Volledige versie bekijken : Installatie vanaf externe HD



Wayne
30 October 2008, 19:43
Collega's

Welke programma's moet ik gebruiken om een O.S. te installeren op een externe HD
Graag zou ik een Win XP installeren op mijn externe HD.

Kokki
30 October 2008, 20:25
Als je een xp installatie opstart en je externe hd is aangesloten, en hij komt op het punt waar hij vraagt waar je xp wilt installeren staat er je externe hd dan niet bij?
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik heb mijn externe hd er wel al tussen zien staan.

dannyma
30 October 2008, 23:10
er is geen progje voor nodig alleen moet je pc via bios instellingen in het bezit zijn van de mogelijkheid om van usb op te starten en moet dan ook op de eerste plaats staan .

compuchrisje
30 October 2008, 23:11
Zelf ook nog niet geprobeerd maar het is te doen, je moet die externe dan wel bootable maken. Hoe, je ne sais pas... maar het kan.

dannyma
30 October 2008, 23:17
als de pc opstart en je de cd start van xp en de keuze maakt naar externe hd om daar op te installeren is hij automatisch bootable .

bijna vergeten is dat het verstandelijk is om ook acronis os selector te installeren .
als je dan je pc opstart krijg je de keuze welk je kan opstarten ;).

atlantis
31 October 2008, 13:44
als je win xp om een externe HD kan installeren:- kan je die HD dan ook aansluiten
op een andere pc en deze dan
gebruiken als OS?
- zou je dan deze OS van de Externe
kunnen overplaatsen op de partitie
(meestal C) waar je een xp hebt
staan?

Kokki
31 October 2008, 17:06
Als dat identiek dezelfde pc is gaat dat wel lukken denk ik. Als dat niet dezelfde pc is zit je met het probleem dat je andere drivers geinstalleerd hebt (die van de eerste pc en niet die van de tweede)

dannyma
31 October 2008, 18:22
en windows zal dan niet opstarten en logisch ook moest dat zo zijn zou microsoft allang er niet meer zijn geweest vanwege geen verkoop van zijn windows stuursystemen ;).