Volledige versie bekijken : laptop



druppeltje
3 November 2008, 22:35
hey
ik heb hier een laptop ;et azerty klavier ;aar als ik typ dan staan er so;s andere letters op 5van qwerty hoe kan ik dit veranderen


nu heb ik eigenlijk nog een probleem ik zou graag ;essenger live hierop hebben ;aar als ik dat wil doznloaden dan krijg ik het volgende



er kunnen geen windows liveprogrammas geinstaleerd worden op windows server windows xp professionalx64 editions en windows besturingssystemen die ouder zijn dan windows xp servicepack2



wat bedoelen ze hiermee op de laptop staat windows xp

grtjs

Baloeke
3 November 2008, 22:43
voor je eerste vraag, moet je de landinstellingen eens nakijken. Je zou nederlands (Belgie) moeten heben daar.

Op vraag 2 heeft je laptop, alle downloads van windows (microsoft) binnengekregen?

druppeltje
3 November 2008, 23:01
op vraag 1 bedoel je dat er vanonder in de balk nl ;oet staan he ja dat staat er
en vraag 2 hoe moet ik dat bekijken die opdates

grtjs

druppeltje
3 November 2008, 23:03
heb het ondertussen gevonden voor die opdates
is aant kijken

grtjs

Dopey
3 November 2008, 23:59
Ik geloof dat je via het configuratiescherm de lay out van je toetsenbord ook kan veranderen.

carl
4 November 2008, 01:45
probeer de volgende toetsencombinatie eens:
alt+LSHIFT
die verwisselt normaal de toetsenbord lay-outs.
En inderdaad, bij landinstellingen/details/invoertalen belgisch (punt) toevoegen aan de alijst en als standaard instellen.

Niels
4 November 2008, 09:08
probeer de volgende toetsencombinatie eens:
alt+LSHIFT
die verwisselt normaal de toetsenbord lay-outs.
En inderdaad, bij landinstellingen/details/invoertalen belgisch (punt) toevoegen aan de alijst en als standaard instellen.


Voor mij is dit CTRL + links-SHIFT, dus dan kun je deze ook nog eens proberen :)

- Niels

Dopey
4 November 2008, 10:04
Wat je ook nog kan proberen is je dosvenster openen, en daar typ je "Keyb be" en dan enter.

dannyma
4 November 2008, 14:47
ga naar start en dan naar configuratiescherm dan naar datum en taal en regio instellen en regio en taal instellen dan ga je naar taal en ga naar details en daar kan je alles instellen voor azerty maar eerst de andere allemaal verwijderen en je belgie period instellen en klik toepassen en dan zal hij zeggen dat het niet gaat dan klik je dat weg en verwijdert terug wat er niet thuis hoort en klik dan terug toepassen en ok en nu moet je klavier als azerty werken .

druppeltje
4 November 2008, 21:58
hey
1) ctrl+ shift klikken = gebeurt niets
2)een dosvenster wat is dat?

en heb men opdates gedaan ;aar kan nog altijd geen messenger erop zetten komt nog steeds hetzelfde er op te staan

Dopey
4 November 2008, 22:30
Voor het dos venster: klik op start, dan uitvoeren, en typ cmd. Nu krijg je je dos venster te zien.

Als je pc al de updates heeft binnengehaald, en dat kan in stukken en brokken gaan, moet je normaal toch de Live installer kunnen openen.

druppeltje
6 November 2008, 14:51
krijg het nog steeds niet goed de laptop staat op nl(nederlands(nederland) en dit ;oet dus belgie zijn denk ik

en voor het andere als ik windows service pack 2 zil instaleren ko;t er het volgende op
de co;puter ;oet voor de instalatie van dit service pack op netstroom aangeloten zijn
;aar daar bedoelen ze toch internet ;ee en daar ben ik op aangesloten

grtjs wendy

Dopey
6 November 2008, 16:21
met die netstroom willen ze zeggen dat je de stekker in het stopcontact moet steken

druppeltje
7 November 2008, 19:20
ja stom van mij dus dacht dat hij goed zat bleek hij der maar half in te steken

dus ga nog eens proberen
toch bedankt
grtjs

druppeltje
8 November 2008, 01:12
ok heb eindelijk messenger erop met dank aan iedereen die me geholpen heeft
voor het andere gevalleke zoek ik nog wel verder
grtjs

Dopey
8 November 2008, 14:11
Voor het andere gevalletje.....als je problemen hebt, post ze maar, daar zijn we hier voor ;)

druppeltje
10 November 2008, 10:19
ja ik kan dus kiesen tussen engels(verenigde staten) of nederlands(nederland) voor mijn taalbalk,maar wat ik ook doe het blijft hetzelfde ik heb toetsenbord azerty en toch blijf ik typen met qwerty
moet er normaal niet staan nederlands(belgie)?
en kan ik da ergens erop zetten ?
grtjs

Dopey
10 November 2008, 12:11
Heb je dat al geprobeerd in het dos venster? (Typ keyb be)

druppeltje
10 November 2008, 15:45
ja als ik dat komt er op dat keyb niet zord herkent

carl
10 November 2008, 16:08
start
configuratiescherm / control panel
date, time, language and regional options (weet niet wat dit in het nederlands is, maar moet wel te vinden zijn.)
Region and language options
tab "languages"
knop details
en dan moet daar een belgian period toetsenbord bijstaan en dit toetsenbord moet als standaard ingesteld zijn.

Dopey
10 November 2008, 16:29
Heb dit nog gevonden (http://www.pcwereld.be/forum/zachte-stuff/besturingssystemen/3231-toetsenbord-azerty-querty), en dit ook nog (http://www.chameleon.be/faq.asp?pid=23)

druppeltje
10 November 2008, 23:38
dopey ne hele dikke merci
heb de eerste link geprobeert en nu kan ik dus tegoei typen

grtjs