Volledige versie bekijken : Warhol-effect



lidy
29 October 2008, 16:45
Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet posten, maar probeer 't hier maar. Excuses als 't hier niet hoort.

Iemand op een ander forum wilde graag een foto bewerken met het Warhol-effect (x 4). Zij kwam er niet uit en ik ben op zoek gegaan. Er zijn best veel tutorials over te vinden, maar daar stonden ook steeds weer dingen in die bij mij niet of anders werkten (of mss deed ik 't wel gewoon verkeerd ;-) ). Hoe dan ook, ik ben eruit gekomen, heb her en der tips gevonden en gebruikt en heb daarna maar een tutorial voor mezelf geschreven. :) De eerste versie heb ik gemaakt in Photoshop CS2. Daarna wilde ik proberen dezelfde handelingen te verrichten in Photoshop Elements 5.0, maar daar loop ik weer vast. Een van de handelingen is Select - Color Range en daar iets instellen, maar ik kan die optie nergens vinden in Elements. Weet iemand of die functie bestaat in PSE? Als die gelukt is, wil ik 't ook nog proberen in PSPX2.

Ik post m'n tutorial overigens ook met plezier hier, hoor, als iemand dat zou willen.

Joga
29 October 2008, 17:24
Je tutorial mag je altijd eens PM'en naar mij en dan zien we wat we ermee kunnen doen. Maar wat ik mij afvraag .. waarom wil je dit doen in PSE als je het perfect kunt doen in PSCS2 ... :)

peenif
29 October 2008, 17:25
Als U Color Range niet vindt onder 'selecties' in PSE 5.O dan is die inderdaad niet aan boord.
Deze color range selectie is trouwens verbetert in CS4, men kan nu de color range beperken tot een bepaald gebied en niet meer over de ganse foto.

lidy
29 October 2008, 17:26
Omdat 't voor iemand is die zelf alleen PSE heeft. ;-) En eigenlijk wil ik zelf ook graag weten of 't me ook lukt in PSP, omdat ik daar tegenwoordig meer mee werk.

lidy
29 October 2008, 17:27
Als U Color Range niet vindt onder 'selecties' in PSE 5.O dan is die inderdaad niet aan boord.
Deze color range selectie is trouwens verbetert in CS4, men kan nu de color range beperken tot een bepaald gebied en niet meer over de ganse foto.

Bedankt, Peenif. Goed om te weten. Wel jammer trouwens! :frown:

woepi
29 October 2008, 17:47
Je kan het ook hier doen: http://bighugelabs.com/flickr/warholizer.php

Joga
29 October 2008, 18:19
Maar wat ik niet snap .. waarom noemen ze dit warhol effect? Dit is toch pop-art? :)

lidy
29 October 2008, 18:20
Woepi, wat ben ik toch altijd blij met die database van jou vol handige sites en weetjes! Hartelijk dank weer! :good: Ik geef 't door aan de 'PSE-mevrouw'. ;)

lidy
29 October 2008, 18:58
Maar wat ik niet snap .. waarom noemen ze dit warhol effect? Dit is toch pop-art? :)

Misschien omdat hij zo'n belangrijk figuur was binnen die stroming? ;)

glaxo
30 October 2008, 00:30
idd dat is volgens mij ook nog altijd pop-art hoor...
ik had vorig jaar op school juist dezelfde opdracht...

lidy
9 November 2008, 01:18
Oeps, vergeten. Dit is een voorbeeld van wat 't kan worden (ik vind 't trouwens mooier bij een mensenhoofd, denk ik, en de kop in dit voorbeeld had wat kleiner gekund):

http://i2.photobucket.com/albums/y37/jamie_gr/4-1.jpg

of in 3 kleuren zonder zwart:

http://i2.photobucket.com/albums/y37/jamie_gr/newtest3.jpg

Wat vinden jullie?

Joga
9 November 2008, 10:39
Leuk gedaan :) Maar vind het nog altijd het mooist bij Marilyn Monroe ^^

minQkel
9 November 2008, 16:28
ik vind die rechtsonder t mooist ^^ :p

Breskuz
15 November 2008, 13:54
ik vind die rechtsonder t mooist ^^ :p
ik ook :D


ik dacht dat ik bij mijn photoshop 7.0 versie ook zo een efect had gezien