Volledige versie bekijken : Defragmentatieprobleem + Ad-Aware probleem?



surfer
29 October 2008, 22:36
Goedeavond,

Ik heb Windows XP opnieuw geinstalleerd omdat ik met een propere lei wou beginnen. Toch heb ik een probleempke.

- Als ik Ad-Aware een volledige scan laat doen Stop hij op een bepaald ogenblik. een snelle scan doet hij wel volledig.
- Als ik defragmenteer met het windows programma: geen probleem. Als ik echter PerfectDisk 2008 gebruik dan lukt een volledige analyze/defragmentatie niet niet.

Ik heb mijn C schijf op fouten gecontroleerd en alles was ok.

Iemand een oplossing?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

compuchrisje
30 October 2008, 01:40
Er is heel wat verschil tussen XP en Windows 98. Met het oude defragmentatietool van 98 had je uren nodig om je schijf te herschikken en kwam een aparte tool als een redding. Maar in XP doet de opdracht zijn werk naar behoren én snel, gebruik je hiernaast nog een tweede tool dan krijg je botsingen. Regel hier is dus: ééntje is genoeg.
Wat Ad-Aware betreft, dit heeft niks te maken met de defragmentatie hoor. Kijk even goed na op welke map het prog blijft hangen, ik durf te wedden dat het Windows/system is en dààr gaat het inderdaad heel grondig te werk. Met de nieuwe Ad-Aware zijn enkele ingebouwde functies toegevoegd die het scannen idd heel sloom maken. Kijk even na in je instellingen (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=112) welke nu echt nodig zijn en welke niet. Het uitschakelen van bepaalde zaken kan de snelheid beduidend ten goede komen.

surfer
31 October 2008, 01:04
Het probleem zit in de mijn System Volume Information map. Hierin zit een tracking log. Ik heb uiteindelijk mijn C-schijf geformateerd. Wel drastig maar efficient.