Volledige versie bekijken : Downgraden van vista terug naar xp



wolfskin
28 October 2008, 19:54
Hey minatica's,


Een vraagje, ik wil door veel te veel miserie met vista terug overschakelen naar xp. Hoe moet ik mijn emails overzetten van vista naar xp?

Zijn er nog speciale zaken waar ik moet op letten bij het overzetten?


Alvast bedankt!

Wolfskin

Baloeke
28 October 2008, 23:24
Je kan best een backup maken van je bestanden.
Om je op weg te helpen lees de Tutorial eens over Nooit meer herinstalleren (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=65). Hierin ga je naar Installatie lijstje, daar staan wat tips vermeld.
Ook de tutorial over het (her)installatie van XP (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=105) is belangrijk.

Edit: Ga best eerst op zoek naar al je drivers, die je nodig hebt, om (terug) te werken onder windows XP. Grafische kaart, geluidskaart, internet,...

compuchrisje
28 October 2008, 23:28
Wat betreft je mails, die stuur je best door naar jezelf. Het durft met de backup van mail nogal es fout gaan dus kan je maar beter dubbel ingedekt zijn. Hiervoor is Gmail of Hotmail iets ideaals. Of Bestanden en instellingen zal lukken bij een downgrade, heb ik geen idee, ook hier best niet gokken maar zeker spelen. Foto's, documenten, muziek kan je wegbranden naar CD of DVD (gebruik RW's als je de keuze hebt).

wolfskin
28 October 2008, 23:37
Mijn bestanden staan allemaal op mijn raid config, dat is het probleem niet. Mss wat verkeerd geformuleerd van me, maar kan XP mijn mails van Vista lezen? Als ik al mijn mails moet opsturen naar mezelf, oei, dan ligt internet plat denk ik.. :-))

Baloeke
28 October 2008, 23:41
Welk email programma gebruik jij?

wolfskin
28 October 2008, 23:42
outlook express xp, bij Vista heet dat Windows Mail

Baloeke
29 October 2008, 00:00
Vanuit windows Mail kan je gaan exporteren naar windwos Mail of Microsoft exchange. Of je deze gaat kunnen openen in Outlook express kan ik helaas niet zeggen

wolfskin
29 October 2008, 00:01
alvast bedankt, dat zal dus een risico worden...