Volledige versie bekijken : Kritische update ?



peenif
27 October 2008, 09:46
Uit een gisteren ontvangen nieuwsbrief van PC Pitstop

PC Pitstop recommends installing the latest (958644) Microsoft security patch now.
On October 22, 2008 - Microsoft released security patches for all versions of Windows. This "out-of-cycle" patch was released in Microsoft Security Bulletin MS08-067 . It's sudden release only serves to emphasize it's importance.
The bulletin warns of a remote code execution attack that can spread rapidly across the internet. Evidence of this RPC attack was first found two weeks ago and infects machines without any user interaction.



Bij het scannen naar essentiële updates op de Microsoft update site staat enkel :
KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 (x86)

Weet iemand hier meer over?

PS : voor wat staat die (x86) eigenlijk en mag men eerdere versies van .Net Framework verwijderen?

sykke
27 October 2008, 10:02
Deze update staat er bij mij op van 24/10 en kwam met de automatische updates (958644)
heb eens gekeken en gezocht hier bij mij staan er ook updates met (x86)
hier wat uitleg over x86:http://nl.wikipedia.org/wiki/X86-instructieset
Of je oudere versies mag verwijderen weet ik niet bij mij staan ze er nog op

peenif
27 October 2008, 10:25
Dank U voor de link sykke - ben nu zoveel wijzer geworden :cry:, begrijp er helemaal niks van en zal die maar installeren.
Heb ook eens de update geschiedenis nagezien en ja ook bij mij staat die er sedert afgelopen donderdag op (had dit beter eerst gedaan dus:wall: ).

Dopey
27 October 2008, 10:25
Heb het nog al eens gezegd in een post, maar ik zit hier al met MS.Net Framework 3,5 SP1. Versta da ni goed hoor lol. Ik denk dat die is meegekomen toen ik Visual Studio 2008 erop heb gezet.

sykke
27 October 2008, 10:35
ja van die uitleg over x86 versta ik ook niet veel
heb hier ook MS netframework 2 sp1 staan sinds februari en ook de Ms netframework 3 sp1 deze zijn allen gekomen met de auto updates van 13/02/2008

peenif
27 October 2008, 10:36
Ik denk niet dat die upgrades echt nodig zijn anders zouden die wel met de automatische updates komen, allé zo denk ik althans want die staan zelfs niet bij de optionele vermeld.

Dopey
27 October 2008, 10:49
Denk zelf ook dat je deze niet moet binnenhalen. Als het idd echt een belangrijke is, komt deze wel automatisch binnen :good:

sykke
27 October 2008, 11:10
kan ook zijn dat die van mij meegekomen zijn bij het instaleren van een prog misschien toevallig op dezelfde datum als de updates k'weet het niet meer,maar ja denk dat alle nodige wel automatisch meekomen

compuchrisje
27 October 2008, 22:50
De update is inderdaad buiten de normale patchday aangekomen, ook hier dus en zowel voor XP als voor Vista. In Redmond zouden ze een reusachtig gat ontdekt hebben dat de veiligheid van het besturingssysteem aan 't wankelen bracht. De patch was dus hoogdringend.
'Aangenaam' gevolg van deze beveiliging is, dat bepaalde programma's die nochtans legaal kunnen beschouwd worden, nu terug moeten in ere hersteld worden. 'k Moet nog uitvissen welke, voorlopig nog maar ééntje.

peenif
27 October 2008, 23:22
Prachtig zo toch, met een beetje gekonkelfoes achter de schermen kunnen ze dus een patch produceren die iedereen verplicht nieuwe software te kopen, huiverachtig is dit.

Baloeke
28 October 2008, 02:04
Ik kreeg volgende link van Sarana (http://www.minatica.be/member.php?u=17804). Zij vroeg of deze link nuttig was (http://www.security.nl/artikel/23405/1/Microsoft_dicht_worm-lek_in_Windows_*Update*.html). Zeker dat die link nuttig is. Bedankt Sarana :good:

peenif
28 October 2008, 09:39
Bij mij staat de server service uitgeschakeld - geen probleem dus.

Merel
28 October 2008, 13:42
Had de vraag al eerder gesteld of al die vorige .NET Framework spullen al of niet moeten blijven staan bij de lijst geinstallleerde programma's .

Vermits daar blijkbaar geen absolute duidelijkheid over bestaat heb ik maar besloten om alles te laten staan. De redenering is : Als eerdere versies echt geen nut meer hebben, zou het maar normaal zijn dat bij installatie van nieuwe versies Microsoft zou uitkijken naar vroegere versies en die zou logischer wijze zou verwijderen. En dat gebeurt wel niet.

Het probleem is echter ... is wel Microsoft normaal of logisch ?
... als je ziet hoeveel van hun spullen onderling niet eens compatiebel zijn !

Voor één zaak ben ik wel tevreden : XP wordt voorlopig toch nog goed opgevolgd en is hun meest stabiele Windows ooit.

Merel
28 October 2008, 14:01
Prachtig zo toch, met een beetje gekonkelfoes achter de schermen kunnen ze dus een patch produceren die iedereen verplicht nieuwe software te kopen, huiverachtig is dit.Beste Peenif,
Niemand is verplicht om verder Microsoft producten te blijven kopen hé !
Tenzij men zich door hun verkoopspolitiek nog verder wil laten bedotten.

Toen ik een oud Word-document niet eens meer kon openen met een latere versie van Word, maar wel (en zonder moeite) met het equivalent Write (Open/Star Office van Sun) vond ik dat de maat wel vol was.


Praktisch alle software (en geen slechte !) is nu immers gratis te vinden.
Grote computerfabrikanten leveren trouwens ook computers die volledig op Unix/Linux uit productie komen.

baronvonkneukel
28 October 2008, 20:03
Via onderstaande link kan je een controle laten uitvoeren.

Run the Secunia OSI to make sure that your system is up-to-date:
http://secunia.com/<wbr>vulnerability_scanning/online/ (http://secunia.com/vulnerability_scanning/online/)