Volledige versie bekijken : Draadloos netwerk



Jona07
27 October 2008, 14:40
Hey,,

Zit al tijdje met een probleem voor men draadloos netwerk te installeren.
Ik werk met een Dlink router type DI-524.
De problemen zijn begonnen nadat windows xp opnieuw heb moeten installeren. Daarvoor werkte men draadloos netwerk nog perfect.
Ik wil dus de software op men laptop van de router installeren maar tijdens het installeren krijg ik deze error =>

Please check the Ehternet cable connection from your pc and make sure the router is powered on.
na afsluiten van het installatie programma heeft hij dan ook ng dit => Resource ERRIDLANEN not found.

Maar voor men nieuwe installatie van xp zaten die kabels ng helemaal hetzelfde dus daar is niets aan veranderd en toch heeft hij die error van een kabel??

Nu jah ik heb dan maar zonder die software men internet proberen verkrijgen wat ongeveer wel lukt.
Ik heb een draadloze netwerkverbinding geinstalleerd en die maakt verbinding met men router maar slaat dan direct weer uit om dat hij geen netwerkadres kan verkrijgen....
Ik heb uit andere topics al eens gekeken en heb dan maar eens ipconfig gedaan om te kijken als hij een ip verkreeg maar daar kreeg ik dan bij:

Ethernet-adapter draadlose netwerkverbinding 2:
Status van medium......: medium ontkoppeld
Ethernet-adapter lan verbinding2:
Status van medium.......: medium ontkoppeld

Hij faalt dus bij netwerkadres verkrijgen.
Iemand die raad weet?

Jonathan

Kokki
27 October 2008, 15:50
Je moet geen programma installeren om de router aan het werken te krijgen. Gewoon een ethernetkabel inpluggen en dan naar het configuratiescherm van de router surfen. Dus naar 192.168.0.1 in jouw geval. Kijk daar de instellingen voor je draadloos eens na. Is je draadloze kaart ook geinstalleerd?
Als je medium ontkoppeld krijgt betekent die voor de lan-adapter dat er geen kabel verbonden is met je router.
Bij je draadloze adapter kan dit betekenen dat je kaart is uitgeschakeld.

Dopey
29 October 2008, 14:10
Denk dat de kaart niet geinstalleerd is. Je zou de drivers moeten installeren.