Volledige versie bekijken : windows xp



Yemi
31 October 2008, 09:47
Sinds mijn laatste windows update krijg ik een bericht van softwarevervalsing. De Xp staat er al een jaar op en is al zonder problemen geupdate.
Ik kan geen systeemherstel doen want die stond uitgeschakeld:damn:
via start, configuratiescherm, software, updates aangevinkt en proberen wegdoen alles wat na 15/10 geupdate is. Maar een aantal updates wil hij niet verwijderen, net die waar er een hele rij van staan op datum van de laatste dagen, dus ik vermoed dat het probleem daar zit.
het zijn beveilingsupdates voor windows xp
Kan ik op een andere manier deze updates wegdoen ??

ik heb nu de laptop opgestart in de veilige modus en laat de virusscanner (avira) het volledige systeem scannen

bedankt

Kokki
31 October 2008, 10:17
nee, tenzij je de hele boel opnieuw installeert en geen updates meer binnenhaalt.
In dat geval kan je misschien wel problemen krijgen met de activatie van xp tenzij je een legale versie hebt.

peenif
31 October 2008, 10:32
Stel voor om eens naar http://www.microsoft.com/genuine/downloads/FAQ.aspx te gaan en daar 'Windows valideren' aanklikken - duurt enkele seconden en dan weet U meteen of het een software probleem (illegaal) dan wel een probleem voortkomend uit updates is.

dannyma
31 October 2008, 18:43
er zijn update's die na instalatie niet verwijderbaar zijn trouwens wordt vermeld bij instalatie .

gabriel
4 November 2008, 18:14
dannyma er zijn wel versies om dit te doen , maar dan kom ik in een omgekeerde wereld van : illegaal naar legaal .... dus ook nie doen :damn:

dannyma
4 November 2008, 21:18
dannyma er zijn wel versies om dit te doen , maar dan kom ik in een omgekeerde wereld van : illegaal naar legaal .... dus ook nie doen :damn: ja klopt wat je zegt maar hij is wel afgezet geweest en 100 euro uitgeven is mischien voor hem te veel .
maar zo iets zou hem tijdelijk kunnen helpen tot hij de kans krijgt om sleutel aan te kopen .

gabriel
5 November 2008, 16:58
t'ja alles koop je in vertrouwen , maar een goede raad vooralleer iets te kopen maak even een prijs vergelijking wie weet

dannyma
5 November 2008, 22:17
onze beste vriend yemi is dan ook een beginner en zal waarschijnlijk niet beter geweten hebben en ter goede trouw aangekocht hebbben.
ook heb ik al vernomen via pm dat de mens in questie met de noorderzon is verdwenen en zal hem dus geen stap verder kunnen helpen .
wat me soms op valt is dat er controversen zijn die me doen twijfelen .
b.v muziek illegaal downloaden kan niet toch worden er in bepaalde website's en computerbladen voledige uitleggen gegeven . ook het slipstreamen van windows pakketten zou niet ok zijn toch wordt er met hand en tand uit gelegd waar je progje kan downloaden en heel duidelijk uitgelegd hoe je te werk moet gaan en dit zelfs door beedigde mensen die in de maatschapij worden naar opgekeken .m.a.w denk ik dat hier een gedogen beleid wordt gevoerd .

Kokki
6 November 2008, 10:58
Waarom zou het slipstreamen van windows-pakketten niet ok zijn? Ze zeggen toch dat je een officiele cd nodig hebt.
Als je een xp-cd hebt zonder sp1, dan bespaar je jezelf een hoop werk als je een cd hebt met sp3 erin geslipstreamd. Je bespaart je nog meer als je een image maakt net na een fresh install, is dat dan misschien ook op het randje?

dannyma
6 November 2008, 15:54
kokki ik heb er geen probleem mee en zoals je zegt is het gekke werk als je windows alleen maar sp1 op zit en je sp 2 en nu nog sp 3 moet gaan installeren via de update's ben je volledige dag bezig en dan spreken we nog niet over alle update's en patches enz .
hier heb ik er al voor gezorgd dat alles een back up heeft en moest het weer eens fout gaan staat het binnen het uur alles er terug op .
daarom vindt ik het dubbelzinnig want er staat degelijk op geschreven dat je het niet mag kopieren dus dacht dat sliptreamen er ook bij hoort of niet ?zodat je als de slipstream klaar is toch kopie van maakt in iso file en dient als back up .
want zoals iedereen weet blijven update's van oudere generatie windows niet voor altijd op de server staan en als je hd het laat afweten dan sta je daar.
dus vindt ik het zeker een prachtige uitvinding en ben voorstander zeker geen tegenstander .

compuchrisje
6 November 2008, 20:31
Als ik zou lezen hoe hier wordt voortgeborduurd op een vraag om hulp, zou ik ook niet zo vlot terugkomen om te antwoorden.
Intrigerend is, dat systeemherstel is uitgeschakeld. Volgens dannyma is poster een beginneling-->> beginnelingen doen dit NIET!
@yemi: zoek het product ID van je windows versie. Indien je een CD erbij hebt gekregen zou die op het hoesje moeten staan, bij een voorgeïnstalleerd systeem zal het ergens onderaan op je laptop staan. Dit nummer noteer je op een briefje, neem contact op met Microsoft en leg het gewoon uit zoals het is. Mogelijk krijg je een nieuw nummer om in te voeren en zal je systeem terug vlot geraken.

dannyma
6 November 2008, 21:42
systeemherstel kan uitgeschakeld staan zonder dat je dit zelf gedaan hebt met o.a virussen en trojans en al die troep kunnen het systeem voledig overnemen zonder jou beslissing en alles wat er voor zorgt dat je pc probeert te beschermen kan uitgeschakeld worden , ook kan de update ervoor gezorgd hebben zodat je niet verder kunt reparatie's te doen en wga kunt verwijderen .
er is zelfs spraken dat somigen die met niet ok windows zelfs na deze update geen kans meer krijgen en direct zwart scherm krijgen en het afgelopen is .
microsoft is het zeker en beetje beu aan het worden van al die ilegale toestanden en de chinezen zullen het geweten hebben .want onlangs zijn daar veel pc's die niet meer werken door deze update van microsoft .

gabriel
7 November 2008, 13:57
ik vermoed dat Yemi de slimste is .... kijkt wat er voor antwoorden gegeven worden en zal nie reageren hierop ? ofwel ??

peenif
7 November 2008, 15:03
Gelijk Gabriel, heb dit ook reeds gedacht toen ik voorstelde om de WGA tool zijn werk te laten doen.

dannyma
8 November 2008, 17:26
ik vermoed dat Yemi de slimste is .... kijkt wat er voor antwoorden gegeven worden en zal nie reageren hierop ? ofwel ?? ik zal in zijn naam antwoorden en heeft mij via pm toen laten weten dat hij in bepaalde procedure is verwikkeld en kan wel is veel tijd in beslag nemen en dus geen tijd heeft om te reageren hier op .
( zo iets noemen ze toch vooroordelen ) hou ik me niet mee bezig ;).
geef mensen en kans alles is niet op 123 soms opgelost ;).