Volledige versie bekijken : PC kast omzetten.. Wie wil het doen?



Niels
25 October 2008, 18:01
Hoi allemaal,

Ga binnenkort een nieuwe PC kast kopen, aangezien die ik nu heb al zo'n 5
6-7 jaar oud is en tja.. niet veel meer waard is :P

Heb nu deze kast:
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGVkbZiVmA/viewphoto/1 (http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGVkbZiVmA/viewproduct/Jou_Jye_Matrix_CF2029/)

uuhm.. Ik wil dus naar de Antec Nine Hundred (http://tweakers.net/pricewatch/146930/antec-nine-hundred-zwart.html) case.

Heb m'n pc dus geupgrade al.. E8400 - 8800gt 4GB ddr2 - Asus P5K mobo etc etc..
Naja.. Wil het dus omgezet hebben, (De CD en diskette station hoeft niet), maar derest wel..
Ben zelf niet heel goed erin, maar ben wel kweet niet hoe lang bezig geweest met mijn geklungel toen ik het voor het eerst deed.. en wil het nu door iemand laten doen :P

Kan de kasten alle2 (oude - nieuwe) langs komen brengen en dan wachten we gewoon :)) of je kan langskomen (omgeving Nijmegen). Uiteraard tegen een vergoeding (prijs valt te bespreken denk ik?)

Heb de kast nog niet.. eerst iemand zoeken, dan bestellen :) dus we zien wel :)

Alvast bedankt,

- Niels

dannyma
25 October 2008, 19:32
beter eerst moederbord meenemen naar de winkel als het echte is want virtueel zal moeilijk gaan ;).
en vragen welke kast het beste past bij uw moederbord .

Niels
25 October 2008, 19:38
Sorry? Ik snap niet wat je bedoeld :P Ik heb de pc niet van een "winkel". Diverse onderdelen komen van azerty, etc... En ik wil verder alleen de kast veranderen, geen hardware.
De kast ondersteund ATX, en het is een ATX moederbord ;)

dannyma
25 October 2008, 19:42
ja ik snapte het wel ;) maar ook de rest ? heb je boekje van je moederbord ? als je dit hebt vergelijkt met kast of deze zoveel mogelijk % overheen komen om problemen te voorkomen ;).
de rest is gewoon slave en master toestanden als je ide gebruikt maar als sata is dat is andere koek ;).

Niels
25 October 2008, 19:46
Ik snap het niet :P Ik vermelde het even, omdat je dan weet dat ik een ATX moederbord heb.. als er veel verschil tussen mATX en ATX zit.. (stel je kan geen ATX, alleen mATX doen, dan heeft het niet veel zin) - vandaar dat ik het vermelde.

dannyma
25 October 2008, 20:04
bedoel dat je blindelings vertrouwd alleen op matx voor je bord atx is een beetje gokken .
en boekje van moederbord met in detail waar, waar komt is heel belangrijk en waarschijnlijk daarom zoveel problemen had de eerste keer en had je dit kunnen vermijden zonder vinger te wijzen hey ik wil je maar helpen niet afbreken ;) .

Niels
25 October 2008, 20:11
Ik snap dat je me niet wilt afbreken :P Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoeld ;)

Ik zoek iemand die het voor mij kan doen, ik wil het dus niet zelf gaan doen. Dat is zeg maar mijn vraag in dit topic: Wil iemand dit voor mij doen?

Verder weet ik gewoon dat dit een ATX bord is, omdat 1. o_O wat 1? Ik weet dat gewoon :P en 2. Mijn kast (die ik nu heb) ondersteund alleen ATX:)

Maargoed, heb het voor je opgezocht: http://tweakers.net/pricewatch/156225/asus-p5k.html <-- ATX dus ^^

- Niels

PS. Heb je toegevoegd aan msn :P

g_man
25 October 2008, 21:10
Speelt allemaal geen rol...wijst zichzelf allemaal uit. :)
En als je op 't einde nog iets over hebt, gooi je dat gewoon weg. :p
Nee, nee, zo moeilijk is dat allemaal niet, het ziet er moeiliker uit dan dat het is. Gewoon een logische volgorde aanhouden.

Niels
25 October 2008, 21:22
Ik ben er zeker dat ik het niet zelf wil doen :P

carl
25 October 2008, 22:05
Nou, ik vrees dat ik je niet kan helpen dan. Waarom probeer je niet eens naar een pc winkel in de buurt te gaan en proberen of ze dat gratis willen doen. Je weet maar nooit.

Niels
25 October 2008, 22:37
Omdat ik hem dan een paar dagen kwijt ben ;)

Obsessed
26 October 2008, 11:30
Ik zou gerust uw pctje willen overbouwen hoor (no prob), maar ik vrees dat Begijnendijk een beetje te ver zal zijn ;).

