Volledige versie bekijken : Scherm op laptop aansluiten



glaxo
29 October 2008, 01:18
Ik ben van plan om een extra 24" of 26" scherm aan te sluiten op mijn laptop via de hdmi-uitgang...
maar mijn vraag is :
Is het niet mogelijk dat ik dan nog extra uitgangen heb zodat ik bijvoorbeeld later nog een ps3 ofzo kan aansluiten daarop..?

Bakel
29 October 2008, 03:08
Hey glaxo,

Dit kan maar moet helaas met een hele omweg gebeuren..
Bij het kopen van je monitor zeker letten dat ie HDCP ondersteunend is anders gaat u geen ps3 kunnen aansluiten..
U gaat hierbij een een HDMI to DVI kabel moeten gebruiken omdat u hoogst waarschijnlijk maar 1 HDMI aansluiting zal hebben op jou monitor..
Het jammere van deze aansluiting is dat je hierbij wel nog geen geluid hebt, deze aansluiting word eigenlijk enkel en alleen gebruikt om beeld te verkrijgen..
Nu als u deze kabel vanaf de ps3 naar de monitor van je computer verbonden hebt gaan we zorgen voor het geluid..
Dit moet je doen door av multi out te gebruiken op je ps3 en een mini jack hierop aan te sluiten..

carl
29 October 2008, 13:50
Hij bedoelt op het scherm.
Klaar en duidelijk:
- de meeste laptops hebben geen ingangen, enkel uitgangen
- een HDMI-DVI kabel zou je dan beter voor je pc gebruiken en HDMI voor de PS3, gezien het feit dat, zoals gezegd werd, DVI niet in staat is om geluid te versturen. Let er ook even op dat je laptop de resolutie van je nieuwe monitor ondersteunt. Dat kan je makkelijk onderzoeken met het programma Everest.
- Je zou gewoon kunnen een soortement switchbox aanschaffen voor 2 HDMI kabels. Dan heb je wel 3 kabels nodig. (2 om van de inputs naar de switch en 1 om van de switch naar de monitor).

Let er wel op dat niet alle pc schermen HDMI hebben. Sommige hebben dit wel maar zijn nogal zeldzaam. (de pc schermen met ingebouwde TV tuner hebben meestal een hogere connectiviteit)