Volledige versie bekijken : VgaSave



vivera1
26 October 2008, 17:51
Bij een herinstallatie van windows zijn er enkele problemen opgetreden met de grafische kaart. Deze springt telkens in de veiligheid modus "VgaSave". Wanneer ik windows opstart weet hij me telkens te zeggen dat er nieuwe hardware is gevonden, de Vga console. Wanneer ik de drivers voor deze kaart installeer (in veiligheids modus) bestaat de kans dat deze pakken en dat de resolutie terug normaal staat. Deze vreugde is steeds van korte duur want enkele minuten later flikkerd het beeld en springt hij weer op VgaSave. In de meeste gevallen is het niet voldoende om de drivers voor de grafische kaart te herinstalleren.

Wie weet hier raad mee ? Wie kan mij helpen ?

ghost
26 October 2008, 18:11
Welke grafische kaart ? Misschien dat sommige u dan beter kunnen helpen.

vivera1
26 October 2008, 20:45
Ik vermoed dat het hier om een Ati Radeon Xpress 1250. Wat ik wel raar vind is dat de driver van Nvidia Geforce 8440 pakt

jellabi
26 October 2008, 23:36
misschien is de goeie drivers downloaden dan?

En kijk ook eens in de bios of er misschien een optie is dat je vgasave uit kunt zetten ;)

carl
27 October 2008, 09:13
Heb je misschien recent de grafische kaart vervangen ? Of steekt er een pci-e kaart in je systeem ? Als dat laatste het geval is moet de ati x1250 uitgeschakeld worden. Maar tot je precies kan meedelen welke grafische kaart of moederbord je hebt kunnen we je helaas weinig helpen.