Niels
26 October 2008, 13:20
Is ongeveer 2 uur rijden.. Hmm.. Even over nadenken :P Ik laat het nog wel weten :)

Bedankt alvast iig ;)

- Niels

Niels
5 November 2008, 20:40
Nog even een update.. Ik ben weer paranoïde:

Gaat een Scythe Mugen passen in een Antec Nine Hundred met een P5K mobo? (omdat dat zo'n groot ding is, die scythe)

Alvast bedankt,

- Niels

jellabi
5 November 2008, 21:21
hmmm welke p5k heb je? in de antec nine hundred pastie wel ast goed is maar ik heb gelezen dat hij op een bepaalde soort p5k niet past (!alleen gelezen, geen ervaring mee!) Je zou eens op reviews van p5k met scythe mugen moeten zoeken ;) zullen best wel mensen zijn die die combo hebben ;)

Niels
5 November 2008, 21:26
Gewoon de P5K :) http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=534&l4=0&model=1637&modelmenu=1 - heb al wat gezocht maar vind nergens de preciese combinatie :(

jellabi
6 November 2008, 00:14
<LI class=waarde>- Uitstekende Koelprestaties
- Twee fans monteren mogelijk. Heb ik gedaan wat voor extreem koele resulaten zorgt. E6850 @ 3.8Ghz met temeraturen 33-34*C idle.
- Past gewoon perfect op een P5K-E
<LI class=min><LI class=waarde>- Geen, installatieproblemen met pinnen e.d. ligt aan de persoon zelf. Ik had er een moeite mee. Gewoon gedukdig zijn en de aanwijzingen volgen is prima.
- Is zwaar maar maakt niet veel uit. Gewicht is geconcentreerd in de gedeelte dat cht bij de moederbord zit, dus geen groot moment en dus geen grote kracht uitgeoefend op het moederbord.



Zou een super goede koeler etc zijn...maar....

<LI class=min><LI class=waarde>...past niet op een asus p5k, zitten condensatoren in de weg!!!
Let hierop! (3/4 voetjes kunnen vast)


Koelt goed
- Superstil!

<LI class=min><LI class=waarde>- Groot en zwaar
- Bevestiging geeft geen solide indruk

Note: Deze koeler past niet op een Asus P5KC!




<LI class=waarde>Een van de betere koelers
Stil
<LI class=min><LI class=waarde>Installatie van koeler is het makkelijkst als je het moederbord uit de case haalt.(installatie zelf is vrij makkelijk)
Niet compatible met alle moederborden!(hij is oa niet compatibel met een P5K-e). Daarom heb ik een thermalright ultra extreme gekocht, die er wel compatibel mee is.

Dat is wat ik zo even kon vinden bij reviews van de scythe mugen ;) Maar zoals eerder al gezegd, zelf geen ervaring mee ;) Wel ervaring met deze koeler, met name dat hij erg moeilijk te monteren is (kan ook dat daarom veel mensen hem er niet op krijgen). Ikzelf heb gigabyte ep35-ds3r met scythe mugen, en daar past hij perfect op ;)


gr, jellabi

g_man
6 November 2008, 00:16
Begrijp niet wat er moeilijk aan is om te monteren. Op 3 seconden staat die op de socket vast. :)

Niels
6 November 2008, 00:46
Nee kijk op de P5K moet ie passen; http://blog.carlov.nl/?p=202 <-- incl. foto's :)

Wat ik nou wou weten, is of de kast (Antec Nine Hundred) hier groot genoeg voor is, qua breedte (zoals je op de foto\'s ziet bij de link hier, staat dat ding ver naar de zijwand toe, gaat dat passen op een antec nine hundred of gaat de deur dan niet meer dicht?


Alvast bedankt :)

- Niels

fews
6 November 2008, 09:20
Nee kijk op de P5K moet ie passen; http://blog.carlov.nl/?p=202 <-- incl. foto's :)

Wat ik nou wou weten, is of de kast (Antec Nine Hundred) hier groot genoeg voor is, qua breedte (zoals je op de foto\'s ziet bij de link hier, staat dat ding ver naar de zijwand toe, gaat dat passen op een antec nine hundred of gaat de deur dan niet meer dicht?


Alvast bedankt :)

- Niels
Denk dat dit geen probleem zal geven.
bij de afmetingen van de getoonde kast in de link is de breedte 213mm
de breedte van een antec ninehundred is 206mm,
dus een verschil van 7mm zoals je op de foto in de link ziet bedraagt de speling naar de zijwand van die kast meer dan 7mm.

mvg
FEWS

Niels
6 November 2008, 09:22
Oké naja over paar dagen ga ik et bestellen :) Hoop dat het lukt :P

Bedankt :)

- Niels

jellabi
6 November 2008, 11:57
ff ter vergelijking:

Ik heb de nexus caterpillar en daar past hij in ;)



@gman
Dat ligt eraan of je veel ervaring hebt met computers bouwen ;) Een ervaren iemand zal deze er sneller op hebben he ;)

Niels
6 November 2008, 13:45
Stock koeler deed ik 5 uur over :P Maargoed.. Ik ben dan ook een leek :P Nooit gedaan zoiets dus tja :) Maar nu heb ik Obsessed die het voor mij doet :D

jellabi
6 November 2008, 17:08
dan zitte helemaal goed hoor, en hoef je je geen zorgen te maken ;)

Niels
6 November 2008, 20:03
Over een paar dagen bestellen dus :) Bijna bijna ^^ Bedankt allemaal