Volledige versie bekijken : Visio 2003 kan ik dat gebruiken voor mijn opdracht



vuurvliegje
22 October 2008, 09:22
Voor mijn stage onderzoek heb ik de opdracht gekregen om processen bij de rampen-/brandbestrijding uit te werken. Mijn praktijkbegeleider kwam met Visio aan. Nu heb ik hier nog niet eerder meegewerkt en ben wat aan het proberen geweest maar ik kon niet vinden of het volgende mogelijk is. Vandaar even deze vraag.

Er is een incident.
Vervolgens wordt de rampbestrijding opgestart en heeft iedere kolom (brandweer, politie en GHOR) zijn eigen processen.

Nu wil mijn praktijkbegeleider het als volgt hebben

incident - rampbestrijding

en dan op het moment dat je op het vak rampbestrijding klikt dan krijg je een vervolg pagina met alle partners (dus niet alleen brandweer, politie en GHOR maar ook rijkswaterstaat, gemeente, bergingsbedrijf, milieudienst enz.)

Als je dan op het vak van de brandweer klikt krijg je een vel met alle processen van de brandweer erin weergegeven en per proces ga je weer naar een ander vel met daarop de activiteiten van dat proces.

Hij zat dus te denken aan visio en we kwamen uit bij een EPC diagram.

Mij lijkt visio geschikt want je kunt per proces een ander vel aanmaken en het dubbelklikken is dan in te stellen door rechtermuisknop - opmaak - gedrag - tabblad dubbelklikken en dan een vel aan te geven. Dit heb ik al uitgezocht.

Nu aan jullie de volgende vragen waarop ik nergens een antwoord kon vinden:
- Is visio en dan het EPC diagram geschikt voor dit doel?
- Zo ja heb ik dan het goede idee te pakken?
- Is er een mogelijkheid om bij zo'n shape waarop is ingesteld bij dubbelklik naar een andere pagina te gaan ook nog een macro eraan te hangen zodat er een afbeelding of een rekenblad wordt geopend?