Volledige versie bekijken : Explorer.exe - Toepassingsfout



kurt002
27 October 2008, 20:31
Beste,

heb op PC1 een videobestand (AVI) staan.
Dit kan afgespeeld worden zonder problemen.
Via netwerk deel ik een map waarin o.a. dit bestand staat.
Op PC2 kijk ik bij gedeelde mappen, en navigeer naar desbetreffende map.
Als ik het bestand selecteer krijg ik volgende melding:

Explorer.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x02f4dff3 verwijst naar geheugen 0x02fd2000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programmate beƫindigen.
Klik op Annuleren om fouten op te sporen in het programma.

Als ik zowel op OK 'of' Annuleren klik, gebeurt er niets (Windows is even bezig met precies af te melden (maar niet volledig) en daar is ie dan weer).
Als ik nogmaals probeer, idem.
Ik heb het bestand op PC1 al eens op een andere partitie geplaatst, en in een andere map geplaatst, opnieuw gedeeld enzo, maar nog steeds dat probleem.
De codecs op beide PC's zijn dezelfde.
De andere bestanden in dezelfde map (o.a. nog een AVI bestand en wat foto's) geven GEEN fouten...

Wat kan ik hier nog aan doen om bestand ook op PC2 afgespeeld te krijgen?

Mvg.

ghost
27 October 2008, 22:04
Bij pc2 gaat je naar uitvoeren , kopier dit regsvr32 /u shmedia.dll en plak dat in uitvoeren en klik op ok . Probeer het dan nog eens.

kurt002
27 October 2008, 23:02
Bij pc2 gaat je naar uitvoeren , kopier dit regsvr32 /u shmedia.dll en plak dat in uitvoeren en klik op ok . Probeer het dan nog eens.

Heb dit uitgevoerd.
Toevoegen ofzo is 'geslaagd' komt er op.

Ik probeer het nog even, echter, zelfde resultaat.
Ook heb ik er nog eens een 3e PC aan de router gehangen, hier ook hetzelfde probleem...

Merel
27 October 2008, 23:28
Deze topic hier (http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread.php?t=173028) behandelt zelfde onderwerp (geeft echter geen oplossing)

Hoewel het de schijn heeft in jouw beval, heeft het vermoedelijk weinig te doen met het feit dat het bestand uit het netwerk wordt gehaald.

Die man spreekt niet eeens van netwerk. En ook bij uw geval kunnen andere bestanden wel worden gelezen.

Het zou weleens kunnen dat op de website van Microsoft er wat informatie is te vinden.

Merel
27 October 2008, 23:35
Je schreef "Ik heb het bestand op PC1 .... al verplaatst"
Maar daar kan je het WEL lezen toch ?!

Je bedoelde zeker "op PC2" van plaats veranderd ?

Dopey
27 October 2008, 23:58
De instructie op 0x02f4dff3 verwijst naar geheugen 0x02fd2000

Dat geheugen heeft volgens mij iets te maken met Java. Heb je de laatste versie al?

ghost
28 October 2008, 00:09
Heb dit uitgevoerd.
Toevoegen ofzo is 'geslaagd' komt er op.

Ik probeer het nog even, echter, zelfde resultaat.
Ook heb ik er nog eens een 3e PC aan de router gehangen, hier ook hetzelfde probleem...

Doe het dan eens bij pc1.

kurt002
28 October 2008, 22:46
Hoewel het de schijn heeft in jouw beval, heeft het vermoedelijk weinig te doen met het feit dat het bestand uit het netwerk wordt gehaald.

Heb het zonet even geprobeerd via USB.
Desbetreffende file op USB gezet, nogmaals geopend op PC1 => OK
Op PC2 en PC3 gezet, geopend, nog steeds zelfde probleem.


Je schreef "Ik heb het bestand op PC1 .... al verplaatst"
Maar daar kan je het WEL lezen toch ?!

Je bedoelde zeker "op PC2" van plaats veranderd ?

Ik had et bestand wel degelijk op PC1 verplaatst (omdat ik dacht dat waar het origineel stond niet kon gelezen worden).
Maar ondertussen heb ik het ook op PC2 en PC3 verplaatst tot en met, maar zonder resultaat.


Dat geheugen heeft volgens mij iets te maken met Java. Heb je de laatste versie al?

Voor een videobestand af te spelen heb ik dit toch niet nodig?
Om een identiek videobestand af te spelen (zelfde grootte enzo, heb ik er geen probleem mee op PC2 en PC3).


Doe het dan eens bij pc1.

Heb dit gedaan, dan nogmaals alles geprobeerd, maar zonder resultaat :frown:

Dopey
29 October 2008, 09:21
Bij mij wijst dat nr naar een Java apllicatie