Volledige versie bekijken : readyboost



Ramluque
1 November 2008, 12:39
Hallo, die readyboost functie van vista, heeft die ook maar enig nut ? Ik gebruik 1 Gb van mijn stick voor readyboost maar merk eigenlijk geen verschil in prestatie. Ik neem aan dat die 1 Gb niet te vergelijken is met RAM-geheugen ?

timberke
1 November 2008, 13:35
als je pc al 2g ram heeft merk je van readyboost niet veel nee,dat is eigenlijk bedoeld voor een pc met 1g ram.je kunt dat wel wat tweaken maar dat is op eigen risico.

Ramluque
1 November 2008, 14:01
Ik heb net gemerkt dat ik mijn externe harddisk ook voor readyboost kan gebruiken. Dan kan ik gemakkelijk 4 Gb (dubbel van mijn Ram) instellen. Zou dat iets meer uitmaken ?

carl
1 November 2008, 15:12
Niet echt, aangezien een HDD een traag apparaat is. Die readyboost is eigenlijk puur voor inactief geheugen in te stoppen. Voor al de rest is het veeeel te traag. Dus wanneer je veel RAM gebruikt kan het je performance nadelig beinvloeden.

Stuntman Phil
3 December 2008, 22:19
Niet echt, aangezien een HDD een traag apparaat is. Die readyboost is eigenlijk puur voor inactief geheugen in te stoppen. Voor al de rest is het veeeel te traag. Dus wanneer je veel RAM gebruikt kan het je performance nadelig beinvloeden.

Heb op mijn laptop ook zo'n readyboost... Sinds die erop is, is mijn systeem er alleen maar trager op geworden...