Volledige versie bekijken : mp3 speler spring



evyta
27 October 2008, 11:43
Hallo!

Ik ben nieuw op deze site en heb een vraagje ivm de mp3 die mijn moeder heeft gespaard via het Laatste Nieuws.
Er zit een klein cd'ke bij en wil deze installeren, maar er komt steeds een melding op 'copy INF fail' 'copy PDR fail' 'instal by control panel' ...
Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt!
Groetjes evyta x

berger
27 October 2008, 13:34
Misschien is dit te doen (http://www.minatica.be/showthread.php?t=49508)?

evyta
27 October 2008, 13:57
Ja dit berichtje heb ik ook al gelezen en geprobeerd, maar de pc zegt onbekende hardware gevonde...
enig ander idee waar het zou aan kunnen liggen?

Alvast bedankt x

Baloeke
28 October 2008, 01:06
Welk besturingsysteem gebruik jij?

carl
28 October 2008, 01:23
Hey,
welkom op het forum.
Wat hierboven gezegd is kan de oorzaak zijn. Dat u werkt met een besturingssysteem (windows) dat niet ondersteund wordt (zoals een verouderde versie).
Je kan ook eens proberen om de drivers manueel te installeren, dit doe je als volgt:
1) apparaatbeheer openen (rechter klik op deze computer, beheren, apparaatbeheer)
2) de mp3 speler zoeken (dit zal normaal een unknown USB device zijn (met een geel vraagteken)
3) Rechterklik op de speler en dan update driver
5) wanneer gevraagd CD erin stoppen
6- eventueel op "toch doorgaan" klikken

evyta
28 October 2008, 18:12
wij hebben windows XP professionals 2002
Zal het strax eens proberen carl, maar mijne spinazie staat op en moet die int oog houden. :-)

Alvast bdankt!
xxx

evyta
28 October 2008, 20:14
hoi,

ik heb het dus geprobeerd om via apparaatbeheer het te installeren , maar ik vind geen unknown USB poort. Enkele USB controlls maar niets met een vraagteken.
Zal een hopelose zaak worden; misschien kan ik de mp3 best terug sturen?

Groetjes

Baloeke
28 October 2008, 22:52
Probeer, indien mogelijk, eens een andere USB poort, om die MP3 speler aan te sluiten.

evyta
29 October 2008, 13:20
hoi,

ik heb de mp3 dus in een andere usb poort gestoken en krijg wel de melding 'nieuwe hardware gevonden' maar vind deze dus nergens terug! En kan nog steeds de cd-rom niet installeren...

groetjes

carl
29 October 2008, 13:53
Kunt u ergens op de MP3 speler meer details vinden over de fabrikant en modeltype ? Misschien dat de fabrikant nog andere drivers aanbiedt. Normaal gezien zou deze toch wel moeten ervij zitten omdat u over windows XP beschikt. De enige logische verklaring die ik kan vinden is dat de drivers op uw cd op een of andere manier beschigd geraakt zijn.
PS: misschien kan u ook even een foto ervan posten, misschien dat iemand dan aan de knop-layout het model herkent en kan zeggen welke de producent is.

evyta
29 October 2008, 14:04
mijn moeder heeft deze mp3 speler gespaard met HLN, maar er staat wel een adres op als de mp3 speler niet behoorlijk marcheert dat we deze kunnen terug sturen. Ik denk dat ik dit ga doen.

groetjes x

2617

Baloeke
31 October 2008, 02:08
hoi,

ik heb de mp3 dus in een andere usb poort gestoken en krijg wel de melding 'nieuwe hardware gevonden' maar vind deze dus nergens terug! En kan nog steeds de cd-rom niet installeren...

groetjes


wij hebben windows XP professionals 2002
Zal het strax eens proberen carl, maar mijne spinazie staat op en moet die int oog houden. :-)

Alvast bdankt!
xxx
In XP hoef je toch geen extra software te installeren. Plug die MP3 speler nog eens in je pc. Ga naar de verkenner en je zal daar een nieuwe harde schijf vinden. Dat is je MP3 speler.

evyta
3 November 2008, 17:40
Vind niets ...

xxx

carl
3 November 2008, 18:33
Normaal gezien behoeft windiws XP geen extra software. En quasi elke fabrikant maakt windows XP drivers, dus het lijkt me sterk dat deze niet op de CD staan. Het probleem ligt er gewoon aan dat die DVD corrupt geraakt is volgens mij. Je zou eens kunnen een mailtje sturen naar HLN met de vraag of die drivers ergens op internet te vinden zijn ? Of misschien vragen dat ze je een nieuwe CD opsturen. Als je iemand anders kent met die MP3 kan je zijn CD misschien eens gebruiken. Want totnogtoe kan het enige probleem een corrupte driver of kapotte MP3 zijn.
Het is ook goed mogelijk dat de MP3 in kwestie gewoon defect is. Ik zou eerst bovenstaand eens proberen, en dan eens informeren ivm garantie op de speler.

Baloeke
3 November 2008, 22:28
Bestaat de mogelijkheid om deze MP3 speler eens aan een andere computer aan te sluiten? Indien deze daar werkt is er een probleem met jouw pc.

evyta
4 November 2008, 16:00
merci iedereen voor jullie hulp!
Ik heb deze mp3 + driver al geprobeerd bij mijn ouders hunne pc en deze meldt hetzelfde probleem. Ga de mp3 terug sturen!
xxx

Baloeke
6 November 2008, 00:33
Laat nog even weten hoe dit afloopt. Ben er zoals andere leden toch benieuwd naar.

evyta
6 November 2008, 17:21
Ga ik zekers doen Baloeke! Zal nog even duren, want volgende week gaan we een weekje nr zee, dus zal ik niet veel tijd hebben. :-) Nogmaals bedankt voor alle hulp..

Groetjes evy