben daar niet zo zeker van. Meen me te herinneren dat met mijn (engelse) installatie CD het wel kan.

Trouwens ik kom er via het Control Panel
Regional and Languages \ Details ...
En dan krijg je de hele waslijst van keyboards te zien.

Maar misschien ligt dat aan de "versie" multi-language en is het niet op de standaard Windows-XP Prof ?